• Dag lieve users,

    Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar gewenst! Dat al jullie (schrijvers)dromen uit mogen komen dit jaar.

    Aangezien we er in 2024 terug in vliegen met Story of the Year, zijn we nu op zoek naar nieuwe thema's! Er was vorig jaar geen winnaar, waardoor we de vraag nu aan jullie stellen. Post in dit topic de thema's die jij interessant vindt, zodat we deze daarna in een poll kunnen gooien.

    Voor wat inspiratie vind je onder de spoiler de thema's van voorgaande jaren.

    2023: Enemies & lovers + mythes & sprookjes
    2022: Dromen + goed versus kwaad
    2021: Leugens + tijd
    2020: Verliezen + buitenaards
    2019: Superkrachten + lust
    2018: Zoektocht + code rood
    2017: Gothic + royalty
    2016: Alternate universe + oorlog
    2015: Komedie, Avontuur/Reisverhalen + detective


    Laat zeker van je horen! *O*

    Liefs,
    De mods



    Lieve users,

    Jullie kunnen vanaf vandaag stemmen op het nieuwe SOTY-thema. Door de grote hoeveelheid voorstellen (waarvoor dank!) hebben we ze verdeeld over drie polls:
    Poll 1
    Poll 2
    Poll 3
    Vergeet dus zeker niet om op ze alle drie te stemmen.
    Jullie kunnen stemmen tot en met 25/01. De top vijf zullen wij nadien in een finale poll steken. We hopen dit allemaal af te ronden tegen het eind van de maand, zodat we in februari kunnen starten met SOTY.
    Veel stemplezier! *O*

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 jan 2024 - 11:54 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ken wel een paar genres en thema's:

    -Dystopie
    - Feelgood
    - Plottwist
    - Mysterie
    - Tienerfictie/Coming of age
    - Magische realisme
    - Psychologische romans.

    ^ I like magisch realisme! (Ook omdat ik dan kan meedoen met iets waar ik binnenkort mee begin oep.)

    Voor de rest heb ik geen inspo maar ik wil even meevolgen haha


    help

    Ik heb er nog een thema: Generatie lange (familie) traditie!

    Denkend aan wat momenteel populair is qua boeken;
    * The Chosen One
    * Draken
    * Morally Grey
    * Teamwork/team effort
    * Bad boys (or gals)
    * Dystopie (erg goeie van filosofie (; ) & Utopie
    * Science-fantasy (magie op basis van physics? Een engineering fantasy? Idk vond het leuk klinken)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    Denkend aan wat momenteel populair is qua boeken;
    * The Chosen One
    * Draken
    * Morally Grey
    * Teamwork/team effort
    * Bad boys (or gals)
    * Dystopie (erg goeie van filosofie (; ) & Utopie
    * Science-fantasy (magie op basis van physics? Een engineering fantasy? Idk vond het leuk klinken)


    No offerend, maar the chosen One/ uitverkorene is tegenwoordig erg cliché

    filosofie schreef:
    (...)

    No offerend, maar the chosen One/ uitverkorene is tegenwoordig erg cliché


    Cliché, maar nog wel populair als ik kijk naar de booktok boeken. Meisje/vrouw die uitverkoren is om de fae king te vermoorden of met hem te trouwen om de wereld te redden ofzo, de held/heldin die eigenlijk nooit speciaal was maar toch speciaal blijkt te zijn, dus daarom dat ik er aan dacht. Niet de beste optie, maar je moet ook slechte ideeën hebben soms.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ^ clichés zijn om een reden cliché geworden en dat maakt het ook net zo leuk om er juist een eigen draai in te verwerken ^^

    Ik dacht misschien ook aan moordmysterie ( a good girls guide to murder is een mooi, populair voorbeeldje) of iets in die aard.


    Mhm?

    Dystopie en utopie wat hierboven al eens gezegd is, vind ik heel tof!
    Verder ben ik ook fan van het thema moordmysterie

    Of een thema gerelateerd aan the internet of things?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Catmint schreef:
    Denkend aan wat momenteel populair is qua boeken;
    * The Chosen One
    * Draken
    * Morally Grey
    * Teamwork/team effort
    * Bad boys (or gals)
    * Dystopie (erg goeie van filosofie (; ) & Utopie
    * Science-fantasy (magie op basis van physics? Een engineering fantasy? Idk vond het leuk klinken)


    Ik ben altijd wel voor draken, dat veranderd niet voor mij, ik probeer het iedere keer weer. x D
    --
    Ik vind het moeilijk iets te bedenken, heb het eens eerder moeten doen...
    'Rituelen' is het enige wat ik kan bedenken...
    Draken zijn leuk, en magische realisme klinkt interessant, weet alleen niet zo goed wat ik mij daarbij moet inbeelden.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Oeh ik ben ook wel fan van draken, maar misschien dan iets qua thema als "magische/mythische wezens" om het wat breder te trekken Ik kan niet zo goed begrijpen waarom iemand liever geen draken wil gebruiken, maar die mensen zullen er vast zijn :p.

    Verder nog wat opties:
    - Family
    - Survival
    - Freedom
    - War
    - Loyalty
    - Forbidden love
    - Memories

    Enkele suggesties:

    - natuur(krachten)
    - romantasy
    - profetie
    - cozy feeling, ik weet niet hoe je dat noemt? Dat coziness centraal staat (kan in feelgood, maar ook fantasy)
    - historische fictie
    - mythologische wezens


    The soul needs autumn.

    [quote=6859942]Grace schreef:
    Enkele suggesties:

    - romantasy

    Wat is dat?

    filosofie schreef:
    [quote=6859942]Grace schreef:
    Enkele suggesties:

    - romantasy

    Wat is dat?


    Een combinatie van romance en fantasy. Voor zover ik het zelf goed begrijp is het een fantasyverhaal waarbij de world building, en alles dat met fantasy te maken heeft, niet het allerbelangrijkst is. Het romance gedeelte is minstens even belangrijk, soms zelfs belangrijker.

    Eigenlijk een beetje een romance die zich toevallig in een fantasy wereld afspeelt. Dus die wereld is meestal minder uitgewerkt dan een verhaal waarbij de world building het allerbelangrijkst is.


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Enkele suggesties:

    - natuur(krachten)
    - romantasy
    - profetie
    - cozy feeling, ik weet niet hoe je dat noemt? Dat coziness centraal staat (kan in feelgood, maar ook fantasy)
    - historische fictie
    - mythologische wezens

    Al deze opties lijken mij leuk. :3


    [ heaven knows ]

    Ik vind de al gegeven opties heel leuk, maar misschien wat pushend in de richting van fantasy?

    Het is maar een idee, maar in plaats van een 'thema', zou het niet leuker zijn eens een jaar met wat vagere richtlijnen te werken? Dingen als 'profetie' bijvoorbeeld zijn super tof, maar wel heel sturend voor een verhaal imo. Laat niet super veel plaats voor uitwerking.

    Idk ik denk aan natuur als centrale plek in het verhaal / verbondenheid of eenzaamheid / identiteit / zoektocht / zovoort. Een of ander centraal concept waar je breed mee aan de slag kan.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2024 - 2:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried