• National Novel Writing Month is begonnen c:
    En hier kan je je aanmelden.



    Wat is Nano?

    Nano is een project waarin schrijvers uitgedaagd worden om 50.000 woorden te schrijven in dertig dagen tijd, dit vindt plaats in de maand November.


    Welke Q'ers doen er allemaal mee?

    Thornfield - Peyrac - Vuur om mee te spelen
    Reid - JanaAusten - Vaarwel, Cameron
    CrazyChicken - CrazyChicken - Superhelden
    Tiame - Miiiek - Wind
    Square - Squares -
    Lillium - LadyMoirae - Battle scars
    Noyade - Progeny - De man die mijn moeder verving
    Memoria - Witlow - Autumn Leaves
    Mulford - GreyWolfMoon - Zoete wraak, zoute tranen
    PercyWood - ElfCitadel - Kleuren der natuur
    Descartes - Chanice -
    HallowsEve - soulkey - Meesteres van Bloed en Schaduw
    TheseWords - TheseWords - Wild Hearts
    Yggdrasil - Rowena - A Different Kind of Crazy
    Requille - Vaitille - Mists of spirits
    Emrys - Taraluis - Long road home
    Snowwhite - AnnaEvermore - Alleen zonder jou
    ImAwesome - Sushita -
    Ayumi - AurbiéAurorette - Falling


    Naamsveranderingen doorgeven, aub!

    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Vermeld ook even je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)



    In dit topic kan je over NaNoWriMo praten, elkaar tips geven, etc. En ofcourse, je verhaal en je vooruitgang neer zetten.


    Word wars om:

    1) 13:00-14:00
    2) 15:00-16:00
    3) 16:30-17:30
    4) 20:00-21:00
    5) 21:30-22:30

    Succes iedereen!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 nov 2012 - 20:21 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Raspberry schreef:
    Ik vind het zo ontzettend leuk om dit topic te volgen, al ben ik zelf geen deelnemer, haha. Maakt dat van mij een stalker ...? Oh well ...
    Het is echt een leuk concept, maar zelf heb ik helaas de tijd niet om mee te doen...
    Waar gaan al jullie verhalen over? (Als ik zo vrij mag zijn (: )


    "Eén reis, één enkele reis die alles heeft veranderd, mij heeft veranderd. Het bracht me overal.
    Verder dan de sterren, verder dan tijd, verder dan alles wat ik ooit dacht te kennen en ik kan niet meer terug, nooit meer.
    Dit verhaal vertelt het verhaal van hoe ik de dood vond in mijn eigen verlangens."

    Het zijn eigenlijk twee verhaallijnen die door elkaar geschreven worden en die dan uiteindelijk één plot vormen. Het ene verhaal gaat over Audrey die bij een bevriende (kuch) familie geplaatst wordt door haar ouders om haar liefdesverdriet te vergeten. Daar gebeuren een aantal dingen en het komt er dus op neer dat er in het aangrenzende meer een monster huist dat net dat moment gekozen heeft om op wat mensen op te gaan vreten. Ik heb nog niet echt een synopsis geschreven dus vandaar de vaagheid c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Raspberry schreef:
    Ik vind het zo ontzettend leuk om dit topic te volgen, al ben ik zelf geen deelnemer, haha. Maakt dat van mij een stalker ...? Oh well ...
    Het is echt een leuk concept, maar zelf heb ik helaas de tijd niet om mee te doen...
    Waar gaan al jullie verhalen over? (Als ik zo vrij mag zijn (: )

    haha, een klein beetje. Nee, hoor!
    Je bent altijd welkom, ook als je niet meedoet :]

    Mijn verhaal gaat over twee vriendinnen, waarvan een na de middelbare school ineens is verdwenen. En dan staat ze ineens op de stoep.
    (Tot ik een pakkende beschrijving heb, is dit het XD)


    Felix

    Dat zien er allemaal zeer interessante concepten uit (: Zijn jullie ook van plan om ze ergens te online te publiceren of is dit zo'n projectje voor jezelf?


    Raspberry poptarts dude

    Raspberry schreef:
    Dat zien er allemaal zeer interessante concepten uit (: Zijn jullie ook van plan om ze ergens te online te publiceren of is dit zo'n projectje voor jezelf?

    Die van mij misschien maar ik twijfel nog. Het is dus nog niet zeker.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wel, je hebt nog 29 dagen om te beslissen, haha (:


    Raspberry poptarts dude

    Raspberry schreef:
    Ik vind het zo ontzettend leuk om dit topic te volgen, al ben ik zelf geen deelnemer, haha. Maakt dat van mij een stalker ...? Oh well ...
    Het is echt een leuk concept, maar zelf heb ik helaas de tijd niet om mee te doen...
    Waar gaan al jullie verhalen over? (Als ik zo vrij mag zijn (: )

    Wanneer William besluit om zichzelf van het leven te beroven blijft zijn veertienjarige broer Jeremy moedeloos achter. Hun ouders geven elkaar de schuld en scheidden, Jeremy’s sociale leven stort compleet in. Maar Jeremy blijft niet alleen verdrietig achter, hij is ook kwaad. Kwaad op de jongens die voor Williams dood hebben gezorgd. Lang ziet hij geen uitweg uit het prangende verdriet, uit de wanhopige wraak die hij wil. Op een dag wordt er een helpende hand naar hem uitgestoken. Neemt Jeremy die aan?.

    Misschien dat ik het ooit online zet, maar ik denk het niet.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 17:34 ]


    Ex astris, sciencia

    Raspberry schreef:
    Dat zien er allemaal zeer interessante concepten uit (: Zijn jullie ook van plan om ze ergens te online te publiceren of is dit zo'n projectje voor jezelf?


    Die van mij ga ik niet online zetten sinds ik hem misschien wil uitgeven. -Like, that's so not going to happen but I like the idea-


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik heb bij Google Maps dus lopen zoeken naar de naam voor het plaatsje waar Erica nu woont met haar tante (ik ben een ramp in zelf plaatsnamen bedenken, maar het wordt dan niet qua beschrijving zoals het plaatsje echt is) en het werd dus Fort Leonard Wood. Nu dacht ik; laat ik eens gaan googlen, kijken wat er eigenlijk op google staat over dat stadje. Nou, dat plaatsje heeft zich dus voorbereid op mogelijke aanvallen van extreme Moslims op scholen en er zijn personen opgepakt voor aanranding... Gezellig stadje is het toch! En dan voor zo'n klein plaatsje x'D


    Zo ziet het er nog best groot uit, maar op Google Maps waren het echt een aantal straten die met elkaar in verbinding stonden x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hier zit echt veel potentieel... Ik hoop dat jullie ze allemaal af kunnen schrijven.
    En da's een awesome idee Thornfield, laat iets weten als je het ooit uitgeeft, haha.


    Raspberry poptarts dude

    Guys, never format your novel like a manuscript, never.

    Dit is mijn verhaal btw.

    Jamie Davis verliest haar vriend in een tragisch ongeluk wanneer ze zeventien is. Haar hele wereld is aan diggelen geslagen, ze weet niet meer wat te doen, waar ze naartoe moet. Hoewel iedereen denkt dat het prima met haar gaat, gaat het helemaal niet. Haar ziel heeft zo veel littekens en wonden, dat het voelt alsof ze nooit nog iets anders zal voelen als het gemis van Cameron. Een nieuwe liefde? Onmogelijk. Ze ontdekt de wereld van drugs, drank en roken. In plaats van ’s avonds braaf in bed te liggen, rijdt ze rond in de auto van haar moeder, op zoek naar alles behalve slaap, alles behalve de dromen die haar wakker houden.

    Ze ontvlucht haar kleine stadje, verhuisd naar een ander land. Ze loopt weg van haar problemen en de herinneringen. In LA lijkt alles gemakkelijker te gaan, maar tegelijkertijd ook moeilijker. Daar is ze opeens niet meer het meisje dat haar vriend verloren is, ze is gewoon de nieuweling. Ze maakt vrienden en voor één keer in vijf jaar, lijkt alles goed te gaan. Tot ze haar tegenkomt en haar wereld weer op zijn kop gezet wordt.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 17:34 ]


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Guys, never format your novel like a manuscript, never.

    Dit is mijn verhaal btw.

    Jamie Davis verliest haar vriend in een tragisch ongeluk wanneer ze zeventien is. Haar hele wereld is aan diggelen geslagen, ze weet niet meer wat te doen, waar ze naartoe moet. Hoewel iedereen denkt dat het prima met haar gaat, gaat het helemaal niet. Haar ziel heeft zo veel littekens en wonden, dat het voelt alsof ze nooit nog iets anders zal voelen als het gemis van Cameron. Een nieuwe liefde? Onmogelijk. Ze ontdekt de wereld van drugs, drank en roken. In plaats van ’s avonds braaf in bed te liggen, rijdt ze rond in de auto van haar moeder, op zoek naar alles behalve slaap, alles behalve de dromen die haar wakker houden.

    Ze ontvlucht haar kleine stadje, verhuisd naar een ander land. Ze loopt weg van haar problemen en de herinneringen. In LA lijkt alles gemakkelijker te gaan, maar tegelijkertijd ook moeilijker. Daar is ze opeens niet meer het meisje dat haar vriend verloren is, ze is gewoon de nieuweling. Ze maakt vrienden en voor één keer in vijf jaar, lijkt alles goed te gaan. Tot ze haar tegenkomt en haar wereld weer op zijn kop gezet wordt.

    Huh? Hoe bedoel je? (nu heb ik dus de neiging om het wel te gaan doen.)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Huh? Hoe bedoel je? (nu heb ik dus de neiging om het wel te gaan doen.)

    Wanneer een auteur zijn verhaal naar een uitgever stuurt, moet het een heel specifieke opmaak hebben. Times New Roman/Courier 12, cover pagina, Geen gewone 'line breaks' maar overal enters enzovoort. (Heb nu mij mijn verhaal dat ik ooit misschien wil uitgeven ongeveer 200-250 pagina's in plaats van honderd normale word pagina's in Arial 9 met de normale paragrafen.


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    (...)
    Wanneer een auteur zijn verhaal naar een uitgever stuurt, moet het een heel specifieke opmaak hebben. Times New Roman/Courier 12, cover pagina, Geen gewone 'line breaks' maar overal enters enzovoort. (Heb nu mij mijn verhaal dat ik ooit misschien wil uitgeven ongeveer 200-250 pagina's in plaats van honderd normale word pagina's in Arial 9 met de normale paragrafen.

    Line breaks?
    Oh, oké. Tjah, ik vind dit nu makkelijk schrijven en wil ik het ooit naar een uitgever sturen dan kan ik het altijd aanpassen (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Line breaks?
    Oh, oké. Tjah, ik vind dit nu makkelijk schrijven en wil ik het ooit naar een uitgever sturen dan kan ik het altijd aanpassen (:

    Shift+enter. (: Dat je dus het eerste hebt in plaats van het tweede.



    comfort in c h a o s

    Ik weet niet of hoofdstuk x een echt hoofdstuk is, maar bij het onderste plaatje staat er "hij as bezorgd." x'D
    En ik snap wat je bedoelt. Tjah, ik doe nu nog shift+enter en ik schrijf in Arial 11, maar dat zal ik dus later aanpassen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis