• De stelling van deze week luidt:
    Alle geloven moeten worden afgeschaft om meer eenheid te creëren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, zelf ben ik ongelovig, maar ik vind dat iedereen zelf mag kiezen wat hij of zij geloofd. Dat eenheid gedoe is gwn bullshit, al zouden er waarschijnlijk wel minder oorlogen zijn voor geloof... Maar mensen maken wel weer ruzie om andere dingen zoals geld, land en andere vage dingen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oneens. Mensen in een geloof zijn juist een eenheid, omdat ze samen hetzelfde geloven.
    Waarom moet iedereeen hetzelfde geloven?


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Nee dat slaat echt nergens op! Mensen kunnen nu ook een goede eenheid hebben. Maar niet alle mensen staan daar voor open. En mensen met een geloof zouden heus niet stoppen met geloven als opeens de regering zeg dat het niet mag omdat ze een eenheid willen!
    Ps. Waarom.gaan zoveel stellingen over religie!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 13 jan 2013 - 11:37 ]


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Oneens
    Als alle geloven worden afgeschaft creëren we alleen maar meer ruzie. Daarbuiten vind ik ook dat iedereen het recht heeft om ergens in te geloven, zolang ze maar respect tonen voor mensen buiten hun geloof. We zouden dus meer respect voor elkaar moeten krijgen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Eenheid kan gewoon simpelweg niet gecreëerd worden, het zal er volgens mij ook gewoon nooit komen.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Dikke oneens. De wereld zal nooit één grote eenheid zijn. De geloven in verschillende volkeren maken juist eenheid binnen dat volk. Als je dat weghaald valt een groot deel van de cultuur weg. Bovendien is geloof voor veel mensen ook gewoon heel belangrijk. Dat kan en zal niemand ooit van iemand af kunnen nemen.


    You are beautiful, you are love.

    Goodluck with that. Het is ten eerste al onmogelijk om dat te realiseren, om verscheidene redenen; mensen zullen niet hun geloof ongedwongen laten vallen, alleen maar voor meer 'eenheid' en je kan dat niet wereldwijd invoeren, je zou dan een keuze moeten maken met alle landen, als het ongedwongen is dat nieuwe geloof, over welk geloof dan het beste is.

    Daarbij komt ook nog dat eenheid helemaal niet zo geweldig is, dat zie je namelijk ook met de euro. Daar dachten ze; laten we van Europa meer een eenheid maken en overal dezelfde munt nemen zowat. En we weten allemaal tot wat dat heeft geleden.

    En ik vind het ook leuk om over andere geloven te horen, de goden, de rituelen, dat interesseert me.

    Dus ik ben het oneens met de stelling, want het zou een crappy beslissing zijn.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Lol, nee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Als men elkaar en elkaars geloof zou respecteren, hoeft er niet eens nagedacht te worden over iets als 'meer eenheid'.
    Oneens dus. Er moet gewoon meer respect en acceptatie komen. Geloven afschaffen brengt alleen maar meer ellende.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Lol, misschien is het beter om geen stelling te plaatsen in plaats van zoiets onzinnigs?


    quidquid excusatio prandium pro

    Alsof dat mogelijk is...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik denk niet dat daarvoor alle geloven afgeschaft moeten worden, mensen moeten gewoon socialer worden jegens elkaar. Dus oneens.


    Bad decisions make good stories.

    Een lastige dit...ik zou zeggen eens omdat je dan in ieder geval geen religieuze oorlogen krijgt, maar mensen hebben iets nodig om in te geloven, een houvast. Als alles tegenzit, wil je ergens nog een laatste hoop hebben en dat hebben gelovigen aan hun God. Dus eens, maar onmogelijk.


    The Definition of Insanity

    Tamtamtaaaaam.


    No growth of the heart is ever a waste

    Volgens mij is dit de domste stelling ooit. :')
    Oneens dus.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wie heeft deze stelling nou weer bedacht?
    Oneens, of mensen een 'eenheid' worden als je alle geloven afschaft. mensen moeten geloven wat ze willen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor