• De dertienjarige Livia uit Pijnacker heeft pas zelfmoord gepleegd omwille van het feit dat ze op een bangalijst stond.
    Ik vind het echt vreselijk dat die bangalijsten bestaan en zeker dat Livia zich er zo slecht door voelde, dat ze zichzelf van het leven ontnam.
    Ik hoop echt dat ze het beter heeft daarboven, want dit verdient niemand.
    Livia, we zullen je missen. <3


    Ik wilde dit gewoon even zeggen voor degenen die er nog niet van gehoord hadden. Gelieve enkel respectvolle reacties te plaatsen en Livia niet af te kraken of iets dergelijks.
    Dit is natuurlijk hartverscheurend dat we iemand zijn verloren aan een simpele bangalijst.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 9:49 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    GoldenSkull schreef:
    Staat niemand erbij stil dat zo'n beetje niemand hier haar kent?
    Ik bedoel, ja, je weet wie het is, maar wie ként haar echt? Hoe weet je zeker dat ze hierom zelfmoord heeft gepleegd? Hoe weet je dat ze niet dood zou zijn geslagen als één van haar ouders erachter gekomen was? Hoe weten we eigenlijk dat die lijst überhaupt íets te maken had met de zelfmoord? (Nee, ik heb haar tweets niet gelezen, voor als het daartussen stond)
    Ja, het is een heftig voorbeeld, en 'het zal ook vast wel niet zo zijn geweest', maar het gaat om het principe. Mensen moeten leren na te denken.
    Nee, geen haat, maar ik zag net een tweet van iemand "HAHAHAHHAHA. @jeschatjee heeft ruim 10 000 followers. ik ga ook zelfmoord plegen!" en dat is toch gewoon het toppunt van respectloosheid!
    En daarnaast vind ik haar echt een mooi meisje. Ik walg van deze maatschappij.


    Ik vermoed dat, als het op zowat alle Nederlandse sites staat, het wel waar is.
    Maar ik geef je gelijk ivm je mening over de maatschappij.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    GoldenSkull schreef:
    Staat niemand erbij stil dat zo'n beetje niemand hier haar kent?
    Ik bedoel, ja, je weet wie het is, maar wie ként haar echt? Hoe weet je zeker dat ze hierom zelfmoord heeft gepleegd? Hoe weet je dat ze niet dood zou zijn geslagen als één van haar ouders erachter gekomen was? Hoe weten we eigenlijk dat die lijst überhaupt íets te maken had met de zelfmoord? (Nee, ik heb haar tweets niet gelezen, voor als het daartussen stond)
    Ja, het is een heftig voorbeeld, en 'het zal ook vast wel niet zo zijn geweest', maar het gaat om het principe. Mensen moeten leren na te denken.
    Nee, geen haat, maar ik zag net een tweet van iemand "HAHAHAHHAHA. @jeschatjee heeft ruim 10 000 followers. ik ga ook zelfmoord plegen!" en dat is toch gewoon het toppunt van respectloosheid!
    En daarnaast vind ik haar echt een mooi meisje. Ik walg van deze maatschappij.


    Ik kende haar... ik zit bij haar op school.

    Ik wilde even kwijt dat de bangalijsten miss iets te maken met de zelfmoord, maar dat het niet alleen daarom is wrs en dat het sws nog niet is bevestigd.

    Ook wil ik even zeggen dat ik het belachelijk respectloos vind hoe er mee omgaan wordt. De pers stond je na school gwn op te wachten. Uiteindelijk hebben leraren ervoor gezorgd dat je gwn normaal naar huis kon. Nederlanders laten zich weer eens van hun beste kant zien.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 19:14 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    GoldenSkull schreef:
    Staat niemand erbij stil dat zo'n beetje niemand hier haar kent?
    Ik bedoel, ja, je weet wie het is, maar wie ként haar echt? Hoe weet je zeker dat ze hierom zelfmoord heeft gepleegd? Hoe weet je dat ze niet dood zou zijn geslagen als één van haar ouders erachter gekomen was? Hoe weten we eigenlijk dat die lijst überhaupt íets te maken had met de zelfmoord? (Nee, ik heb haar tweets niet gelezen, voor als het daartussen stond)
    Ja, het is een heftig voorbeeld, en 'het zal ook vast wel niet zo zijn geweest', maar het gaat om het principe. Mensen moeten leren na te denken.
    Nee, geen haat, maar ik zag net een tweet van iemand "HAHAHAHHAHA. @jeschatjee heeft ruim 10 000 followers. ik ga ook zelfmoord plegen!" en dat is toch gewoon het toppunt van respectloosheid!
    En daarnaast vind ik haar echt een mooi meisje. Ik walg van deze maatschappij.

    Fully agreed.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    dance4ever schreef:
    (...)

    Ik kende haar... ik zit bij haar op school


    Ik bedoel meer van echt al haar geheimen kennen enzo, weten wat er in haar omgaat.


    Friends are like potatoes, when you eat them, they die

    Die gene die dat soort lijsten maakt, heeft ze niet alle 24 in een kratje.
    Jezus wat een mafkezen.
    Maar inderdaad er zullen vast meerdere factoren hebben meegespeeld.

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Ik vermoed dat, als het op zowat alle Nederlandse sites staat, het wel waar is.
    Maar ik geef je gelijk ivm je mening over de maatschappij.


    Het laatste wat ik hoorde was dat ze al heel lang depressief was. Het kan een roddel zijn, maar toch


    Friends are like potatoes, when you eat them, they die

    GoldenSkull schreef:
    (...)

    Ik bedoel meer van echt al haar geheimen kennen enzo, weten wat er in haar omgaat.


    Op die manier, ja tuurlijk dat begrijp ik. Iedereen van haar leerjaar was helemaal van streek vandaag, ik kwam op school, kon gelijk mn zusje gaan troosten. Die stond me huilend bij de ingang op te wachten... Ik zeg dit alleen omdat ik wil aangeven dat zoiets gwn vreselijk is en de manier waarop er mee omgegaan wordt zo respectloos.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ze zat bij mij op school en er is nog helemaal niets zeker over die lijst en of het wel echt bestaan heeft. Waarschijnlijk was er idd meer, maar ik weet er niet veel van, ik heb haar niet gekend. Iedereen is wel ontzettend van de kaart door wat er gebeurd is.
    De pers stond ons buiten serieus op te wachten om iedereen te ondervragen, ziek gewoon.


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    dance4ever schreef:
    (...)

    Op die manier, ja tuurlijk dat begrijp ik. Iedereen van haar leerjaar was helemaal van streek vandaag, ik kwam op school, kon gelijk mn zusje gaan troosten. Die stond me huilend bij de ingang op te wachten... Ik zeg dit alleen omdat ik wil aangeven dat zoiets gwn vreselijk is en de manier waarop er mee omgegaan wordt zo respectloos.


    Wat erg! Ik heb ook echt respect voor iedereen die zelfmoord heeft gepleegd (en nabestaanden, vrienden, etc), maar goed, net wat ik zeg, mensen moeten leren na te denken.


    Friends are like potatoes, when you eat them, they die

    Er is een foto getrokken van de plek waar ze werd gevonden (zie mijn profiel).
    Wat me vooral opvalt is dat er geen bomen staan...


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    Er is een foto getrokken van de plek waar ze werd gevonden (zie mijn profiel).
    Wat me vooral opvalt is dat er geen bomen staan...
    Ben ik de enige die vind dat het een rare plek is voor zelfmoord o.o Als of iets niet gevonden moet worden o.O

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 19:23 ]


    Shoganai i ne~

    Livia zat bij mij op school en ze had al een tijdje paychische problemen en het schijnt ook dat haar vriendje het vorige week heeft uitgemaakt maar ik weet niet of dat er ook wat mee te maken heeft. Verder zijn er ook geen bewijzen van die bangalijst dus mischien bestaat die wel helemaal niet. Als je bij mij gisteren op school had gevraagd wat een bangalijst is dat had waarschijnlijk bijna niemand het geweten....

    LightYagami schreef:
    (...) Ben ik de enige die vind dat het een rare plek is voor zelfmoord o.o Als of iets niet gevonden moet worden o.O


    Ehm, eerlijk gezegd heb ik geen idee wat een 'goede' plek zou zijn voor zelfmoord...


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik word hier echt een beetje verdrietig van. Degene die die lijst heeft gemaakt is een idioot, zacht uigedrukt. Ik walg van IEDEREEN die die lijsten gemaakt hebben en ik hoop dat ze zich goed schuldig voelen na wat er is gebeurd. Dat meisje wás al een jaar depressief, had ontzettend veel problemen en haar emmertje was nu gewoon gevuld. Het stroomde over en ze was het zat. Echt, ik snap niet dat mensen het aanstellerij vinden. Zoek eerst wat over dat meisje op voordat je haar gaat afkraken?
    Hopelijk heeft dat meisje nu eindelijk haar rust gevonden.


    Ik ben gemeen xoxo

    xlufjoetoexx schreef:
    Er is een foto getrokken van de plek waar ze werd gevonden (zie mijn profiel).
    Wat me vooral opvalt is dat er geen bomen staan...


    Ja, valt mij ook op.


    The odds are néver in our favor.