• Ik las het nieuws en ik kwam dit tegen ;

    Meisje overlijdt aan Monster Energy

    In Amerika is dit weekend Monster Beverage Corporation, bekend van het energydrankje Monster Energy, aangeklaagd omdat een meisje is overleden na het drinken van een wagonlading van het drankje, zo meldt de Amerikaanse nieuwszender KTLA. Het meisje had binnen een periode van 24 uur zo'n anderhalf liter van het goedje weggetikt. Die hoeveelheid zou goed zijn voor 480 milligram cafeïne, vergelijkbaar met 14 blikjes Coca-Cola.

    De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit schrijft voor dat frisdranken niet meer dan 0,02 procent cafeïne of 71,5 milligram per 360 ml mogen bevatten. Voor Monster Energy gelden echter geen beperkingen omdat het wordt gezien als voedingssupplement.

    Het meisje kreeg thuis, tijdens het kijken van een film in december 2011, een hartstilstand. Ze werd in allerijl naar het ziekenhuis vervoerd en in kunstmatige coma gebracht om de zwelling in haar hersenen te verminderen, maar stierf 6 dagen later. Volgens het ziekenhuis is ze overleden aan een cafeïnevergiftiging.

    bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/10/meisje-overlijdt-aan-monster-energy

    ANIC schreef:
    Wait ik vind 3 blikjes eigenlijk wel meevallen, ik drink vaker nog wel meer dan dat op één dag (cat)

    Maar he, eigenlijk is het logisch dat ze dood ging als je dit leest.

    In December 2011, 14 year old Anais Fournier died of "cardiac arrhythmia due to caffeine toxicity" after drinking two 700 ml cans of Monster Energy drink, containing a combined amount of ~475 mg caffeine (~34 mg/ 100 ml, like most energy drinks). Fournier had a pre-existing heart condition, as well as Ehlers–Danlos syndrome. In October 2012, her parents sued the company.


    Zoals ik al veronderstelde, was er meer aan de hand dan alleen het drinken van een beetje Energydrink.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Holy shit, dat zal je maar gebeuren. :0
    Waarschijnlijk zat er meer cafeïne in dan normaal. Shit zeg.


    You are beautiful, you are love.

    Mordin schreef:
    Wat the fuck.

    Nog meer reden om me af te vragen waarom mensen die prut drinken. Het is viieeees D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ook wel je eigen schuld hoor. Hoe gek ben je, als je anderhalve liter van dat spul gaat drinken?


    The odds are néver in our favor.

    En DAAROM zijn energydrankjes niet goed voor je. Plus het is totaal niet stoer om het te drinken, ik snap het hele concept van het drinken van dat spul door de jeugd gewoon niet.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    En DAAROM zijn energydrankjes niet goed voor je. Plus het is totaal niet stoer om het te drinken, ik snap het hele concept van het drinken van dat spul door de jeugd gewoon niet.

    ...you're not supposed to drink that much.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Junns schreef:
    En DAAROM zijn energydrankjes niet goed voor je. Plus het is totaal niet stoer om het te drinken, ik snap het hele concept van het drinken van dat spul door de jeugd gewoon niet.


    Mwah, ik vind het wel lekker en voor energy geldt hetzelfde als alcohol.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Waarom is dit nu pas in het nieuws als ze in December is overleden?
    En het is haar eigen schuld, iedereen weet dat er in energy drankjes een hoop caffeine zit.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Spraggan schreef:
    Waarom is dit nu pas in het nieuws als ze in December is overleden?
    En het is haar eigen schuld, iedereen weet dat er in energy drankjes een hoop caffeine zit.

    Omdat ze nu pas Monster aanklagen, I think.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    dat is mega heftig. maar die stilstand kon ook ergens anders doorkomen. zoals iets met haar hart. Of ze hat iets anders gedronken of gegeten....


    Shoot for the moon, even if you fail you fall amongst t

    Daarom drinkt ik dus nooit van dat spul :/


    Caution first, always.

    In Amerika klaagt iedereen alles aan om de meest onzinnige reden, de kans is groot dat ze er geld voor krijgen.
    Ik zou er niet aan moeten denken, maar drie blikjes Monster is opzich niet heel veel. Er zijn genoeg mensen die dat of een andere cafeine bevattende drank wel drinken op een dag. Het meisje was dan wel dom bezig om zoveel van die troep te drinken, maar ik zou niet zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze nu dood is. Ik bedoel, hoeveel mensen lezen nou de waarschuwingen die op zo'n blik geschreven staan?


    i put the fun in funeral

    Descartes schreef:
    In Amerika klaagt iedereen alles aan om de meest onzinnige reden, de kans is groot dat ze er geld voor krijgen.
    Ik zou er niet aan moeten denken, maar drie blikjes Monster is opzich niet heel veel. Er zijn genoeg mensen die dat of een andere cafeine bevattende drank wel drinken op een dag. Het meisje was dan wel dom bezig om zoveel van die troep te drinken, maar ik zou niet zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze nu dood is. Ik bedoel, hoeveel mensen lezen nou de waarschuwingen die op zo'n blik geschreven staan?

    Een waarschuwing staat er om gelezen te worden.
    Veel mensen doen het niet. Vergelijk het als de gebruiksvoorwaarden van een programma dat je download. Ook niemand doet het, maar het moet wel gedaan worden.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik drink zelf ook veel energy (geen Monster hoor.) , maar je bent zelf ook raar bezig als je zoveeel drinkt.


    Danmarks Dynamite.

    Descartes schreef:
    In Amerika klaagt iedereen alles aan om de meest onzinnige reden, de kans is groot dat ze er geld voor krijgen.
    Ik zou er niet aan moeten denken, maar drie blikjes Monster is opzich niet heel veel. Er zijn genoeg mensen die dat of een andere cafeine bevattende drank wel drinken op een dag. Het meisje was dan wel dom bezig om zoveel van die troep te drinken, maar ik zou niet zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze nu dood is. Ik bedoel, hoeveel mensen lezen nou de waarschuwingen die op zo'n blik geschreven staan?

    Je hebt op zich een punt, maar wat wil je dan nog meer doen? Bij de kassa gaan staan met een spandoek? 'ALS JE MEER DAN DRIE BLIKKEN DRINKT, GA JE MISSCHIEN DOOD, MAAR WAARSCHIJNLIJK NIET.' Yeah right.
    It's pretty sad for the girl, but I think she's an idiot anyways.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.