• Ik las het nieuws en ik kwam dit tegen ;

    Meisje overlijdt aan Monster Energy

    In Amerika is dit weekend Monster Beverage Corporation, bekend van het energydrankje Monster Energy, aangeklaagd omdat een meisje is overleden na het drinken van een wagonlading van het drankje, zo meldt de Amerikaanse nieuwszender KTLA. Het meisje had binnen een periode van 24 uur zo'n anderhalf liter van het goedje weggetikt. Die hoeveelheid zou goed zijn voor 480 milligram cafeïne, vergelijkbaar met 14 blikjes Coca-Cola.

    De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit schrijft voor dat frisdranken niet meer dan 0,02 procent cafeïne of 71,5 milligram per 360 ml mogen bevatten. Voor Monster Energy gelden echter geen beperkingen omdat het wordt gezien als voedingssupplement.

    Het meisje kreeg thuis, tijdens het kijken van een film in december 2011, een hartstilstand. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis vervoerd en in kunstmatige coma gebracht om de zwelling in haar hersenen te verminderen, maar stierf 6 dagen later. Volgens het ziekenhuis is ze overleden aan een cafeïnevergiftiging.

    bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/10/meisje-overlijdt-aan-monster-energy

    Dat is wel erg...
    Maar dat kind was er dus totaal niet van bewust dat ze zoveel cafeïne ophad.


    •*• Lululu •*•

    Tja, het is erg zielig, maar dat je dan de frisdrank-mensen gaat aanklagen... Die hebben zich in principe gewoon aan de richtlijnen gehouden.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Wat een onzin! In de tijd dat ik verslaafd was aan dat spul dronk ik ook zo'n hoeveelheid op één dag, of misschien soms nog meer.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Wat the fuck.

    Nog meer reden om me af te vragen waarom mensen die prut drinken. Het is viieeees D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Wauw, dat is wel heftig:S
    tja wat kan ik er nog meer aan zeggen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ja, dat moet je ook niet doen hè. Sorry maar eigenlijk vind ik dit gewoon dom.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ikzelf vind dat echt zulk ranzig spul, maar oké, ieders zijn eigen smaak.
    Maar ik vind het wel dom dat ze zoveel heeft gedronken. Dat is hetzelfde als zo'n vrouw die toen te veel water had gedronken en daaraan stierf. Mensen moeten eens nadenken en er niet zomaar van uit gaan dat alles wel goed gaat.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 14:31 ]

    Silverlance schreef:
    Ikzelf vind dat echt zulk ranzig spul, maar oké, ieders zijn eigen smaak.
    Maar ik vind het wel dom dat ze zoveel heeft gedronken. Dat is hetzelfde als zo'n vrouw die toen te veel water had gedronken en daaraan stierf. Mensen moeten eens nadenken en er niet zomaar van uit gaan dat alles wel goed gaat.


    •*• Lululu •*•

    Da's dan ook niet slim om drie zo'n blikken te drinken in een dag. Ieder normaal mens weet dat toch?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mensen, wake up! Ik heb vroeger maanden achter elkaar elke dag eenzelfde hoeveelheid gedronken als zij in één dag en ik leef nog steeds! Er is echt nog wel iets anders aan de hand geweest dan alleen het drinken van dat spul.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Silverlance schreef:
    Ikzelf vind dat echt zulk ranzig spul, maar oké, ieders zijn eigen smaak.
    Maar ik vind het wel dom dat ze zoveel heeft gedronken. Dat is hetzelfde als zo'n vrouw die toen te veel water had gedronken en daaraan stierf. Mensen moeten eens nadenken en er niet zomaar van uit gaan dat alles wel goed gaat.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Camel schreef:
    Mensen, wake up! Ik heb vroeger maanden achter elkaar elke dag eenzelfde hoeveelheid gedronken als zij in één dag en ik leef nog steeds! Er is echt nog wel iets anders aan de hand geweest dan alleen het drinken van dat spul.


    Monster in de US is wel iets sterker dan hier omdat er hier regels voor zijn.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Camel schreef:
    Mensen, wake up! Ik heb vroeger maanden achter elkaar elke dag eenzelfde hoeveelheid gedronken als zij in één dag en ik leef nog steeds! Er is echt nog wel iets anders aan de hand geweest dan alleen het drinken van dat spul.


    Niet iedereen krijgt even snel een cafeïnevergiftiging, sommigen krijgen het helemaal niet. Je hoeft er maar iets gevoeliger voor te zijn en je bent de lul. Daarnaast zijn er nog factoren die er extra aan bijdragen dat je er last van krijgt, bv niks eten. Je weet het allemaal niet. Maar omdat jij blijkbaar maandenlang anderhalve liter van dat spul naar binnen hebt gewerkt en niks hebt, betekent niet dat een ander er meteen ook geen last van heeft. Dus dat spul kan wel degelijk iemand zijn dood betekenen en de hoeveelheid die zij binnen heeft gehad. Niet te vergeten dat het recept ook niet geheel hetzelfde is in Amerika.

    Daarnaast staat er gewoon in Amerika een waarschuwing op de verpakking, drink je meer is alles op eigen risico.
    Vind het dom van dat kind dat ze er zoveel van gedronken heeft en gewoon tegen de waarschuwing in is gegaan. Is niet de schuld van de maatschappij. Die kan moeilijk met elk individueel persoon rekening gaan houden ofzo.
    Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar eerlijk is eerlijk. Het was ook wel een beetje haar eigen schuld. Gok er eerlijk gezegd ook niet op dat de maatschappij daadwerkelijk aansprakelijk kan worden gesteld. Behalve natuurlijk als het met een jury is, because pity parties always win.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 14:44 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Niet iedereen krijgt even snel een cafeïnevergiftiging, sommigen krijgen het helemaal niet. Je hoeft er maar iets gevoeliger voor te zijn en je bent de lul. Daarnaast zijn er nog factoren die er extra aan bijdragen dat je er last van krijgt, bv niks eten. Je weet het allemaal niet. Maar omdat jij blijkbaar maandenlang anderhalve liter van dat spul naar binnen hebt gewerkt en niks hebt, betekent niet dat een ander er meteen ook geen last van heeft. Dus dat spul kan wel degelijk iemand zijn dood betekenen en de hoeveelheid die zij binnen heeft gehad. Niet te vergeten dat het recept ook niet geheel hetzelfde is in Amerika.

    Daarnaast staat er gewoon in Amerika een waarschuwing op de verpakking, drink je meer is alles op eigen risico.
    Vind het dom van dat kind dat ze er zoveel van gedronken heeft en gewoon tegen de waarschuwing in is gegaan. Is niet de schuld van de maatschappij. Die kan moeilijk met elk individueel persoon rekening gaan houden ofzo.
    Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar eerlijk is eerlijk. Het was ook wel een beetje haar eigen schuld. Gok er eerlijk gezegd ook niet op dat de maatschappij daadwerkelijk aansprakelijk kan worden gesteld. Behalve natuurlijk als het met een jury is, because pity parties always win.

    Exactly this, gewoon pure onzin om Monster daar dan voor aan te klagen xd


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Wait ik vind 3 blikjes eigenlijk wel meevallen, ik drink vaker nog wel meer dan dat op één dag (cat)

    Maar he, eigenlijk is het logisch dat ze dood ging als je dit leest.

    In December 2011, 14 year old Anais Fournier died of "cardiac arrhythmia due to caffeine toxicity" after drinking two 700 ml cans of Monster Energy drink, containing a combined amount of ~475 mg caffeine (~34 mg/ 100 ml, like most energy drinks). Fournier had a pre-existing heart condition, as well as Ehlers–Danlos syndrome. In October 2012, her parents sued the company.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 15:17 ]