• Wie gebruikt er hier allemaal make-up? En dan bedoel ik niet een beetje mascara, maar echt, foundation, eyeliner, dikke zwarte randen om je ogen, met je oogpotlood aan het werk, oogschaduw, lippenbalsem, foundation etc?
    Ik wil graag weten waarom je dat doen. En waarom? Ik ga je er, als je eraan meewerkt, een filosofische kijk op geven.
    Dus, wie, of wie niet, dat kan ook?


    Life is hard and then we die

    Cherished schreef:
    (...)
    Als je je fijn voelt in je lichaam, en tevreden bent met je uiterlijk, dan straal je dat ook uit. Vind ik.
    Maar wie heeft verzonnen dat heel veel make-up mooi is? Want als jij zegt dat jij dat zelf vind, dan heb ik hierbij een schokkende ontdekking voor je. Het is niet zo. De reden waarom wij make-up op doen, ook ik, wat mascara dan, is omdat andere mensen je zo mooier vinden. En de reden waarom jij je zekerder voelt met make-up, is omdat anderen jou dan mooier vinden. Als jij alleen was op de wereld, kon het jou echt niets schelen of je make-up op deed of niet. Er is toch niemand die het ziet.


    Life is hard and then we die

    Emotionless schreef:
    (...)
    Het is tegenwoordig ook meer en meer geaccepteerd dat de man make-up gebruikt.. Vroeger niet :)
    Dat klopt, maar dat heeft met de emo-stroming te maken, meisjes uit die stroming vinden mannen met make-up steeds aantrekkelijker, verzorgder.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar waarom dan? Waarom is mooi tegenwoordig een synoniem voor zelfvertrouwen? Heeft zelfvertrouwen niet iets met in jezelf geloven te maken? Waarom vind jij dat die twee samenhangen?

    Oh cool nog een vraag ^^
    Ik denk dat mooi, zelfvertrouwen en geloof in jezelf 3 soorten garen zijn waaruit je een perfect kleed kan weven. het één leidt tot het ander, omdat wij eenmaal in een maatschappij zijnopgegroeid waarin acceptatie door anderen leidt tot acceptatie van jezelf. Ja, het klinkt enorm dom en totaal anti-individualistisch, maar wat houdt individualisme tegenwoordig in?
    Ikzelf heb er jarenlang over gedaan om mezelf in te prenten dat ik geen oordeel van anderen nodig heb om mijzelf te kunnen zijn, zelf te kunnen beoordelen wat mooi of lelijk is, want dat zijn abstracte begrippen. Ik neem het de mensen niet kwalijk als zij er moeite mee hebben want ik heb jarenlang geworsteld met het probleem. Ik kwam tot de conclusie dat ik alleen mijn oren open moest zetten naar de mensen waar ik om gaf. Wat heb ik aan een pestkop die aldoor zegt: 'Iel, wat zie jij er weer uit?' Ik heb geleerd dat dit compleet nutteloze informatie is waar ik geen nachten om wakker moet gaan liggen.


    No growth of the heart is ever a waste

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar wie heeft verzonnen dat heel veel make-up mooi is? Want als jij zegt dat jij dat zelf vind, dan heb ik hierbij een schokkende ontdekking voor je. Het is niet zo. De reden waarom wij make-up op doen, ook ik, wat mascara dan, is omdat andere mensen je zo mooier vinden. En de reden waarom jij je zekerder voelt met make-up, is omdat anderen jou dan mooier vinden. Als jij alleen was op de wereld, kon het jou echt niets schelen of je make-up op deed of niet. Er is toch niemand die het ziet.

    Ehm zou het misschien kunnen dat ik het léuk vind ermee bezig te zijn?
    Soms zit ik uren m'n makeup te veranderen, steeds experimenteren. Omdat ik dat léuk vind.
    Geloof me, mensen hier in Zaandam vinden mijn stijl lang niet altijd mooi x'D
    Maar dat vind ik wél.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat klopt, maar dat heeft met de emo-stroming te maken, meisjes uit die stroming vinden mannen met make-up steeds aantrekkelijker, verzorgder.

    Klopt. Daar hebben heel wat subculturen aan meegeholpen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurelia schreef:
    (...)
    Klopt. Daar hebben heel wat subculturen aan meegeholpen.
    MAar ik ben helemaal niet emo ofzo =p


    Niet geschoten is altijd mis..

    Emotionless schreef:
    (...)MAar ik ben helemaal niet emo ofzo =p

    Haha, geloof ik :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Cherished schreef:
    (...)
    Ehm zou het misschien kunnen dat ik het léuk vind ermee bezig te zijn?
    Soms zit ik uren m'n makeup te veranderen, steeds experimenteren. Omdat ik dat léuk vind.
    Geloof me, mensen hier in Zaandam vinden mijn stijl lang niet altijd mooi x'D
    Maar dat vind ik wél.
    Je vindt het leuk, maar je vindt jezelf wel lelijk als je het niet doet. Dus iemand moet jou wijs gemaakt hebben dat je lelijk bent zonder make-up. Klopt dat?


    Life is hard and then we die

    Aurelia schreef:
    (...)
    Haha, geloof ik :]
    hahaha, Wat ben jij eigenlijk? ;D


    Niet geschoten is altijd mis..

    Emotionless schreef:
    (...)MAar ik ben helemaal niet emo ofzo =p
    Haha nee weet ik XD maar als je een overvloed aan puisies hebt, dan willen jongens ook wel eens naar de make-up toe reiken ja :P


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Haha nee weet ik XD maar als je een overvloed aan puisies hebt, dan willen jongens ook wel eens naar de make-up toe reiken ja :P
    heb geen overvloed hoor... ;D


    Niet geschoten is altijd mis..

    Aurelia schreef:
    (...)
    Oh cool nog een vraag ^^
    Ik denk dat mooi, zelfvertrouwen en geloof in jezelf 3 soorten garen zijn waaruit je een perfect kleed kan weven. het één leidt tot het ander, omdat wij eenmaal in een maatschappij zijnopgegroeid waarin acceptatie door anderen leidt tot acceptatie van jezelf. Ja, het klinkt enorm dom en totaal anti-individualistisch, maar wat houdt individualisme tegenwoordig in?
    Ikzelf heb er jarenlang over gedaan om mezelf in te prenten dat ik geen oordeel van anderen nodig heb om mijzelf te kunnen zijn, zelf te kunnen beoordelen wat mooi of lelijk is, want dat zijn abstracte begrippen. Ik neem het de mensen niet kwalijk als zij er moeite mee hebben want ik heb jarenlang geworsteld met het probleem. Ik kwam tot de conclusie dat ik alleen mijn oren open moest zetten naar de mensen waar ik om gaf. Wat heb ik aan een pestkop die aldoor zegt: 'Iel, wat zie jij er weer uit?' Ik heb geleerd dat dit compleet nutteloze informatie is waar ik geen nachten om wakker moet gaan liggen.
    Prachtige conclusie heb jij daar =] als iedereen er nou zo over dacht ^^ ik heb dit geleerd bij levensbeschouwing. Daardoor heb ik mijzelf leren accepteren. Ik ben dik, nou en, dat vind ik mooi. Ik doe wel eens wat mascara op, zodat de kleur van mijn ogen meer naar buiten komt, aangezien ik die erg mooi vind. En dan heb ik het over ik, en niet over anderen. Ik ben ontzettend vaak zonder make-up op school verschenen.


    Life is hard and then we die

    Emotionless schreef:
    (...)heb geen overvloed hoor... ;D
    M'n broertje wel, het is net een heuvellandschap xD


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Prachtige conclusie heb jij daar =] als iedereen er nou zo over dacht ^^ ik heb dit geleerd bij levensbeschouwing. Daardoor heb ik mijzelf leren accepteren. Ik ben dik, nou en, dat vind ik mooi. Ik doe wel eens wat mascara op, zodat de kleur van mijn ogen meer naar buiten komt, aangezien ik die erg mooi vind. En dan heb ik het over ik, en niet over anderen. Ik ben ontzettend vaak zonder make-up op school verschenen.

    Voor zulke personen heb ik respect, zonder gekheid _O_
    Ik was in de eerste en tweede zo onzeker over mezelf dat wanneer een pestkop op een sarcastische toon zei: 'Leuk shirt,' dat ik het de volgende dag niet aantrok. Ik ben nou niet bepaald iemand die zelfvertrouwen van huis uit heeft meegekregen dus heb ik het zelf gekweekt. En daar ben ik nu nog mee bezig.
    Ik heb geen goedkeuring nodig van mensen die geen waarde voor me hebben. En wat ik van dat dunne schoonheidsideaal van tegenwoordig vind: ronduit belachelijk. Iemand zou het lef moeten hebben om het roer om te gooien, dan gaat vanzelf de rest mee. Geen anorexiamodellen in de tijdschriften meer (Chanel heeft er laatst nog wat naar huis moeten sturen omdat ze ongezond dun waren). Als zelfs dit grote modeconcern in staat is te constateren dat we nu echt ongezond bezig zijn, waarom de rest van de wereld niet? En waarom doen we er niks aan?
    Sodeju.. wat een opsomming weer Oo'


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurelia schreef:
    (...)
    Voor zulke personen heb ik respect, zonder gekheid _O_
    Ik was in de eerste en tweede zo onzeker over mezelf dat wanneer een pestkop op een sarcastische toon zei: 'Leuk shirt,' dat ik het de volgende dag niet aantrok. Ik ben nou niet bepaald iemand die zelfvertrouwen van huis uit heeft meegekregen dus heb ik het zelf gekweekt. En daar ben ik nu nog mee bezig.
    Ik heb geen goedkeuring nodig van mensen die geen waarde voor me hebben. En wat ik van dat dunne schoonheidsideaal van tegenwoordig vind: ronduit belachelijk. Iemand zou het lef moeten hebben om het roer om te gooien, dan gaat vanzelf de rest mee. Geen anorexiamodellen in de tijdschriften meer (Chanel heeft er laatst nog wat naar huis moeten sturen omdat ze ongezond dun waren). Als zelfs dit grote modeconcern in staat is te constateren dat we nu echt ongezond bezig zijn, waarom de rest van de wereld niet? En waarom doen we er niks aan?
    Sodeju.. wat een opsomming weer Oo'

    Haha ik vind het wel cool ^^ wij lijken het echt overal over eens te zijn :P Maar in ieder geval, over het dunne schoonheidsideaal, ze zijn er al een klein beetje mee bezig. Tegenwoordig heb je ook de gevulde modellen, en heb je de reclame's van dove wel eens gezien? Gewoon normale vrouwen. Dus sommigen doen er echt wel wat aan, alleen op grotere schaal gaat het nog even duren helaas.


    Life is hard and then we die