• 12 meisjes en 12 jongens

    hun doel: een relatie krijgen met een bekend persoon
    wat moeten ze doen: overleven
    De laatste overlevende krijgt roem, rijkdom en een sprookjeshuwelijk

    and may the odds be ever in your favor





    regels:
    ~geen mary-sue's(superpersonages)
    ~het liefst in de ik-vorm schrijven
    ~16+ mag
    ~geen personages voortrekken(ook onze personages niet)
    ~alleen foxfaceXXX en glimmur mogen topics openen
    ~ Minimaal 5 regels, maar als het een keer echt niet lukt mag het wel 4.




    District 1 II luxeproducten voor het capitool
    -Rosa Angel Diamondglimmur
    -Wolf Dazzling II nyan
    District 2 II wapens
    -xAmnesia Riley Xaviera Scotts
    -Christopher Ashton BytesxAvis
    District 3 II technologie
    -Juliet Hansen II dood
    -bloedbad
    District 4 II visserij
    -Sophie Shaw II foxfaceXXX
    -Thomas AdamsRuexx
    District 5 II medisch onderzoek
    -Samarah Jones II xAvis
    -bloedbad
    District 6 II DNA-manipulaties en mutaties
    -bloedbad
    - Tijs Renier Knight II seaver
    District 7 II hout
    -Riley Fox II Swizzle
    -David Sparks II Nyan
    District 8 II textiel
    -Lars Findlay II Seaver
    -bloedbad
    District 9 II Industrie
    -bloedbad
    -bloedbad
    District 10 II vee
    -bloedbad
    -bloedbad
    District 11 II landbouw
    -bloedbad
    -bloedbad
    District 12 II steenkool
    -Intye Isanby II dood
    -Ashton Hemsworth II Gwenx1D

    Invullen:
    Naam:
    leeftijd:
    District:
    uiterlijk:
    innerlijk:
    Goede kanten in de arena:
    slechte kanten in de arena:
    wapen:
    persoon waar hij/zij verliefd op is(mag bekend persoon zijn, mag ook onbekend):
    extra:

    LET OP: ik heb hierboven iets veranderd dus zouden degenen die hun rol al ingevuld hebben het kunnen veranderen?


    sorry mensen, ik heb het een beetje veranderd! Omdat er zoveel verwarring is zal ik het even uitleggen:
    Eigenlijk zijn het gewoon dezelfde hunger games, alleen win je ook nog een droomhuwelijk met de persoon waar hij/zij verliefd op is. Deze personen gaan wij waarschijnlijk wel als hologrammen in de arena plaatsen(maar dat weten de personen in de arena nog niet).

    ook weet ik dat het de husband gams i.p.v. de husban games moet zijn... sorry dit is mijn typfout! Ik verander het in het topic wel....


    de kaart hebben we geen plaatje van maar hier is de beschrijving:
    De hoorn is in het midden :P
    Aan de westkant zit een beetje bos, waarrdoor je andere tegenstanders daar waarschijnlijk snel tegen kunt komen.
    Aan de zuidkant is een redelijk groot deel kale woestijn. De temperaturen zijn er meestal s'middags heel heet en s'avonds heel koud. Wel komen hier af en toe tafels uit het niets opduiken met spullen die de meeste tributen goed kunnen gebruiken zoals voedsel, medicijnen of minirugzakken met 1 of 2 dingen erin.
    Aan de noordkant is moeras. Het is hier wel bedenkt, maar je vindt hier minder bruikbare spullen dan het bos(op water na).
    Aan de ooskant zijn rotsen en struiken.
    (sorry ik moest snel iets bedenken)



    Ongeveer elke week word een lootje getrokken voor welke 2 personen er dood gaan

    We hebben besloten deze spelen Ceasar een roze kleur te geven :)



    voor de mensen die inspringen:
    Het bloedbad is voorbij.quote]

    [ bericht aangepast op 1 feb 2013 - 15:59 ]


    imperfection is beauty

    Wolf Dazzling ||District 1||
    Als het platform helemaal boven is sta ik in de arena ,waar de zon erg in mijn ogen steekt.
    Als mijn ogen wennen aan het licht zie ik de hoorn,waar overal wapens liggen.Maar mijn oog valt op de mooie zet grote zwaarden,waar er zeker 1 voor mij zal zijn.Ik kijk even naar de arena,die in verschillende delen is ingedeeld,je hebt een licht bebost gebiet,maar er zijn te weinig bomen om te kunnen schuilen,je hebt een moerassig gebied,waar vast en zeker vocht zou moeten zijn en achter me is een grote woestijn vlakte,de stem stopt met aftellen en op de hoorn zie ik de laatste paar seconden weg tikken,ik zet me in een loop houding en wacht geduldig af tot de gong gaat,ik was één van de snelsten ,dus ging ik zeker en vast een zwaard hebben.


    David Sparks ||District 7 ||

    Als ik in de arena ben brokkeld de hoop langzaam af,er was niet zoveel bos,aaleen een stuk moeras waar ik me kon verstoppen,het waren wel andere bomen dan deze die ik gewoon was,de hoon zat vol met wapens,maar kregen mijn aandacht niet.Ik keek even naar de andere tributen en zag mijn districtgenote,Rily,ik wist niet of ze naar de hoorn ging gaan of wegrennen zoals ik ging doen.Alleen was mijn grote vraag nog ,naar waar zal ik wegrennen?
    Ik draaide hulploos een rondje op mijn platform om de andere kant van de arena te bekijken ,maar het is verder allen nog maar woestijn.
    Ik draaide me terug naar de kant van de hoorn en kijk naar de luttele seconden die aftellen ,nog even en ik kan dood zijn.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Tijs Renier Knight || District 6
    Ik ijsbeerde een beetje door de kamer. Ik was bang, heel bang. Ik wist niet wat ik moest verwachten, ik wist niet hoe ik moest gaan overleven. Ik wist niet heel veel, maar toch dacht ik een vrij hoge winkans te hebben. Ik bedoel het was nou niet alsof ik bedreigend overkwam of dat iedereen mij dood wilde hebben. En als het wel zo was zou ik dat snel genoeg merken. Ik hoorde hoe de stem begon met aftellen en ging in de buis staan. Ik haalde diep adem en schrok best wel toen ik begon te bewegen. Ik wierp nog één laatste blik op mijn stylist die zijn duimen op stak als teken dat ik het heus wel goed zou doen. Ik schudde mijn hoofd. Ik knipperde een paar keer toen ik boven d egrond uit kwam en bekeek de omgeving goed. Ik kon bos zien, al leek het niet heel veel. moeras, woestijn. Die laatste ging ik zo ver mogelijk vandaan blijven en het bos was dan wel mijn favoriet, maar het moeras leek mij het slimst, daar kon je je wel goed verstoppen. Ik hoorde hoe de laatste paar seconde ingingen en zakte iets door mijn knieën. Krijg een pijl en boog of speer, dat was mijn doel, daar zou ik het verst meekomen. Ik haalde diep adem en sloot mijn ogen hopend dat alles goed zou komen.


    Lars Findlay || District 8
    Ik leunde even tegen de meur en hield mijn handen in mijn nek. Ik moest mijn ademhaling rustig houden, anders ging het fout. Ik keek even naar mijn oh zo interessante schoenen en bedacht mij iets. als ik hier al levend uit kwam wist ik geeneens of ik wel wilde trouwen, ik bedoel het was niet alsof je je prijs door kon geven aan de tweede plaats. Ik sloot mijn ogen en ging weer rechtop staan.Ik liep richting de buis en keek even naar mijn stylist die vrolijk stond te glimlachen. Ik had zin om haar te slaan. Eén laatste daad vpprdat ik tenonder ging, waarschijnlijk zelfs zonder strijd. Werp messen en speren lagen niet overal, dus ik moest waarschijnlijk gaan zoeken, dat betekende dat ik langdichtbij de hoorn was en dat betekende dat ik makkelijk gepakt kon worden door een beroeps. De buis ging omhoog en ik prbeerde mijn evenwaicht te behouden, aangezien ik op één voet had gestaan toen de buis begon te bewegen. Het licht scheen vrij vel in mijn ogen en ik kon zo geen speer of werpmessen zien. Dit ging zo verschrikkelijk eng worden.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Thomas Adams || District 4
    Mijn styliste houdt een heel verhaal over wat ik straks allemaal moet gaan doen, maar ik negeer haar. Ik moet me concentreren in plaats van met haar te praten. Dit is misschien wel het belangrijkste moment uit mijn leven en dat gaat zij daar doorheen praten. Gelukkig wordt ik afgeleid door een mechanische capitoolstem die begint af te tellen. Snel ga ik in de koker staan. Ik zwaai nog één keer pesterig naar mijn styliste en dan ga ik naar boven. Langzaam kijk ik om mij heen. De Arena lijkt wel verdeelt te zijn in vier delen. Achter mij is een stuk bos. Ik zie ook een woestijn en een moeras. En natuurlijk de Hoorn. Ik weet nog niet welke kant ik op ga rennen. Ik ga gewoon naar de Hoorn en de drietand pakken. Wacht even, ligt er wel een drietand? Mijn ogen kijken zoekend naar de Hoorn. Dan zie ik hem liggen. Even kijk ik naar de rij tributen die in een halve cirkel staan. Ik kan Sophie niet zien. Waarschijnlijk staat ze aan de andere kant van de Hoorn. De adrenaline giert door mijn lichaam.Dan gaat de gong.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    [gaan we verder nadat de gong gaat, of wachten we nog even?]

    [Ik ga denk ik maar gewoon verder, kheb de rest van de dag(en) nml geen tijd..]

    Christopher Ashton Bytes || District 2
    Terwijl ik nog eens goed kijk rondom de hoorn, zoek ik naar een zwaard. Mijn zwaard. Zonder dat wapen ben ik.. nouja.. niet niets, maar ik ben gewoon minder. Vlak voor mijn plaat ligt een dun, plastic zeiltje. Daar heb je dus niets aan in de Spelen, behalve dat het regen tegenhoudt.
    Eindelijk vind ik mijn zwaard. Het ligt een stuk of twintig meter voor me. Zou ik snel genoeg zijn?
    Dan gaat de gong. Ik twijfel niet en ren meteen naar het zwaard. Onderweg voel ik hoe er tegen me aan wordt geduwd, maar ik sla keihard terug en hoor een doffe klap van iemand die op de grond is gevallen. Mijn eerste slachtoffer, waarschijnlijk. Al zal hij of zij niet sterven aan alleen die klap. Al ligt het eraan waar ik diegene geraakt heb. Eindelijk ben ik bij het zwaard. Ik buig voorover om het te pakken en grijns. Met mijn wapen in mijn hand voel ik me machtig. Maar als ik weer overeind probeer te komen, voel ik een ontzettende pijn in mijn onderrug. Die klap van daarnet voel ik nu pas. Ik kan amper lopen, struikel en val met mijn been in een klein mes, die een wond maakt in de dij. Ik kan nog opstaan en een beetje lopen, maar snel vooruit kom ik niet. Gelukkig ben ik in een tweegevecht toch meer waard.


    :)

    Rosa Angel Diamond || District 1
    ik geef Gloss een laatste knuffel en een kus op zijn wang en loop naar de buis. ik zeg tegen hem: "ik hoop dat ik je ooit nog levend terug zal zien, en zo niet ik vond het heel leuk deze laatste dagen." het is niet dat ik geen hoop heb om te winnen maar er is altijd kans dat ik dood ga, ookal ben ik een beroeps. ik stap in de buis en de buis sluit, ik zwaai nog een laatste keer naar Gloss en dan gaat de buis omhoog. de zon is boven fel, maar ik trek er me niks van aan, want ik hou van de zon. ik kijk even om me heen. ik zie alle andere beroeps en andere tributen staan. als ik naar de omgeving kijk zie ik bos aan de ene kant, aan de andere kant woestijn, nog aan een andere kant moeras en aan de laatste kant rotsen. anderen zouden het misschien links en rechts of noord, oost, zuid en west noemen maar ik weet het verschil daartussen nooit dus ik benoem het gewoon als een kant.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Ashton Hemsworth || District 12
    "Dag." ik stap snel de buis in. Ik wil geen afscheid nemen van mijn stylist, maar het moet. Ik schrik even als de plaat omhoog gaat, maar dat is al snel verdwenen. Als ik eindelijk boven ben probeer ik me te oriënteren, en het eerste wat ik zie is een woestijn. Daarnaast ligt een klein stukje bos, en aan de noordkant ligt een moeras. Er liggen veel spullen bij de hoorn, en ik probeer te zoeken naar een makkelijk voorwerp dicht aan de buitenkant. Mijn oog valt op een rugzak, met een mes in de zijkant. ik zie een ander ernaar kijken, en wendt me snel af. Ik wil zo weinig mogelijk tegenstanders hebben. Ergens wat verder weg ligt nog een tas, waarschijnlijk 15 meter van mij vandaan. Hij lijkt groter, dus zal er vast meer in zitten. Ik ga alvast klaar staan in ren-positie. Die tas, en dan zo snel mogelijk weg. Mijn doel.

    Juliet Hansen || District 3
    De arena ziet er kaal uit. Grotedeels woestijn. Ergens aan de zijkant is een klein bos, met aangrenzend een moeras. Daar moet ik heen. Ik probeer te ontdekken waar een pijl en boog ligt. Dichtbij de hoorn ligt een paar. Sh*t. ik wou hier zo snel mogelijk weg, en ik kan niet veel met andere wapens. Toch besluit ik erop af te gaan. Het lijkt niet dat iemand anders er ook op af wil gaan, dus besluit ik het toch te doen. Ik ga klaar staan op de plaat, wachtend op de gong. Laat hem maar komen, ik ben er klaar voor. Ik probeer te kijken waar mijn district-genoot is, maar ik kan hem niet vinden. Kan me ook niets schelen, ik wil hier zo snel mogelijk weg.


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Sophie Shaw II District 4
    Ik sta in de arena. De stem telt af. 60...59...58... Ik bestudeer de spullen en de hoorn, de rest van de omgeving komt nog wel. Mijn ogen beginnen meteen te glinsteren als ik de speer zie op maar 20 meter afstand. De 3 extra speerpunten komen ook goed van pas. Ik zal tijdens het bloedbad nog niet met mijn speer gooien. Grote kans dat hij gepakt wordt door een of andere tribuut. Links van de speer staat een rugzak en iets verder rechts van mij een zwaard. Ik zie dat Chris zich helemaal gefocust heeft op dat ding en is ook niet van plan hem weg te geven.
    5...4...3... Meteen schiet me de tijd weer te binnen en richt ik me weer op de speer. 2..1...GONG! Daar ging ik dan. Recht op mijn doel af. Voor ik het weet heb ik de speer in mijn handen. ook zit er een middelmatige steen naast mijn linkervoet. Ik pak hem snel op en gooi hem snel in het rond, niet wetend waarheen. Maar als hij raak was, was hij ook flink raak en had diegene ook een grote verwonding.
    Mijn rug had ik naar de kant van het zwaard gericht. Dat was niet zo slim, want ik voelde toen ik nog geen 2 seconden later weer rechtop stond iets langs mijn zij. Ik ren meteen naar de binnenkant van de hoorn. Daar ben ik veiliger tijdens het bloedbad en kan ik eventuele binnendringers tegenhouden. Ookal zou ik het liefst mijn wond verzorgen, ik houd mijn speer beet tot het bloedbad over is.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 18:46 ]


    imperfection is beauty

    (Veertje1D --> Gwenx1D)

    Juliet Hansen || district 3
    Ik ren als een bezetene op de pijl en boog af. Onderweg pak ik nog snel een bundeltje messen mee, waarmee ik iemand in de rug heb gestoken, niet wetend wie. Ik moet erbij. Ik moet die pijl en boog te pakken krijgen, en dan snel weg. Ik wil niet in de buurt van bloed zijn. Met een hand pak ik de pijl en boog op, en zie iemand aan de binnenkant van de hoorn zitten. Een van de beroeps, geloof ik. Ik ga er niet op af. Ik wil uit de buurt blijven van de beroeps, het grote gevaar. Samen met de messen en de pijl en boog ren ik weg van de hoorn, richting het moeras. Als ik achterom kijk zie ik niemand er naar toe komen. Vast nog in gevecht.


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Wolf Dazzling ||District 1||
    De laatste tien seconden telden af en dan eindelijk ging de gong.
    Ik rende zo snel ik kon naar de hoorn en nam een zwaard,ik liet de andere over voor Chris aangezien ik weet dat hij ook een zwaard heefd.
    Lekker nu een groot bloedfestijn maken.Sommige kinderen waren echt zo dam om achter wapens te lopen en dan tegen ons op te botsen.
    Ik loop lekker in het bloedbad en zie mijn eerste prooien al langs komen,de jongen van negen die nog geen 14 jaar oud is,ik loop op hem af en boor mijn zwaard in zijn rug,een simpel kreetje verliet zijn mond en daarna was het over voor hem.Ik verwonde nog een par mensen en voel dan een pijnelijke steek in mijn schouder.
    Het stomme meisje van 6 dacht me te kunnen vermoorden.Ik sloeg haar neer en sneed met mijn zwaard dan in haar buik,lang ging die ook niet leven.
    Even kreeg ik een duizeling van de inspanning,maar ik herpakte me gauw weer.


    David Sparks

    Toen de gong ging,hupte ik van het platform af en gritste een klein rugzakje die niet zo ver van me af was mee.Ik werd wel een hard op de grond geduwd,maar ik maakte me vlug uit te voeten. Ik liep richting het moeras en haf wel moeite met mijn ademhaling door die klap.
    Na echt super lang gelopen te hebben vertraag ik mijn pas en kijk even rond,allemaal grote hoge bomen,waar niet veel lage takken aan gingen.
    Ik besloot dan maar het rugzakje open te maken,maar ik had alleen maar een stuk touw en een waterfles.
    Het touw bracht me wel op een idee.Ik spande het touw om de boom heen en hield het stevig vast,zo leunde ik achterover en kroop stapje per stapje de hoge boom in.Als ik een tak naderde,ging ik eraan en klauterde erop zodat ik op de tak kon zitten. Bloedbad overleefd.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Naam: Riley Xaviera Scotts.
    leeftijd: 17
    District: 2
    uiterlijk:



    innerlijk: in RPG
    Goede kanten in de arena: messen werpen, goed inzicht, neemt snel beslissingen
    slechte kanten in de arena: ze weet niks van mutilanten, medicijnen, en eetbare planten
    wapen: messen (werpen)
    persoon waar hij/zij verliefd op is(mag bekend persoon zijn, mag ook onbekend): Harry Styles ;p
    extra:

    [Sorry dat ik m hier doe, maar kan het rollentopic niet vinden ;/]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    xAmnesia schreef:
    Naam: Riley Xaviera Scotts.
    leeftijd: 17
    District: 2
    uiterlijk:



    innerlijk: in RPG
    Goede kanten in de arena: messen werpen, goed inzicht, neemt snel beslissingen
    slechte kanten in de arena: ze weet niks van mutilanten, medicijnen, en eetbare planten
    wapen: messen (werpen)
    persoon waar hij/zij verliefd op is(mag bekend persoon zijn, mag ook onbekend): Harry Styles ;p
    extra:

    [Sorry dat ik m hier doe, maar kan het rollentopic niet vinden ;/]

    [klopt, die is er (blijkbaar^^) nog niet bijgezet, maar dit is de link: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=146888&page=last#4365447
    YEAH nu heb ik een districtspartner=D (wat heeft iedereen met de naam Riley?? He's gemeen...)
    btw, foxfaceXXX er staat nog steeds the hunger games ipv husband games;)]

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 20:22 ]


    :)

    Riley Fox ||District 7
    Als de gong gaat lijkt alles in een waas te gaan. Ik spring in een snel vaart het platform af en ren richting de rugzak die ik op het oog heb. Een jongen van ongeveer een kop kleiner met grote krullen rent voor me langs. Ik kan nog net een botsing voorkomen.
    Ik pak de rugzak met het mes aan een zijvak op. Als ik weer recht ga staan en weg wil rennen komt dezelfde jongen van net op me afgerend. Als hij ongeveer twee meter van me vandaag is blijft hij ineens stil staan en zakt op zijn knieën, daarna valt hij voorover. Tot mijn schrik heeft hij een pijl achter in zijn nek gekregen. Ik kijk niet eens wie de pijl geschoten heeft en pak gelijk het mes uit de handen van de kleine jongen. Ik begin te rennen richting het bos. Terwijl ik aan het rennen ben heb ik het gevoel dat mijn benen niet meer kunnen stoppen. Ik ren tussen de bomen door steeds verder het bos in. Na een heel aantal minuten sta ik stil. Ik kijk om me heen, maar zie geen bewegingen. Ook hoor ik geen voetstappen. Ik besluit dat dit een veilige plek is om een plek uit te zoeken.
    Ik zoek een dikke boom uit. Het mes dat ik in mijn handen heb klem ik tussen mijn riem. Ik sla mijn handen op de stam heen en duw mezelf met mijn benen omhoog. Ik pak de stam weer hoger vast en duw me weer met mijn benen omhoog. Met dezelfde techniek behaal ik een paar meter verder de eerste tak. Ik ga er even op zitten om uit te rusten, aangezien bomen klimmen heel vermoeiend is.
    Ik ga weer op de tak staan en ga verder met het beklimmen van de boom. Als ik een stuk of vijf takken verder ben besluit ik dat dit hoog genoeg is. Hopelijk te hoog om er snel in te kunnen komen. Hopelijk ook hoog genoeg dat áls ik val ik gelijk dood ben en daar niet zwaargewond lig.
    Ik haal de rugzak van mijn rug en rits hem open. Wat ik er vind is een deken, waterfles, touw en twee haarelastiekjes. Ik zucht. Ik had heel erg gehoopt dat er vuurstenen in zouden zitten. Als ik het lang genoeg vol houdt om eten te vinden moet ik het toch kunnen braden, en ik kan geen vuur maken.
    Ik leun tegen de stam van de boom aan, zucht en sluit mijn ogen een paar seconden. Ineens hoor ik geritsel. Ik kijk verwoed om me heen. Als ik iets in een paar bomen verderop zie bewegen hou ik mijn adem in.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 21:30 ]

    xAvis schreef:
    (...)
    [klopt, die is er (blijkbaar^^) nog niet bijgezet, maar dit is de link: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=146888&page=last#4365447
    YEAH nu heb ik een districtspartner=D (wat heeft iedereen met de naam Riley?? He's gemeen...)
    btw, foxfaceXXX er staat nog steeds the hunger games ipv husband games;)]


    klopt, weer een hele domme fout van mij....het had dus husband ipv hunger games moeten zijn, maar ik kan het niet meer veranderen :(
    trouwens xAmnesia harry styles :P jij bent de 1e met een bekend persoon(volgens mij)...stoer......


    imperfection is beauty

    Tijs Renier Knight || District 6
    Ik hoorde het geluid van de gong. Een schok ging door mij heen wardoor ik heel even verlamd raakte. Ik kon mij niet bewegen wat ik ook probeerde en het leek echt een eeuwigheid te duren. Gelukkig voor mij duurde het in werkelijkheid maar twee seconde. Ik zette het op een rennen richting de hoorn. Ik zou de eerste boog die ik zag pakken, een pijlenkker meenemen en weg rennen. Zo snel, zo wer mogelijk. Het liefst het bos in, maar het moers leek mij slimmer. Ik wist het niet. Ik gleed uit over iets en wist mijn evenwicht nog net te bewaren. Ik pakte een rugzak net voordat ik omver geduwd werd. Met mijn voet trapte ik zo hard mogelijk in die persoon zijn maag en rende verder. Ik wist geeneens meer waar ik heen ging. Ik was nogal in de war, bang en geschrokken. Elk moment kon mijn laaste zijn, er hoefde maar één ding te gebeuren en het was afgelopen. Ik wilde niet dat het nu al zou eindigen. Ik pakte een boog en een pijlenkoker zodra ik deze gevonden had. Toen ik de twee dingen in mijn handen had kwam ik weer een beetje bij zinnen. Alles werd duidelijker, scherper en dus ook enger.Ik draide even een rondje om mijn eigen as en hapte naar adem. Ik zette het op een rennen toen ik doorhad dat ik wel een erg makkelijk doelwit was. Ik rende zo hard as ik kon en voelde mijn benen nu al niet meer, maar het boeide mij niet. Ik moest daar weg. Het bos in, het 'veilige' bos in. Daar zou ik mij kunnen verstoppen en na een tijdje zoou ik naar het moeras moeten gaan, maar tot die tijd zat ik goed in het bos. Een gehaaste ademhaling en krakende takjes en bladeren was het enige wat ik nog hoorde en daarom kon ik voor mijn gevoel wel even stoppen. Hijgend leunde ik tegen een boom. Ik was nu al moe, hoe moest ik de rest van het spel overleven? Ik liep een stukje verder en hoorde werkelijk niks. Het leek bijna alsof er niets of niemand was, maar ik wist ook wel beter. Een kleine zucht verliet mijn mond terwijl ik de rugzak afdeed en om mijn andere schouder deed. Ik wist dat ik beter af zou zijn als ik nu al naar het moeras zou gaan, maar durfde ergens niet. Het zou beter zijn, het zou mijn redding kunnen betekenen, maar ik was te laf. Daarom liep ik gewoon door, hopelijk dieper het bos in. Ik vervoetke mezelf en dit spel en deze arena en al die ndere tributen, maar het ergst vervloekte ik die stommeling die zichzelf mijn districtgenoot noemde. Ze was nergens te bekennen en als ze al dood zou zijn was dat al een teken dat ze zich niet aan de afspraak had gehouden. Ik zette nog een pr stappen vooruit en keek even naar de bomen. Niet geweldige verstop plaatsen, maar voor nu geod genoeg. En zo begon ik te klimmen.


    We've lived in the shadows for far too long.