• De stelling van deze week luidt:
    Alle geloven moeten worden afgeschaft om meer eenheid te creëren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, het zou nooit kunnen omdat de mensen die er al in geloven er toch wel in blijven geloven.
    Als je al je hele leven gelovig bent kun je dat niet ineens veranderen..


    <3 4 Ever 4 <3 Love You. Manon, Linette en Yannicke <3 4 Ever 4 <3

    RainbowDash schreef:
    Lol, misschien is het beter om geen stelling te plaatsen in plaats van zoiets onzinnigs?


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Oneens, dat slaat echt helemaal nergens op, je krijgt alleen maar boze mensen, iedereen mag toch kiezen wat hij gelooft? Je kan mensen niet dwingen nergens in te geloven, daar creëer je echt geen eenheid mee!


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Oneens, Maar je moet ook geen ruzie's maken over de versicclde culturen


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    ASTRONAUTx schreef:
    Oneens. Mag je proberen, geloof er alleen niks van dat mensen zich er aan gaan houden. Het gaat volgensmij alleen maar meer gezeik opleveren. Mensen die het er niet mee eens zijn, alles.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens, mensen moeten kunnen geloven wat ze willen. En bovendien zal een eenheid best saai zijn.. door het geloof zijn er veel cultuur verschillen. Al zouden er wel een stuk minder oorlogen zijn.


    ~

    Lillia66 schreef:
    Oneens, dat slaat echt helemaal nergens op, je krijgt alleen maar boze mensen, iedereen mag toch kiezen wat hij gelooft? Je kan mensen niet dwingen nergens in te geloven, daar creëer je echt geen eenheid mee!


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Oneens. Een eenheid krijg je toch niet.. Met of zonder geloven ;).


    Wish it, Dream it, Love it, Do it <3

    RainbowDash schreef:
    Lol, misschien is het beter om geen stelling te plaatsen in plaats van zoiets onzinnigs?


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Oneens, eenheid krijg je niet door geloof af te schaffen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oneens.
    Ik ben zelf niet-gelovig ( Nou ja, ik heb ongeveer een geloof... ), maar geloven creëren zelf een eenheid. Dan zou ik eerder zeggen, afschaffen die discriminatie. Iedereen kan in vrede met elkaar leven (A)


    I will keep watch.

    Dan krijg je allemaal protesten omdat mensen hun geloof niet zomaar willen opgeven. Nee dus


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Uchiha schreef:
    Tamtamtaaaaam.


    dreams come true, nightmares to

    Als je in de geschiedenisboeken kijkt, zie je al dat dit juist geen eenheid brengt. Vroeger, toen er tirannen waren, werd een bepaald geloof opgelegd aan de mensen. Het gevolg? Mensen gingen stiekem ergens heen, om toch hun eigen geloof te kunnen behouden. Daarbij werden alle tirannen uiteindelijk afgezet. Dat is niet alleen het gevolg van het opdringen van een bepaald geloof, maar het feit dat mensen geen eigen keuze hadden in o.a. hun geloof zorgde daar wel voor. Het had er dus wel invloed op.
    Verder is het sowieso onmogelijk. Als iemand tegen jouw zegt: "Jij bent vanaf nu Christen" dan ga je ook niet ineens geloven. Nee, dan vraag je je af wat voor gek dat is en je zegt dat je dat nooit van je leven doet. Een wet kan niet een je gevoel jegens een je geloof veranderen.
    En daarnaast inderdaad het recht dat je mag geloven wat je wilt, zoals iedereen zegt. Dat is wat de grondwet zegt.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneens, als je ergenst in wilt geloven moet je dat gewoon doen. Ikzelf ben katholiek, ik ga alleen nooit naar de kerk en hou niet van dat pausgezeur, maar ik geloof wel 'ergens' in.