• Ik las het nieuws en ik kwam dit tegen ;

    Meisje overlijdt aan Monster Energy

    In Amerika is dit weekend Monster Beverage Corporation, bekend van het energydrankje Monster Energy, aangeklaagd omdat een meisje is overleden na het drinken van een wagonlading van het drankje, zo meldt de Amerikaanse nieuwszender KTLA. Het meisje had binnen een periode van 24 uur zo'n anderhalf liter van het goedje weggetikt. Die hoeveelheid zou goed zijn voor 480 milligram cafeïne, vergelijkbaar met 14 blikjes Coca-Cola.

    De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit schrijft voor dat frisdranken niet meer dan 0,02 procent cafeïne of 71,5 milligram per 360 ml mogen bevatten. Voor Monster Energy gelden echter geen beperkingen omdat het wordt gezien als voedingssupplement.

    Het meisje kreeg thuis, tijdens het kijken van een film in december 2011, een hartstilstand. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis vervoerd en in kunstmatige coma gebracht om de zwelling in haar hersenen te verminderen, maar stierf 6 dagen later. Volgens het ziekenhuis is ze overleden aan een cafeïnevergiftiging.

    bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/10/meisje-overlijdt-aan-monster-energy

    Hahahaha, dom. :')
    Is het tuurlijk zo'n 14 jarig breezer sletje dat stoer probeert te doen.
    Jeugd van tegenwoordig... Heb ik absoluut geen medelijden mee.


    I live for the applause, you will die for it.

    Descartes schreef:
    In Amerika klaagt iedereen alles aan om de meest onzinnige reden, de kans is groot dat ze er geld voor krijgen.
    Ik zou er niet aan moeten denken, maar drie blikjes Monster is opzich niet heel veel. Er zijn genoeg mensen die dat of een andere cafeine bevattende drank wel drinken op een dag. Het meisje was dan wel dom bezig om zoveel van die troep te drinken, maar ik zou niet zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze nu dood is. Ik bedoel, hoeveel mensen lezen nou de waarschuwingen die op zo'n blik geschreven staan?

    Nou als ze het niet lezen is het uiteindelijk maar hun eigen schuld. Overmaat van iets is nooit goed.
    Daarbij als je weet dat je iets aan je hart hebt moet je zeker zo'n dingen niet doen. Misschien dat ze dat niet wist, en dan is het echt erg =(.
    't is altijd erg eigenlijk en ook dat ze er aan gestorven is is héél erg, maar daarvoor hoef je geen bedrijf aan te klagen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Prentiss schreef:
    (...)
    Je hebt op zich een punt, maar wat wil je dan nog meer doen? Bij de kassa gaan staan met een spandoek? 'ALS JE MEER DAN DRIE BLIKKEN DRINKT, GA JE MISSCHIEN DOOD, MAAR WAARSCHIJNLIJK NIET.' Yeah right.
    It's pretty sad for the girl, but I think she's an idiot anyways.


    Op sigarettenpakjes staat ook dat roken dodelijk is, maar je ziet genoeg mensen roken. Doordat sommige mensen liters van dat spul kunnen drinken en andere blijkbaar niet, is het nogal lastig om een duidelijke waarschuwing te geven. Het beste is gewoon om dat spul helemaal van de markt te halen, 't is nergens goed voor. Vind het zelf best lekker, maar het is puur vergif.


    i put the fun in funeral

    Prentiss schreef:
    Tja, het is erg zielig, maar dat je dan de frisdrank-mensen gaat aanklagen... Die hebben zich in principe gewoon aan de richtlijnen gehouden.


    comfort in c h a o s

    Descartes schreef:
    (...)

    Op sigarettenpakjes staat ook dat roken dodelijk is, maar je ziet genoeg mensen roken. Doordat sommige mensen liters van dat spul kunnen drinken en andere blijkbaar niet, is het nogal lastig om een duidelijke waarschuwing te geven. Het beste is gewoon om dat spul helemaal van de markt te halen, 't is nergens goed voor. Vind het zelf best lekker, maar het is puur vergif.

    Mijn moeder werkt in de horeca, en ze hebben laatst al dat Red Bull-spul vervangen door Monster, het verkoopt voor geen meter, iedereen vindt het hartstikke goor.
    't Verbaast me niet eens, al zou ik het zelf niet eens proberen.

    Khazix schreef:
    Hahahaha, dom. :')
    Is het tuurlijk zo'n 14 jarig breezer sletje dat stoer probeert te doen.
    Jeugd van tegenwoordig... Heb ik absoluut geen medelijden mee.


    Pfg, doe niet zo belachelijk. Het had zomaar een meisje net als ons hier kunnen zijn die gewoon nogal van energy hield en wat teveel yolo gedachtes had. Ken genoeg mensen die dat spul in zulke hoeveelheden zouden drinken.


    i put the fun in funeral

    Dragneel schreef:
    (...)
    Mijn moeder werkt in de horeca, en ze hebben laatst al dat Red Bull-spul vervangen door Monster, het verkoopt voor geen meter, iedereen vindt het hartstikke goor.
    't Verbaast me niet eens, al zou ik het zelf niet eens proberen.


    Ik vind Red Bull goor (krul)


    i put the fun in funeral

    madeupyou schreef:
    (...)
    Nou als ze het niet lezen is het uiteindelijk maar hun eigen schuld. Overmaat van iets is nooit goed.
    Daarbij als je weet dat je iets aan je hart hebt moet je zeker zo'n dingen niet doen. Misschien dat ze dat niet wist, en dan is het echt erg =(.
    't is altijd erg eigenlijk en ook dat ze er aan gestorven is is héél erg, maar daarvoor hoef je geen bedrijf aan te klagen.


    Denk ook niet dat ze het kunnen aanklagen als het er gewoon opstaat, maar daar heb ik verder geen verstand van. Ik kan ook niet zeggen dat ik het niet dom van dat meisje vind om zoveel van die troep te drinken, maar als je niet weet hoe schadelijk dat spul blijkbaar kan zijn (wat dus ook maar weinig mensen weten), kan ik het me voorstellen dat je het verder als een relatief onschuldig drankje ziet.
    Als ik me niet vergis komt er trouwens een minimum leeftijd voor energydrinks, of waren ze daarover aan het discussieren in ieder geval.


    i put the fun in funeral

    Descartes schreef:
    (...)

    Pfg, doe niet zo belachelijk. Het had zomaar een meisje net als ons hier kunnen zijn die gewoon nogal van energy hield en wat teveel yolo gedachtes had. Ken genoeg mensen die dat spul in zulke hoeveelheden zouden drinken.


    In dit topic is al eerder een bericht gepost waaruit bleek dat het meisje in kwestie een al bekende hart-aandoening had. Ze wist dus wat de gevolgen van het drinken van energydrink konden zijn. Ik vind dat het haar eigen schuld is.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Descartes schreef:
    In Amerika klaagt iedereen alles aan om de meest onzinnige reden, de kans is groot dat ze er geld voor krijgen.
    Ik zou er niet aan moeten denken, maar drie blikjes Monster is opzich niet heel veel. Er zijn genoeg mensen die dat of een andere cafeine bevattende drank wel drinken op een dag. Het meisje was dan wel dom bezig om zoveel van die troep te drinken, maar ik zou niet zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze nu dood is. Ik bedoel, hoeveel mensen lezen nou de waarschuwingen die op zo'n blik geschreven staan?


    Ze kunnen je niet dwingen het te lezen.

    Er staat een waarschuwing op. Het is je eigen verantwoordelijkheid om hem te lezen. Als jij hem niet leest of negeert doe je dat op eigen risico. Stel dat je longkanker krijgt van sigaretten: je kunt niet de fabrikant van de sigaretten aanklagen. Die heeft duidelijk vermeld dat je er longkanker van kan krijgen.

    Het feit dat weinig mensen waarschuwingen lezen betekent niet dat het bedrijf automatisch de schuld krijgt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nadal schreef:
    Ja, dat moet je ook niet doen hè. Sorry maar eigenlijk vind ik dit gewoon dom.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Camel schreef:
    (...)

    In dit topic is al eerder een bericht gepost waaruit bleek dat het meisje in kwestie een al bekende hart-aandoening had. Ze wist dus wat de gevolgen van het drinken van energydrink konden zijn. Ik vind dat het haar eigen schuld is.


    Neemt niet weg dat energy drank ontzettend schadelijk is. Dit meisje had een hartaandoening. Hierdoor krijgt ze al bij een lagere inname van energy drank problemen. Als jij een hartprobleem had was je bij dezelfde dosis overleden, helemaal als je het maanden achter elkaar dronk. Stel dat jij geen onondekte hartproblemen hebt, dan zou je alsnog overlijden als je een paar liter ervan per dag drink. Denk niet dat het niet ongezond is.


    quidquid excusatio prandium pro

    Silverlance schreef:
    Ikzelf vind dat echt zulk ranzig spul, maar oké, ieders zijn eigen smaak.
    Maar ik vind het wel dom dat ze zoveel heeft gedronken. Dat is hetzelfde als zo'n vrouw die toen te veel water had gedronken en daaraan stierf. Mensen moeten eens nadenken en er niet zomaar van uit gaan dat alles wel goed gaat.


    Hoe da fuq kan je sterven aan een overdosis water?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mordin schreef:
    (...)

    Neemt niet weg dat energy drank ontzettend schadelijk is. Dit meisje had een hartaandoening. Hierdoor krijgt ze al bij een lagere inname van energy drank problemen. Als jij een hartprobleem had was je bij dezelfde dosis overleden, helemaal als je het maanden achter elkaar dronk. Stel dat jij geen onondekte hartproblemen hebt, dan zou je alsnog overlijden als je een paar liter ervan per dag drink. Denk niet dat het niet ongezond is.

    True, maar het is je eigen verantwoordelijkheid om geen liters frisdrank te drinken.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.