• Ik las het nieuws en ik kwam dit tegen ;

    Meisje overlijdt aan Monster Energy

    In Amerika is dit weekend Monster Beverage Corporation, bekend van het energydrankje Monster Energy, aangeklaagd omdat een meisje is overleden na het drinken van een wagonlading van het drankje, zo meldt de Amerikaanse nieuwszender KTLA. Het meisje had binnen een periode van 24 uur zo'n anderhalf liter van het goedje weggetikt. Die hoeveelheid zou goed zijn voor 480 milligram cafeïne, vergelijkbaar met 14 blikjes Coca-Cola.

    De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit schrijft voor dat frisdranken niet meer dan 0,02 procent cafeïne of 71,5 milligram per 360 ml mogen bevatten. Voor Monster Energy gelden echter geen beperkingen omdat het wordt gezien als voedingssupplement.

    Het meisje kreeg thuis, tijdens het kijken van een film in december 2011, een hartstilstand. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis vervoerd en in kunstmatige coma gebracht om de zwelling in haar hersenen te verminderen, maar stierf 6 dagen later. Volgens het ziekenhuis is ze overleden aan een cafeïnevergiftiging.

    bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/10/meisje-overlijdt-aan-monster-energy

    Souvenir schreef:
    (...)

    Hoe da fuq kan je sterven aan een overdosis water?

    Je maag explodeert als je teveel drinkt in een bepaalde tijd. Dat kan water zijn, maar het werkt met melk, alcohol of voor mijn part geitenyoghurt precies hetzelfde.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Mordin schreef:
    (...)

    Ze kunnen je niet dwingen het te lezen.

    Er staat een waarschuwing op. Het is je eigen verantwoordelijkheid om hem te lezen. Als jij hem niet leest of negeert doe je dat op eigen risico. Stel dat je longkanker krijgt van sigaretten: je kunt niet de fabrikant van de sigaretten aanklagen. Die heeft duidelijk vermeld dat je er longkanker van kan krijgen.

    Het feit dat weinig mensen waarschuwingen lezen betekent niet dat het bedrijf automatisch de schuld krijgt.


    Zie mijn laatste post.


    i put the fun in funeral

    Souvenir schreef:
    (...)

    Hoe da fuq kan je sterven aan een overdosis water?


    Het omgekeerd als aan dehydratie: Water is hypotonisch (het bevat minder zout dan je bloed) Hierdoor verandert de concentratie zout in je bloed en word die lager dan in je cellen. Water wil overal dezelfde osmolaliteit hebben, dus stroomt het water vervolgens je cellen in. Dierlijke cellen hebben geen celwand en kunnen, indien er te veel water binnenkomt, barsten. Komt nog bij dat je hersenen niet zo goed reageren als de cellen opzwellen. Dan krijg je hersenoedeem wat schade kan geven. Als je meer water drinkt dan je nieren aankunnen dan raak je dus in de problemen.

    Maarja, sommige mensen denken dat anderhalve liter water drinken per dag gezond is D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Prentiss schreef:
    (...)
    Je maag explodeert als je teveel drinkt in een bepaalde tijd. Dat kan water zijn, maar het werkt met melk, alcohol of voor mijn part geitenyoghurt precies hetzelfde.


    Geitenyoghurt. :3
    En op die manier...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Prentiss schreef:
    (...)
    Je maag explodeert als je teveel drinkt in een bepaalde tijd. Dat kan water zijn, maar het werkt met melk, alcohol of voor mijn part geitenyoghurt precies hetzelfde.


    Gebeurt vrijwel nooit. Is iets ingewikkelder en minder spectaculair dan dat. Zie mijn post


    quidquid excusatio prandium pro

    Descartes schreef:
    (...)

    Zie mijn laatste post.


    Ik las het. Helaas blijft het eigen verantwoordelijkheid om te weten wat wel en niet gezond voor je is. De kennis is overal beschikbaar, en je moet die zelf gebruiken. Verder denk ik dat je met gezond verstand ook een heel eind komt.

    en in Nederland denken ze daar inderdaad over. Het zou goed zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk. Wss gooien ze er eerder accijns op om geld eraan te verdienen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Gebeurt vrijwel nooit. Is iets ingewikkelder en minder spectaculair dan dat. Zie mijn post


    :3
    Ik ga hier weg, het is niet meer spectaculair genoeg.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Camel schreef:
    Wat een onzin! In de tijd dat ik verslaafd was aan dat spul dronk ik ook zo'n hoeveelheid op één dag, of misschien soms nog meer.


    Er zijn mensen die hartproblemen hebben en die kunnen zo veeel caffeïne niet hebben.
    Een vriendin van mij heeft dat ook, ze mag geen of niet niet veel caffeïne hebben, omdat haar hart al te snel klopt.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 19:49 ]


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Mordin schreef:
    (...)

    Neemt niet weg dat energy drank ontzettend schadelijk is. Dit meisje had een hartaandoening. Hierdoor krijgt ze al bij een lagere inname van energy drank problemen. Als jij een hartprobleem had was je bij dezelfde dosis overleden, helemaal als je het maanden achter elkaar dronk. Stel dat jij geen onondekte hartproblemen hebt, dan zou je alsnog overlijden als je een paar liter ervan per dag drink. Denk niet dat het niet ongezond is.


    Als het meisje een hartaandoening gehad had terwijl dat niet bekend was, zou ik er ook niets van zeggen, maar gezien het wel bekend was, vind ik dat het haar eigen schuld is. In dit geval graaf een persoon zijn eigen graf en kan ik geen enkele medelijden met hem/haar hebben.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Mordin schreef:
    (...)

    Het omgekeerd als aan dehydratie: Water is hypotonisch (het bevat minder zout dan je bloed) Hierdoor verandert de concentratie zout in je bloed en word die lager dan in je cellen. Water wil overal dezelfde osmolaliteit hebben, dus stroomt het water vervolgens je cellen in. Dierlijke cellen hebben geen celwand en kunnen, indien er te veel water binnenkomt, barsten. Komt nog bij dat je hersenen niet zo goed reageren als de cellen opzwellen. Dan krijg je hersenoedeem wat schade kan geven. Als je meer water drinkt dan je nieren aankunnen dan raak je dus in de problemen.

    Maarja, sommige mensen denken dat anderhalve liter water drinken per dag gezond is D:

    Hoeveel water zou je dan wel moeten drinken?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mordin schreef:
    (...)

    Gebeurt vrijwel nooit. Is iets ingewikkelder en minder spectaculair dan dat. Zie mijn post

    ...oké, dat klinkt inderdaad logischer. Ik ga mijn leeftijd de schuld geven, denk ik. Yeah, that should work.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Nadal schreef:
    Ja, dat moet je ook niet doen hè. Sorry maar eigenlijk vind ik dit gewoon dom.


    Ex astris, sciencia

    Camel schreef:
    (...)

    Als het meisje een hartaandoening gehad had terwijl dat niet bekend was, zou ik er ook niets van zeggen, maar gezien het wel bekend was, vind ik dat het haar eigen schuld is. In dit geval graaf een persoon zijn eigen graf en kan ik geen enkele medelijden met hem/haar hebben.


    Medelijden kun je ook alleen hebben voor iemand die je kent. Je moet begrip hebben. Van alles kun je leren, ook hier. Door simpelweg te beweren dat ze dom is en zichzelf moedwillig heeft vermoord loop je het risico dezelfde fout te maken.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nu durf ik geen Monster Energy te drinken.. En het ergste is dat ik er wel eens twee op een dag op had. Ik had daar ook kunnen liggen als ik er nog een op had, fuck man.


    live the life you love

    Eepiline schreef:
    (...)
    Hoeveel water zou je dan wel moeten drinken?


    Om te sterven of om gezond te zijn?

    Sterven is een paar liter. Minder als het echt puur water is, het soort wat ze in scheikunde gebruiken.
    Om gezond te zijn is vrij simpel: Wanneer je dorst of een droge mond hebt. Je lichaam is uitstekend in staat om te beslissen wanneer het eten of drinken nodig heeft. Een paar glazen is genoeg, je hoeft echt geen anderhalve liter te drinken.


    quidquid excusatio prandium pro