• Wie gebruikt er hier allemaal make-up? En dan bedoel ik niet een beetje mascara, maar echt, foundation, eyeliner, dikke zwarte randen om je ogen, met je oogpotlood aan het werk, oogschaduw, lippenbalsem, foundation etc?
    Ik wil graag weten waarom je dat doen. En waarom? Ik ga je er, als je eraan meewerkt, een filosofische kijk op geven.
    Dus, wie, of wie niet, dat kan ook?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Vroeger was er geen make-up. Stel, make-up word verboden. Zou jij dan grote problemen krijgen?

    Nee.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jaaaaaaa ik draag makeup.
    Natuurlijk niet als ik ga slapen daar doek niet aan. Ehm, ik draag in ieder geval mascara, al is het maar een klein beetje. Mij krijg je niet het huis uit zonder mascara op :|. Behalve dan als ik een grote zonnebril op mag.


    I recycle my thoughts.

    Kun jij je voorstellen dat het vroeger allemaal zonder make-up was, dat vroeger dik mooier was dan dun, dat vroeger een witte huid veel mooier was dan een bruine huid. Weet jij een reden waarom het schoonheidsideaal tegenwoordig zo erg veranderd is?


    Life is hard and then we die

    Nee echt. Zonder makeup zou ik een enorm lek van zelfvertrouwen hebben.

    PUKKELxDING schreef:
    Kun jij je voorstellen dat het vroeger allemaal zonder make-up was, dat vroeger dik mooier was dan dun, dat vroeger een witte huid veel mooier was dan een bruine huid. Weet jij een reden waarom het schoonheidsideaal tegenwoordig zo erg veranderd is?
    Nee, ik vind een zuivere witten huid zoals een vriendin van mij heeft erg mooi =)
    zelf heb ik meestal een lichtbruine huid..


    Niet geschoten is altijd mis..

    PUKKELxDING schreef:
    Vroeger was er geen make-up. Stel, make-up word verboden. Zou jij dan grote problemen krijgen?

    Helemaal niet. De meeste mensen kennen mij "natural". Dus ze zijn van mij niet iets gewend dat ik veel make up draag ofzo (:
    Lekker makkelijk ^^


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Emotionless schreef:
    (...)Is dit een quiz ofzo? :')
    En wat is de hoofdprijs? =P

    Ps: Ik zou geen problemen hebben zonder make-up.
    Nee, ik geef je een filosofische kijk, maar je moet er zelf achter komen ^^


    Life is hard and then we die

    Kun jij je voorstellen dat het vroeger allemaal zonder make-up was, dat vroeger dik mooier was dan dun, dat vroeger een witte huid veel mooier was dan een bruine huid. Weet jij een reden waarom het schoonheidsideaal tegenwoordig zo erg veranderd is?
    Nee kan me niet voorstellen.
    En omdat het mooier is :3 [behalve een bruine huid, ik vind wit juist vet x'D]

    Sorry niet echt diepzinnig maar ehm ja, ik vind het ook echt veel mooier. o.o

    Cherished schreef:
    Nee echt. Zonder makeup zou ik een enorm lek van zelfvertrouwen hebben.
    Maar waarom dan? Waarom is mooi tegenwoordig een synoniem voor zelfvertrouwen? Heeft zelfvertrouwen niet iets met in jezelf geloven te maken? Waarom vind jij dat die twee samenhangen?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Kun jij je voorstellen dat het vroeger allemaal zonder make-up was, dat vroeger dik mooier was dan dun, dat vroeger een witte huid veel mooier was dan een bruine huid. Weet jij een reden waarom het schoonheidsideaal tegenwoordig zo erg veranderd is?

    Ik denk.. door de media. De media helpen bepaalde nieuwe schoonheidsidealen zodanig verspreiden dat het het grote publiek bereikte. Beroemdheden hadden de tijd, geld en luxe om zich nieuwe dingen te veroorloven en beroemde mensen zijn nu eenmaal personen waartegen mensen opkijken. Dus ze worden massaal nagedaan. Iedereen heeft tegenwoordig toegang tot de media en daardoor is wat wij mooi vinden, wat mooi gevonden wordt iets dynamisch. Constant in verandering. Want het is deel van onze cultuur. En cultuur blijft veranderen.


    No growth of the heart is ever a waste

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar waarom dan? Waarom is mooi tegenwoordig een synoniem voor zelfvertrouwen? Heeft zelfvertrouwen niet iets met in jezelf geloven te maken? Waarom vind jij dat die twee samenhangen?

    Als je je fijn voelt in je lichaam, en tevreden bent met je uiterlijk, dan straal je dat ook uit. Vind ik.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar waarom dan? Waarom is mooi tegenwoordig een synoniem voor zelfvertrouwen? Heeft zelfvertrouwen niet iets met in jezelf geloven te maken? Waarom vind jij dat die twee samenhangen?
    Als je het gevoel hebt dat je mooier bent met make-up en lelijk zonder make-up dan is meer dan logisch dat je zelfvertrouwen groter word...
    Maar dat is niet goed dat je je van 'spullen' afhankelijk moet zijn om jezelf goed te voelen...
    Maar heel weinig mensen kunnen zich goed voelen zonder bepaalde spullen.. Helaas hoor ik daar niet bij =)


    Niet geschoten is altijd mis..

    Cherished schreef:
    (...)
    Als je je fijn voelt in je lichaam, en tevreden bent met je uiterlijk, dan straal je dat ook uit. Vind ik.


    I recycle my thoughts.

    Aurelia schreef:
    (...)
    Ik denk.. door de media. De media helpen bepaalde nieuwe schoonheidsidealen zodanig verspreiden dat het het grote publiek bereikte. Beroemdheden hadden de tijd, geld en luxe om zich nieuwe dingen te veroorloven en beroemde mensen zijn nu eenmaal personen waartegen mensen opkijken. Dus ze worden massaal nagedaan. Iedereen heeft tegenwoordig toegang tot de media en daardoor is wat wij mooi vinden, wat mooi gevonden wordt iets dynamisch. Constant in verandering. Want het is deel van onze cultuur. En cultuur blijft veranderen.
    Het heeft ook te maken met de status van een vrouw. Vroeger was de vrouw er alleen om kinderen te baren en voor het gezin te zorgen, totaal afhankelijk van de man. Tegenwoordig bekleden ook vrouwen hoge functies, en zijn ze niet meer afhankelijk van een man. Dat betekend dat het niet mee vanzelfsprekend is dat je een man krijgt. Wat betekend dat je, jezelf aantrekkelijk moet maken, wil jij een man krijgen. Aantrekkelijk was toentertijds nog dik en wit, wit vanwege het niet werken. Maar tegenwoordig is dun veel aantrekkelijker, want kinderen zijn niet meer nodig. En bruin is ook mooier, want dat betekend dat je geld hebt om naar een warm land te kunnen gaan.
    Volgens mij heeft het puur te maken met de verandering van status van de vrouw.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Het heeft ook te maken met de status van een vrouw. Vroeger was de vrouw er alleen om kinderen te baren en voor het gezin te zorgen, totaal afhankelijk van de man. Tegenwoordig bekleden ook vrouwen hoge functies, en zijn ze niet meer afhankelijk van een man. Dat betekend dat het niet mee vanzelfsprekend is dat je een man krijgt. Wat betekend dat je, jezelf aantrekkelijk moet maken, wil jij een man krijgen. Aantrekkelijk was toentertijds nog dik en wit, wit vanwege het niet werken. Maar tegenwoordig is dun veel aantrekkelijker, want kinderen zijn niet meer nodig. En bruin is ook mooier, want dat betekend dat je geld hebt om naar een warm land te kunnen gaan.
    Volgens mij heeft het puur te maken met de verandering van status van de vrouw.

    Het is tegenwoordig ook meer en meer geaccepteerd dat de man make-up gebruikt.. Vroeger niet :)


    Niet geschoten is altijd mis..