• De dertienjarige Livia uit Pijnacker heeft pas zelfmoord gepleegd omwille van het feit dat ze op een bangalijst stond.
    Ik vind het echt vreselijk dat die bangalijsten bestaan en zeker dat Livia zich er zo slecht door voelde, dat ze zichzelf van het leven ontnam.
    Ik hoop echt dat ze het beter heeft daarboven, want dit verdient niemand.
    Livia, we zullen je missen. <3


    Ik wilde dit gewoon even zeggen voor degenen die er nog niet van gehoord hadden. Gelieve enkel respectvolle reacties te plaatsen en Livia niet af te kraken of iets dergelijks.
    Dit is natuurlijk hartverscheurend dat we iemand zijn verloren aan een simpele bangalijst.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 9:49 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Valentino schreef:
    (...)

    Zij lijkt me nou niet het type meisje wat een strop kan leggen. (Afgeleid van foto's en tweets)
    Was ze niet in het bos gevonden?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Niet alle bangalijsten zijn door jongens gemaakt ;x
    Hier bij ons is die door een meisje gemaakt.


    Maar zoals iedereen al zegt, zal er waarschijnlijk meer gespeeld hebben, maar dan vind ik alsnog niet dat ze het recht heeft om haar eigen leven te beëindigen. Maar ik vind sowieso dat niemand dat recht heeft. Hoe kut iets ook is en hoe slecht je je ook voelt, je blijft je niet voor altijd zo voelen ookal denk je op dat moment van wel. Niemand heeft het recht om op die manier je familie en vrienden zoveel pijn te doen.

    Maar ik vind die bangalijsten ook belachelijk. Wie maakt zulke dingen, serieus :/


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Audacity schreef:
    (...)

    Ze is inderdaad pas later in het ziekenhuis overleden. Vind het nogal respectloos om nu te gaan zeggen dat dertienjarigen niet aan zelfmoord kunnen denken. Alsof kinderen van die leeftijd het niet zwaar kunnen hebben, the fuck hey?

    Dan maar respectloos. :')


    -

    Ik lees net 'r twitter... dafuq... Dat ze dat op twitter zet. Echt, wtf..


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik lees net 'r twitter... dafuq... Dat ze dat op twitter zet. Echt, wtf..


    Is gewoon een schreeuw om aandacht. Dat heeft een meisje die ik ken - die had ook anorexia, heel erg .. door de dood van haar vader - en die heeft het toen er ook opgezet. Toen zijn twee vriendinnen en een van die moeders naar haar toegegaan en hebben het kunnen voorkomen. Ze zet het niet zomaar op twitter ..


    To infinity and beyond •

    Lovevloertje schreef:
    (...)

    Is gewoon een schreeuw om aandacht. Dat heeft een meisje die ik ken - die had ook anorexia, heel erg .. door de dood van haar vader - en die heeft het toen er ook opgezet. Toen zijn twee vriendinnen en een van die moeders naar haar toegegaan en hebben het kunnen voorkomen. Ze zet het niet zomaar op twitter ..
    Naja als je kijkt naar het aantal tweets die ze heeft... ruim 20000... Ik snap wel waarom niet iedereen meteen aan de bel trok hoor, ze zette echt alles op twitter.


    Life is hard and then we die

    Lovevloertje schreef:
    (...)

    Is gewoon een schreeuw om aandacht. Dat heeft een meisje die ik ken - die had ook anorexia, heel erg .. door de dood van haar vader - en die heeft het toen er ook opgezet. Toen zijn twee vriendinnen en een van die moeders naar haar toegegaan en hebben het kunnen voorkomen. Ze zet het niet zomaar op twitter ..

    Misschien is er wel meer aan de hand, weet jij veel. (cat)


    -

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Naja als je kijkt naar het aantal tweets die ze heeft... ruim 20000... Ik snap wel waarom niet iedereen meteen aan de bel trok hoor, ze zette echt alles op twitter.

    Nou precies, dat is ook wat ik dacht toen ik aantal tweets zag en ze ging lezen.


    -

    Het is echt heel erg dat dit is gebeurd. R.I.P. Stop Bangalijsten!!


    Finchel is forever - Cory Monteith

    Ik zag haar laatste twitterbericht en ging toen het krantenartikel lezen.
    Echt erg.


    | Reality is for people that lack imagination |

    eigenlijk is dit ook pesten, en er zijn heel veel mensen die zelfmoord plegen om pesten, dus het is helemaal niet overdreven of stom. ik denk wel dat er meer aan de hand was en dat ze het niet op twitter had moeten zetten.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik word er oprecht verdrietig van.
    "Ik wil het wel tegen mama zeggen maar ook weer niet want ik wil niet dat ze verdrietig word door wat er in mij omgaat enz.. Pff"
    ..


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Het zal toch wel niet alleen om die lijst zijn maar een samenloop van omstandigheden? Ik bedoel; je pleegt toch geen zelfmoord alleen omwille van een lijst? Dat lijkt me een beetje onwerkelijk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Staat niemand erbij stil dat zo'n beetje niemand hier haar kent?
    Ik bedoel, ja, je weet wie het is, maar wie ként haar echt? Hoe weet je zeker dat ze hierom zelfmoord heeft gepleegd? Hoe weet je dat ze niet dood zou zijn geslagen als één van haar ouders erachter gekomen was? Hoe weten we eigenlijk dat die lijst überhaupt íets te maken had met de zelfmoord? (Nee, ik heb haar tweets niet gelezen, voor als het daartussen stond)
    Ja, het is een heftig voorbeeld, en 'het zal ook vast wel niet zo zijn geweest', maar het gaat om het principe. Mensen moeten leren na te denken.
    Nee, geen haat, maar ik zag net een tweet van iemand "HAHAHAHHAHA. @jeschatjee heeft ruim 10 000 followers. ik ga ook zelfmoord plegen!" en dat is toch gewoon het toppunt van respectloosheid!
    En daarnaast vind ik haar echt een mooi meisje. Ik walg van deze maatschappij.


    Friends are like potatoes, when you eat them, they die

    Assassin schreef:
    Het is natuurlijk vreselijk om iemand te verliezen en ik wens haar familie en vrienden veel sterkte.
    Maar serieus, zelfmoord plegen om zoiets? Dan ben je wel heel zielig hoor. Zoek het probleem eens bij jezelf en verander. Zo hoor je er ook niet uit te zien op je dertiende. Ook als je op haar twitter kijk... Sorry ik vind het zware aanstellerij.

    ^^.

    Ik vind het eigenlijk sowieso zielig dat mensen zo een lijst gaan maken maar om je eigen leven te ontnemen door zo een lijst? Volgens mij speelden er ook andere dingen mee.


    The odds are néver in our favor.