• Kijk maar.

    Dat deuntje doet het 'm!

    Nee, maar ongelofelijk huh? Dat ze nou echt op elk klein lullig detail gaan letten bij celebs.
    Buiten dat om is het natuurlijk volkomen onzin allemaal, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze echt Satanistisch is. En zowel, dan is dat toch geen probleem? Iedereen z'n eigen religie, waarom moet iedereen daar meteen zo'n negatieve ophef over maken?

    Wat denken jullie?


    Scream for mercy!

    AveMaria schreef:
    (...)

    Nou, dat is niet waar. Ik ben ook christelijk en ik vind dingen die niet christelijk zijn ook niet meteen satanisch hoor. Mensen mogen van mij geloven wat ze willen, ik wil immers ook dat ze mijn geloof respecteren (=.

    Zoals de meeste Christelijke maar de Rooms katholieke kerk(ook wel De Kerk genoemd) niet. Hoewel ik het niet zeker weet of dat nu nog zo erg is,maar vroeger zeker wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat is waar,vooral de feestdagen.
    De kerk wilt alle macht hebben,daarom is alles en iedereen die anders zijn/denken gevaarlijk voor hun en proberen ze het uitteroeien.

    @amorevampiro
    Eigenlijk zijn zei ook niet helemaal Christelijk,Jezus predikte over naaste liefde,lekkere naaste liefde iemand verbranden. Zij hebben veel regels verzonnen,terwijl dat niet de bedoeling van Jezus was. Dus dat klopt niet helemaal.


    Je hebt gelijk. Maar volgens mij was Jezus best wel een goed mens. Die eigenlijk andere godsdiensten respecteerde. Maar alleen waarschuwde hij degene die afgoden aanbaden.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    @ Exercitus; ook ons beeld van God, het aureool van de Engelen, het brood dat je eet, dat rond dingetje in de mis -naam kwijt- Veel dingen ^^
    Ze prediken voor vrede en naastenliefde, maar er is al EEUWEN oorlog. Savvy? x]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    amorevampiro schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Maar volgens mij was Jezus best wel een goed mens. Die eigenlijk andere godsdiensten respecteerde. Maar alleen waarschuwde hij degene die afgoden aanbaden.

    Jezus was een Jood. Maar HIj had een eigen idee; Hij dacht dat er maar 1 God was. Eigen mening, dus x]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    amorevampiro schreef:
    (...)

    Je hebt me verkeerd begrepen. Ik zei de kerk. Niet de christenen.


    Ja, maar de kerk is ook weer zo een onduidelijk iets. Want tot de kerk behoren ook weer christenen.

    Maar oké, als je de paus bedoelt - wat ik denk - en van die andere hoge pieten die de baas denken te spelen, dan snap ik het wel.


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    amorevampiro schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Maar volgens mij was Jezus best wel een goed mens. Die eigenlijk andere godsdiensten respecteerde. Maar alleen waarschuwde hij degene die afgoden aanbaden.

    Volgens de historische bronnen deed hij dat niet eens,hij zei dat regels belangrijk waren maar liefde en vrede belangrijker. Deze bronnen geloof ik toch eerder dan de bijbel,aangezien die vil staat met propaganda en beeldspraak die vaak fout word opgevat.
    @Armani
    Ik snap wat je bedoelt.
    De Joden geloven ook in 1 God.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2010 - 22:42 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Armani schreef:
    (...)
    Jezus was een Jood. Maar HIj had een eigen idee; Hij dacht dat er maar 1 God was. Eigen mening, dus x]


    Haha dat weet ik. Ik was in een katholieke bassischool belandt x'D


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Volgens de historische bronnen deed hij dat niet eens,hij zei dat regels belangrijk waren maar liefde en vrede belangrijker. Deze bronnen geloof ik toch eerder dan de bijbel,aangezien die vil staat met propaganda en beeldspraak die vaak fout word opgevat.
    @Armani
    Ik snap wat je bedoelt.


    Dat kan waar zijn, maar zoals ik al in mijn volgende reactie zei, ik zat in een school waar
    we volgens de bijbel godsdienst hadden


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    @ Exercitus; Jezus was een goed mens. Dat is bewezen -niet door mij hoor x]- De Bijbel is een boek vol regels, technisch gezien, dat is opgesteld door de Kerk -paus etc.-, en door de nalopers van de apostelen, niet?


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    AveMaria schreef:
    (...)

    Ja, maar de kerk is ook weer zo een onduidelijk iets. Want tot de kerk behoren ook weer christenen.

    Maar oké, als je de paus bedoelt - wat ik denk - en van die andere hoge pieten die de baas denken te spelen, dan snap ik het wel.


    Dat bedoelde ik.¨¨


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    amorevampiro schreef:
    (...)

    Dat kan waar zijn, maar zoals ik al in mijn volgende reactie zei, ik zat in een school waar
    we volgens de bijbel godsdienst hadden

    Ik ook,ik heb dit ook niet van school,want die mensen kan ik vaak genoeg verbeteren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik ook,ik heb dit ook niet van school,want die mensen kan ik vaak genoeg verbeteren.


    Haha, die lessen waren de enige waar ik de beste
    in was. Vreemd genoeg.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Armani schreef:
    @ Exercitus; Jezus was een goed mens. Dat is bewezen -niet door mij hoor x]- De Bijbel is een boek vol regels, technisch gezien, dat is opgesteld door de Kerk -paus etc.-, en door de nalopers van de apostelen, niet?

    Weet ik Jezus was een van de goedse mensen die e bestond.
    De oude Bijbel was niet va de apostelen maar de nieuwe wel. Maar de apostelen en hun nakomelingen hebben vaak overdreven(daar zijn bewijzen van).
    En de oude bijbel komt van verhalen die van vader op zon/van moeder op dochter zijn doorgegeven dus die zijn ook niet helemaal zoals de originelen verhalen.
    Niks tegen Christenen maar geloven die nou echt dat Jezus over water liep? Ik weet dat hij 'wondere' heeft verlicht maar sommige dingen moet je niet letterlijk nemen wat de Paus en zo wel doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Weet ik Jezus was een van de goedse mensen die e bestond.
    De oude Bijbel was niet va de apostelen maar de nieuwe wel. Maar de apostelen en hun nakomelingen hebben vaak overdreven(daar zijn bewijzen van).
    En de oude bijbel komt van verhalen die van vader op zon/van moeder op dochter zijn doorgegeven dus die zijn ook niet helemaal zoals de originelen verhalen.
    Niks tegen Christenen maar geloven die nou echt dat Jezus over water liep? Ik weet dat hij 'wondere' heeft verlicht maar sommige dingen moet je niet letterlijk nemen wat de Paus en zo wel doen.


    Er zijn ook verschillende soorten geloof binnen het christendom, hè (= Er zijn namelijk wel christenen die letterlijk geloven in de Bijbel (de Gereformeerden), maar ook bijvoorbeeld de Hervormden en die geloven meestal niet echt letterlijk. En dan heb je ook nog Katholiek/Rooms-katholiek.


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    AveMaria schreef:
    (...)

    Er zijn ook verschillende soorten geloof binnen het christendom, hè (= Er zijn namelijk wel christenen die letterlijk geloven in de Bijbel (de Gereformeerden), maar ook bijvoorbeeld de Hervormden en die geloven meestal niet echt letterlijk. En dan heb je ook nog Katholiek/Rooms-katholiek.


    En je vergeet Orthondox[of heb je dat al gezegd?]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.