• Ik las het nieuws en ik kwam dit tegen ;

    Meisje overlijdt aan Monster Energy

    In Amerika is dit weekend Monster Beverage Corporation, bekend van het energydrankje Monster Energy, aangeklaagd omdat een meisje is overleden na het drinken van een wagonlading van het drankje, zo meldt de Amerikaanse nieuwszender KTLA. Het meisje had binnen een periode van 24 uur zo'n anderhalf liter van het goedje weggetikt. Die hoeveelheid zou goed zijn voor 480 milligram cafeïne, vergelijkbaar met 14 blikjes Coca-Cola.

    De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit schrijft voor dat frisdranken niet meer dan 0,02 procent cafeïne of 71,5 milligram per 360 ml mogen bevatten. Voor Monster Energy gelden echter geen beperkingen omdat het wordt gezien als voedingssupplement.

    Het meisje kreeg thuis, tijdens het kijken van een film in december 2011, een hartstilstand. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis vervoerd en in kunstmatige coma gebracht om de zwelling in haar hersenen te verminderen, maar stierf 6 dagen later. Volgens het ziekenhuis is ze overleden aan een cafeïnevergiftiging.

    bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/10/meisje-overlijdt-aan-monster-energy

    Prentiss schreef:
    (...)
    ...oké, dat klinkt inderdaad logischer. Ik ga mijn leeftijd de schuld geven, denk ik. Yeah, that should work.


    Nu ik teruglees staat er ook dat ze overleden is aan een zwelling in de hersenen :Y)

    Brainfart. Nevermind, dit was geen water D:

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 20:00 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Medelijden kun je ook alleen hebben voor iemand die je kent. Je moet begrip hebben. Van alles kun je leren, ook hier. Door simpelweg te beweren dat ze dom is en zichzelf moedwillig heeft vermoord loop je het risico dezelfde fout te maken.


    Nou, begrip dan, wat jij wil. Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik vind dat als ze wist wat de gevolgen konden zijn, het haar eigen fout is het toch te doen.
    Voorbeeldje: mijn vader heeft diabetes. Als hij iets met veel suiker tot zich neemt, krijgt hij een hypo en de kans is groot dat zoiets fataal is. Hij weet dat, dus let hij goed op wat hij eet en drinkt. Als hij dat niet zou doen, een hypo zou krijgen en zou overlijden, is dat zijn eigen schuld. Of niet?


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Mordin schreef:
    (...)

    Om te sterven of om gezond te zijn?

    Sterven is een paar liter. Minder als het echt puur water is, het soort wat ze in scheikunde gebruiken.
    Om gezond te zijn is vrij simpel: Wanneer je dorst of een droge mond hebt. Je lichaam is uitstekend in staat om te beslissen wanneer het eten of drinken nodig heeft. Een paar glazen is genoeg, je hoeft echt geen anderhalve liter te drinken.

    Ik bedoelde om gezond te zijn. :Y) Pffs, ik wist dat van osmose enzo, maar dat vroeg ik mij nu echt eens af, gezien je overal leest dat je 1 à 1.5l moet drinken. (:

    Weet je, in dit topic gaat het eigenlijk alleen maar over de effecten op het hart, maar eigenlijk geeft het voor meer mensen schade aan de tanden. Als je leest dat veel mensen ook vaak twee blikjes per dag dronken... Aanval op je tandglazuur, zou ik zeggen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Descartes schreef:
    (...)

    Ik vind Red Bull goor (krul)

    Blijkbaar smaken de nieuwe Napoleon Energy's ernaar. (krul)

    Ik ken een meisje van, wat, negen? Die drinkt regelmatig Red Bull, dan heb ik echt iets van, the heck? Dan doe je als ouder volgens mij toch ook iets niet helemaal goed. :')

    Mordin schreef:
    (...)

    Om te sterven of om gezond te zijn?

    Sterven is een paar liter. Minder als het echt puur water is, het soort wat ze in scheikunde gebruiken.
    Om gezond te zijn is vrij simpel: Wanneer je dorst of een droge mond hebt. Je lichaam is uitstekend in staat om te beslissen wanneer het eten of drinken nodig heeft. Een paar glazen is genoeg, je hoeft echt geen anderhalve liter te drinken.

    Het verschilt natuurlijk per leeftijd, geslacht e.d. Maar gemiddeld gezien heeft een mens ong. 1,5 L vocht nodig per dag. Maar dat kan ook afkomstig zijn uit voedsel, dus je hoeft niet letterlijk 1,5 L per dag aan drinkvocht binnen te krijgen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Longclaw schreef:
    (...)
    Het verschilt natuurlijk per leeftijd, geslacht e.d. Maar gemiddeld gezien heeft een mens ong. 1,5 L vocht nodig per dag. Maar dat kan ook afkomstig zijn uit voedsel, dus je hoeft niet letterlijk 1,5 L per dag aan drinkvocht binnen te krijgen.


    Precies. En dan zijn er ook nog mensen die het HEEL letterlijk nemen en die 1.5 liter WATER drinken, bovenop wat ze verder nog drinken D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Precies. En dan zijn er ook nog mensen die het HEEL letterlijk nemen en die 1.5 liter WATER drinken, bovenop wat ze verder nog drinken D:

    Meh, wie drinkt er nou vrijwillig zoveel water! :C Het is vies. IJSTHEE! _O_


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dragneel schreef:
    (...)
    Blijkbaar smaken de nieuwe Napoleon Energy's ernaar. (krul)

    Ik ken een meisje van, wat, negen? Die drinkt regelmatig Red Bull, dan heb ik echt iets van, the heck? Dan doe je als ouder volgens mij toch ook iets niet helemaal goed. :')


    Lekkere ouders :/.
    't Heeft een soort zelfde effect als alcohol, die energy drinks. Veel kinderen doen het gewoon om zich stoer te voelen. Aangezien er geen alcohol in die troep zit, is het vanzelfsprekend een stuk makkelijker om ermee stoer te doen dan met een blikje bier. En minder schadelijk? Blijkbaar niet. Waar ik woon is het redelijk normaal om op je vijftiende al te drinken, anderhalve liter bier gaat er met gemak in. Een vriend van me had zichzelf coma gezopen na zeven bier. Iedereen geschokt natuurlijk, want zeven biertjes op een avond is niet veel vergeleken met wat voor hun normaal is. 't Is maar hoe goed je er tegen kan, en zo werkt dat dus ook met dat energy spul. Uiteindelijk is het allemaal vergif.


    i put the fun in funeral

    Descartes schreef:
    (...)

    Lekkere ouders :/.
    't Heeft een soort zelfde effect als alcohol, die energy drinks. Veel kinderen doen het gewoon om zich stoer te voelen. Aangezien er geen alcohol in die troep zit, is het vanzelfsprekend een stuk makkelijker om ermee stoer te doen dan met een blikje bier. En minder schadelijk? Blijkbaar niet. Waar ik woon is het redelijk normaal om op je vijftiende al te drinken, anderhalve liter bier gaat er met gemak in. Een vriend van me had zichzelf coma gezopen na zeven bier. Iedereen geschokt natuurlijk, want zeven biertjes op een avond is niet veel vergeleken met wat voor hun normaal is. 't Is maar hoe goed je er tegen kan, en zo werkt dat dus ook met dat energy spul. Uiteindelijk is het allemaal vergif.

    We all die in the end, after all. (krul)

    Longclaw schreef:
    (...)
    Meh, wie drinkt er nou vrijwillig zoveel water! :C Het is vies. IJSTHEE! _O_


    JAAAA PRECIES!


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Het omgekeerd als aan dehydratie: Water is hypotonisch (het bevat minder zout dan je bloed) Hierdoor verandert de concentratie zout in je bloed en word die lager dan in je cellen. Water wil overal dezelfde osmolaliteit hebben, dus stroomt het water vervolgens je cellen in. Dierlijke cellen hebben geen celwand en kunnen, indien er te veel water binnenkomt, barsten. Komt nog bij dat je hersenen niet zo goed reageren als de cellen opzwellen. Dan krijg je hersenoedeem wat schade kan geven. Als je meer water drinkt dan je nieren aankunnen dan raak je dus in de problemen.

    Maarja, sommige mensen denken dat anderhalve liter water drinken per dag gezond is D:


    Anderhalve liter per dag is ook gezond alhoewel het er wel aan ligt hoe je nogmaal eet, waar je leeft, hoe vochtig het buiten is etc. :'D Je mag alleen niet meer dan drie liter drinken want dan kom je in gevaar.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nadal schreef:
    (...)

    Anderhalve liter per dag is ook gezond alhoewel het er wel aan ligt hoe je nogmaal eet, waar je leeft, hoe vochtig het buiten is etc. :'D Je mag alleen niet meer dan drie liter drinken want dan kom je in gevaar.


    Anderhalve/twee liter vochtintake is gezond. Dat kan ook komen uit voedsel en andere vloeistoffen dan alleen water.

    En natuurlijk moet je wel meer drinken als je in de woestijn zit ja, dat klopt. Maar die zijn hier niet in de buurt! (puh)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tja, hartproblemen en zoveel energy... dat kan natuurlijk nooit goed gaan. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vreemd, aangezien in verreweg het merendeel van de gevallen zo'n hoeveelheid drinken wel goed gaat. 't Is alsnog troep, daar niet van. Heb mijn energiedrank hoeveelheid naar beneden gebracht tot bijna nul. Drink nu koffie als ik cafeine nodig heb :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nou, dat is dan de domme schuld van dat meisje. Moeten ze geen anderen de schuld van geven.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran