• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vanparys schreef:

    Vraag van de week: Kun je iets meer vertellen over de betekenis van de titel van je verhaal?

    "Spider" is de naam voor iedereen van de plek waar Renze naartoe gaat en "Queen" slaat op iemand met macht. Maar ik heb echt geen hele moeilijke gedachten bij de titel, het klonk gewoon cool dus daar ben ik m'n verhaal omheen gaan bouwen.

    SPECS schreef:
    Tot dus ver:

    Komen
    -SPECS
    -Laleah
    -Natas
    -Catmint
    -Bes
    -Marthe
    -Inktzwart
    -Satoru
    -Lynn
    -Phlegethon
    -Froukje

    Onbekend
    -Derks
    -Melinoe
    -Klaar
    -Toreador
    -Xan

    Count me in tooooo! Ik heb het geregeld gekregen, nu moet ik nog even voor mezelf beslissen of ik wil rijden of met de trein ga... Waarschijnlijk ondanks mijn afkeer maar rijden, want de treinverbinding is verschrikkelijk


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    OMG zooooveeel mensen komen naar de meeting, the excitement is real *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Silverwalker schreef:
    (...)
    Count me in tooooo! Ik heb het geregeld gekregen, nu moet ik nog even voor mezelf beslissen of ik wil rijden of met de trein ga... Waarschijnlijk ondanks mijn afkeer maar rijden, want de treinverbinding is verschrikkelijk


    Aaah super tof *O*
    En ja ik voel je, ik twijfel ook nog steeds, maar ik neig nog erg naar de trein. Rijden is zoveel moeite.


    You were born original, don't die as a copy.

    Vanparys schreef:

    Vraag van de week: Kun je iets meer vertellen over de betekenis van de titel van je verhaal?


    Vooral over het stukje 'Gevleugeld' wel, wat eigenlijk te verwijzen is naar het feit dat mijn hoofdpersonage (en de rest van haar volk) vleugels heeft. ^^

    [ bericht aangepast op 27 maart 2024 - 13:12 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Vanparys schreef:

    Vraag van de week: Kun je iets meer vertellen over de betekenis van de titel van je verhaal?


    Die ligt bij mij voor de hand: In Als het licht sterft zijn de drakenzielen die de kunstmatige zon in mijn wereld vormen aan het sterven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vanparys schreef:

    Vraag van de week: Kun je iets meer vertellen over de betekenis van de titel van je verhaal?


    Mijn werktitel was 'Pizza salami' omdat het eerste hoofdstuk daarover gaat xD

    Maar inmiddels heet het verhaal 'Uit de schaduw', omdat mijn hoofdpersonage altijd in de schaduw van de mensen om haar heen staat en, zoals de titel zegt, ze er langzaam maar zeker uit stapt en het zichzelf waard vindt om zich te laten zien :)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)

    Mijn werktitel was 'Pizza salami' omdat het eerste hoofdstuk daarover gaat xD

    Maar inmiddels heet het verhaal 'Uit de schaduw', omdat mijn hoofdpersonage altijd in de schaduw van de mensen om haar heen staat en, zoals de titel zegt, ze er langzaam maar zeker uit stapt en het zichzelf waard vindt om zich te laten zien :)


    Pizza salami had ik sowieso ook gelezen, that's iconic

    and i love me some salami pizza


    help

    Vanparys schreef:

    Vraag van de week: Kun je iets meer vertellen over de betekenis van de titel van je verhaal?


    Oeh! Grappig genoeg is de titel van mijn SOTY nog een werktitel. Dit omdat ik erg slecht ben met het bedenken van titels en vaak achteraf pas weet wat ik er precies mee wil doen. Maar hij past uiteraard wel! The Veil of Magic, heeft zowel te doen met mijn hoofdpersonage die een heel andere kant te zien krijgt van magie en zijn doel als Grimmer als de illusie van bescherming die zij de normale burgers bieden. Iets in die zin :)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Vanparys schreef:
    (...)

    Pizza salami had ik sowieso ook gelezen, that's iconic

    and i love me some salami pizza



    Hahaha ik had zelfs al een cover xD En mijn hele eerste hoofdstuk gaat erover dat salami op een pizza een noodzaak is :D


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Laleah schreef:
    (...)

    Oeh! Grappig genoeg is de titel van mijn SOTY nog een werktitel. Dit omdat ik erg slecht ben met het bedenken van titels en vaak achteraf pas weet wat ik er precies mee wil doen. Maar hij past uiteraard wel! The Veil of Magic, heeft zowel te doen met mijn hoofdpersonage die een heel andere kant te zien krijgt van magie en zijn doel als Grimmer als de illusie van bescherming die zij de normale burgers bieden. Iets in die zin :)


    Ik vind The Veil of Magic best gaaf klinken al haha


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Caverna schreef:
    (...)


    Hahaha ik had zelfs al een cover xD En mijn hele eerste hoofdstuk gaat erover dat salami op een pizza een noodzaak is :D


    Als je voor dat genre gaat dan is Pizza Salami echt geniaal!

    Caverna schreef:
    (...)


    Hahaha ik had zelfs al een cover xD En mijn hele eerste hoofdstuk gaat erover dat salami op een pizza een noodzaak is :D


    Die is zo cute! Haha.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2024 - 16:11 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Caverna schreef:
    (...)


    Hahaha ik had zelfs al een cover xD En mijn hele eerste hoofdstuk gaat erover dat salami op een pizza een noodzaak is :D



    I agree

    That cover is a masterpiece


    help

    Hahaha volgens mij moet ik mijn titel terug aanpassen XD


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain