• De stelling van deze week luidt:
    Alle geloven moeten worden afgeschaft om meer eenheid te creëren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens,


    •*• Lululu •*•

    Ik ben het ermee oneens. Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.


    Search the light in the darkest days and see you're not alone

    ONEENS!
    ja oke, ik ben ongelovig maar als niemand een geloof heeft gaat het juis fout.
    dan krijgt iedereen ruzie met elkaar en denkt andere dingen.
    Je kan zoiets als een geloof niet afschaffen.
    Totale onzin dus


    He like girls how eat carrots!

    Slither schreef:
    Dikke oneens. De wereld zal nooit één grote eenheid zijn. De geloven in verschillende volkeren maken juist eenheid binnen dat volk. Als je dat weghaald valt een groot deel van de cultuur weg. Bovendien is geloof voor veel mensen ook gewoon heel belangrijk. Dat kan en zal niemand ooit van iemand af kunnen nemen.


    Tell me about it, stud.

    Lol, nee. Volgens mij is het in deze wereld, tenminste voor de komende paar honderd of duizend jaar, niet in het minste realistisch om te denken dat het mogelijk is geloof af te schaffen zonder dat ook meteen maar te doen met de mensheid. Bovendien zouden we er waarschijnlijk niet eens heel veel mee opschieten, want het zou mensen echt niet automatisch dichter naar elkaar toe brengen en als je je geloof niet meer mag uitten zit je ook nog eens met een enorme inperking van persoonlijke vrijheid. Echt, gewoon nee. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mensen moeten maar geloven wat ze willen, maar het hoort niet opgedrongen te worden. Dus wat mij betreft mogen alle religies wel weg.


    26 - 02 - '16

    Oneens.
    Eigenlijk is atheïst een geloof opzich. Je kan mensen niet dwingen om in iets of juist niets te geloven. Als dat toch gebeurt, gaan mensen het stiekem doen. En hoezo meer eenheid? Dat lost helemaal niets op. Er zullen altijd wel mensen zijn die zich er tegen verzetten. Dus het kan eigenlijk een aanleiding zijn tot juist weer minder eenheid. Ruzie, Opstanden en Oorlog. Niet slim dus.


    --

    230710 schreef:
    Volgens mij is dit de domste stelling ooit. :')
    Oneens dus.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Oneens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Madonna schreef:
    Als men elkaar en elkaars geloof zou respecteren, hoeft er niet eens nagedacht te worden over iets als 'meer eenheid'.
    Oneens dus. Er moet gewoon meer respect en acceptatie komen. Geloven afschaffen brengt alleen maar meer ellende.


    There are two types of people. The bitches and the fake bitches. Know the difference.

    230710 schreef:
    Volgens mij is dit de domste stelling ooit. :')
    Oneens dus.
    Ik vond de stelling als er chocolade op de maan is, ga ik er heen toch nog een slag erger.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2013 - 15:13 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind niet dat het afgeschaft moet worden. Als iemand gelooft moet hij/zei het zelf weten.wel vind ik dat je niet speciaal naar de kerk hoeft, je kan ook geloven in je hart. Mensen die veel mee hebben gemaakt zullen mij zoiezo denk ik wel snappen. Ik heb een bijbel van school ooit en hierin staat dat homos gedood moeten worden. God zou dit nooit geschreven hebben. God is niet van het kwaat. GoD is er om mensen te helpen. Al die regels zijn zovaak overgeschreven en verzonnen dat die hele bijbel amper klopt. Zoals ik al zei je gelooft met je hart. Als je niet gelooft moet er niet gediscrimineerd worden tegenover de wel gelovige. Als je goed bent in je hart zul je ook in de hemel komen als je gaat stelen is dat slecht en dan niet.


    If you can dream it, you can do it❤️

    Oneens. Mag je proberen, geloof er alleen niks van dat mensen zich er aan gaan houden. Het gaat volgensmij alleen maar meer gezeik opleveren. Mensen die het er niet mee eens zijn, alles.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Firebolt schreef:
    Oneens, zelf ben ik ongelovig, maar ik vind dat iedereen zelf mag kiezen wat hij of zij geloofd. Dat eenheid gedoe is gwn bullshit, al zouden er waarschijnlijk wel minder oorlogen zijn voor geloof... Maar mensen maken wel weer ruzie om andere dingen zoals geld, land en andere vage dingen.

    Dit dus.
    En geloven voegen wel wat toe vind ik =) al gelooft iemand in een grote roze olifant die met het getoeter van zijn slurf de wind laat waaien. Zolang je geen mensen uit naam van je geloof omlegt, mag alles wat mij betreft.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    justforfun1D schreef:
    Nee dat slaat echt nergens op! Mensen kunnen nu ook een goede eenheid hebben. Maar niet alle mensen staan daar voor open. En mensen met een geloof zouden heus niet stoppen met geloven als opeens de regering zeg dat het niet mag omdat ze een eenheid willen!
    Ps. Waarom.gaan zoveel stellingen over religie!!!!!!!!!!!!


    I never fail, I just found out what doesn't work.