• Deel hier iets positiefs of leuks aan je dag of week of maand of leven! ✨🥰🤗😝

    ProngsPotter schreef:
    Ik ben blij met het bestaan van de musical EPIC :3


    OMG jaaaaaaaaaaaaa die musical staat sinds saga 1 uit is op repeat. Ik hou er van <3

    Perchabet schreef:
    (...)

    Waar gaat die over ?


    EPIC is gebaseerd op The Odyssey - aka, Griekse mythologie. Odysseus' verhaal en tocht terug naar huis en alle goden en anderen die het hem moeilijk maken of hem proberen te helpen.

    Saga 1, the Troy saga, gaat over de Trojaanse slag waar hij een baby van een muur yeet zodat deze hem niet vermoord later, omdat Zeus dat zegt (het is namelijk de zoon van Hector van Troy). Hierna vertrekt hij met zijn 600 mensen op schepen, komen ze op een eiland bij de Lotus Eaters die high zijn op Lotus-fruit en het laatste nummer van die saga is een soort flashback naar hoe Odysseus zijn patron godin Athena heeft leren kennen.

    Saga 2 speelt zich af op het eiland, specifiek in de grot van cyclopen. De Lotus Eaters hebben hen hierheen gestuurd, omdat er ander eten is daar dan het Lotus-fruit. Echter is het dus de kudde schapen van een cycloop, Polyphemus, die het hen kwalijk neemt dat ze een van z'n schapen hebben vermoord. Die gaat op rampage en vermoord wat mensen, maar Odysseus had de wine die hij probeerde te ruilen voor safe escape gespiked met Lotus-fruit, waardoor de cyclops k.o. gaat tijdelijk. Het laatste nummer hier is Athena die boos is op Odysseus, omdat hij een stomme move maakte.

    Saga 3, the Ocean saga, gaat over een nieuw stuk travel op zee waarin ze een hevige storm facen, z'n right hand man hem vervolgens questioned wanneer het geluk weg gaat zijn en wat er dan gebeurt met iedereen en met Odysseus zelf. De Wind god Aeolus helpt hen, maar speelt vrij smerig doordat alleen Odysseus 100% weet dat de storm in een zak zit en de god zorgt ervoor dat de crew denkt dat er treasure in zit, zodat ze de zak open willen maken en de storm unleashen. Hierdoor belanden ze in het land van de giants en bij Poseidon, die Odysseus op z'n plek zet en wil vermoorden, omdat Polyphemus, de cycloop die hij blind gemaakt heeft, de zoon van Poseidon is. Odysseus heeft echter nog een troef achter de hand, maar die gebruikt hij pas nadat Poseidon van de hele vloot 43 man ongeveer laat leven nog.

    En de rest van de saga's moet nog uit komen.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2024 - 15:23 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Over 71 dagen is het alweer lente c: Dat is even lang als van 14 oktober naar Eerste Kerstdag, dus als de afgelopen maanden een voorbeeld zijn, dan zal die tijd voorbij vliegen! :Y)

    Er was zon vandaag, echt heel veel ^^

    Leuk topic! (:

    Ik heb vandaag de laatste hobbel in mijn manuscript gladgestreken én 2000 woorden geschreven. *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het zo tof om iemand als Melanie During in de science wereld te zien. Ik ben misschien toch niet zo raar met mijn blauwe haar!
    Hiernaast vind ik het tof dat Les Mis cast (In elk geval wat Amis, Montparnasse en Fantine) de afscheidsvideo waar ik in zit hebben gezien, en de drama die ik nu schrijf met iemand is stiekem erg leuk om te schrijven. Sorry Quogan xD


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Catmint schreef:
    (...)

    EPIC is gebaseerd op The Odyssey - aka, Griekse mythologie. Odysseus' verhaal en tocht terug naar huis en alle goden en anderen die het hem moeilijk maken of hem proberen te helpen.

    Saga 1, the Troy saga, gaat over de Trojaanse slag waar hij een baby van een muur yeet zodat deze hem niet vermoord later, omdat Zeus dat zegt (het is namelijk de zoon van Hector van Troy). Hierna vertrekt hij met zijn 600 mensen op schepen, komen ze op een eiland bij de Lotus Eaters die high zijn op Lotus-fruit en het laatste nummer van die saga is een soort flashback naar hoe Odysseus zijn patron godin Athena heeft leren kennen.

    Saga 2 speelt zich af op het eiland, specifiek in de grot van cyclopen. De Lotus Eaters hebben hen hierheen gestuurd, omdat er ander eten is daar dan het Lotus-fruit. Echter is het dus de kudde schapen van een cycloop, Polyphemus, die het hen kwalijk neemt dat ze een van z'n schapen hebben vermoord. Die gaat op rampage en vermoord wat mensen, maar Odysseus had de wine die hij probeerde te ruilen voor safe escape gespiked met Lotus-fruit, waardoor de cyclops k.o. gaat tijdelijk. Het laatste nummer hier is Athena die boos is op Odysseus, omdat hij een stomme move maakte.

    Saga 3, the Ocean saga, gaat over een nieuw stuk travel op zee waarin ze een hevige storm facen, z'n right hand man hem vervolgens questioned wanneer het geluk weg gaat zijn en wat er dan gebeurt met iedereen en met Odysseus zelf. De Wind god Aeolus helpt hen, maar speelt vrij smerig doordat alleen Odysseus 100% weet dat de storm in een zak zit en de god zorgt ervoor dat de crew denkt dat er treasure in zit, zodat ze de zak open willen maken en de storm unleashen. Hierdoor belanden ze in het land van de giants en bij Poseidon, die Odysseus op z'n plek zet en wil vermoorden, omdat Polyphemus, de cycloop die hij blind gemaakt heeft, de zoon van Poseidon is. Odysseus heeft echter nog een troef achter de hand, maar die gebruikt hij pas nadat Poseidon van de hele vloot 43 man ongeveer laat leven nog.

    En de rest van de saga's moet nog uit komen.


    Oh klinkt heel vet! Ik houd van Griekse mythologie ❤️ thanks voor deze geweldige samenvatting

    Wat een heerlijk positief topic!

    En ik zie EPIC staan, omg medeluisteraars! Ik vind de muziek zo gaaf!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    I felt down since last night, but after a conversation with my friend, it's all gone. I'm really thankful for her 🫶🏼

    Ik ben vandaag gewoon een keer trots op mijzelf


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eeeeeepp mede-EPIC fans hiero :DD
    Volgens mij ben ik sowieso niet de enige theatre kid hier right?


    Dramatic

    Renna schreef:
    Eeeeeepp mede-EPIC fans hiero :DD
    Volgens mij ben ik sowieso niet de enige theatre kid hier right?


    helemaal niet ^^


    help

    Waaaaahah 4 dagen weekend en Klunen. Mijn leven kan even niet beter


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Omg, ik heb gewoon toch nog een sollicitatiegesprek :'D


    Stenenlikker

    Het is weekend (:

    [ bericht aangepast op 12 jan 2024 - 18:56 ]


    I am an idiot, I move.

    Ik ben ZO blij met een kaartje wat ik heb gemaakt voor een vriendin die eind januari 25 wordt en gek is op zonnebloemen en konijnen en ballet.

    Weet alleen niet of ze op Q rondhangt of anders mensen kent die rondhangen op Q dus ik kan denk ik nog beter even geen foto's delen vrees ik 🙃


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly