• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Tyrion maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Argus Erasmus Lancaster - Father - 13,1
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Naerys 1,1

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Samira Elisabethe Blade - Achternicht van de koning - Gwenx1D 8,1
    - Lorianna Ainsley Crescent - Dienstmeid van Synon Candira 11,1
    - Arissa Ehlana Dae- Dienstmeisje Sickle 15,1
    -



    Mannen: (Max 4.)
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Hatsumomo 1,1
    - Cenred Michael Blade - Ridder/ Acherneef van de koning - Sickle 2,1
    - Synon Lancaster - Broer van de koning samlaslas 5,1
    -


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Ubiquitous 1,1
    -Reservatie voor VladiFerr
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Evian Lizord Fands - Bakker Gwenx1D 6,1
    -
    -


    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)(VOL)
    - Eleonore Lyra Eddington - zusje van Lord Eddington, een goede vriend van Arthur - Sydrian 1,1
    - Amèlie Nina Billington - Maïtresse van de koning - Beaton 1,1
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin - Bequeath 1,1
    - June Faith - Kind - VladiFerr 3,1
    - Elle Mary Greenfield - Meid - Leam 4,1

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Naerys 1,1
    - Blythe Yates - Jager - Hatsumomo 1,1
    - Francois de la Croix - Circus artiest - Bequeath 1,1
    - Ciad Morningstar - Zoon van de houthakker - LyraPhoenix 8,1
    -
    -

    Speeltopic.
    Praattopic

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 20:39 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik moet zo naar boven, dus ik maak morgen mijn twee poppetjes ;)


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Tyrion schreef:
    (...)
    Dat zou nog gaan indien haar ouders openbaar werden geëxecuteerd.


    Ik ben nu behoorlijk onzeker. Met mijn eerste RPG kreeg ik heel negatief commentaar op alles wat ik poste. Dan ben ik nu een beetje bang dat ik het verander en dat het dan weer niet goed is :$


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    (...)

    Ik ben nu behoorlijk onzeker. Met mijn eerste RPG kreeg ik heel negatief commentaar op alles wat ik poste. Dan ben ik nu een beetje bang dat ik het verander en dat het dan weer niet goed is :$

    Zo lang je je aan de regels kan houden en het een beetje realistisch kan houden zie ik het probleem niet. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Zo lang je je aan de regels kan houden en het een beetje realistisch kan houden zie ik het probleem niet. (:


    is goed, bedankt.
    Dan pas ik hem wat realistischer aan.


    "Rebellion's are build on hope"

    Aangepast (:
    Hopelijk is hij nu wat beter.


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    Aangepast (:
    Hopelijk is hij nu wat beter.

    Beter zo, ik zet je er dadelijk bij.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dankjewel (:
    En dan had ik nog een vraagje.
    Waarvoor staan die 1,1 1,2 en 1,3 bij de rollen?
    Want dat heb ik nog nooit gezien.


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    Dankjewel (:
    En dan had ik nog een vraagje.
    Waarvoor staan die 1,1 1,2 en 1,3 bij de rollen?
    Want dat heb ik nog nooit gezien.

    Het eerste cijfer staat voor de pagina en het tweede voor de nummer van het rollentopic.
    Dus bijvoorbeeld, een personage staat op de 3de pagina in het eerste rollentopic.
    Zo kan je personages sneller terugvinden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als ik terug kom van vakantie ga ik ook een rol aanmaken. Ik zat te denken aan een 70 jarige vrouw die haar hele leven al aan het hof heeft gewoond, in dienst van de koning, en die nu met pensioen is maar nog allerlei dingen in en rond het hof doet en alle geruchten in de gaten heeft.


    Aan niets denken is ook denken.

    Rol: Vluchteling.
    Naam: Elle Mary Greenfield.
    Leeftijd: Negentien.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Beroep: Meid.
    Uiterlijk:



    Elle is een natuurlijke schoonheid. Ze oogt simpel, maar heeft toch een knap gezicht en een sierlijk lichaam. Elle is 1.65 lang en erg slank. Ze heeft een zeer blanke huid, wat afsteekt tegen haar lange zwarte haren. Elle heeft groengrijze ogen die een zachte uitstraling met zich meedragen. Meestal tenminste. Haar lippen zijn vol en zalmroze. Haar donkere lokken zijn erg dik en dragen een lichte slag. Af en toe wijken deze naar een krul, af en toe zijn haar lokken meer stijl. Haar haren klitten erg snel en zitten regelmatig een beetje warrig. Elle heeft een sierlijk lichaam, met de benodigde vrouwelijke vormen. Op en rond haar neus heeft Elle een paar sproetjes, deze zijn zo licht dat je ze amper tot niet ziet. Je moet erg goed kijken wil je dit door hebben. Verder is haar huis compleet egaal. Geen oneffenheid te vinden.
    Innerlijk: Met haar frêle gestalte lijkt Elle niet erg sterk. Dat is ze ook niet qua spierkracht. Maar haar innerlijk is alles behalve zwak. Elle treed niet graag op de voorgrond, maar is zeker niet verlegen. Ze hoeft gewoon niet in de 'spotlights' te staan. Haar gebrek aan spierkracht lost ze op doordat ze vrij snel en lenig is. Ik probeert ze door rake woorden haar tegenstander uit te schaken. Elle is een beetje overmoedig en brengt zichzelf regelmatig in de problemen. Ook is ze een beetje een driftkikker. Ze kan nogal botte opmerkingen maken, maar is tegenover haar geliefden een lieve vrouw.
    Elle is een onafhankelijke vrouw, maar kan eigenlijk helemaal niet goed koken en dingen als bessen verzamelen. Van vruchten en noten heeft ze simpelweg niet veel verstand. Van koken ook niet, hoewel dat wel een vrouwentaak is. Elle is slim, maar impulsief, ze doet vaak dingen zonder na te denken. Of bedenkt ze vooraf helemaal uit en gooit het uiteindelijk op een compleet andere boeg. Elle is erg dapper en je zal haar niet snel emotioneel mee maken. Ze weet hoe ze zich moet gedragen, maar kan haar uitspattingen krijgen. Elle is zeker geen dromer, ze is een persoon van daden.
    Geschiedenis: Elle haar moeder was ernstig ziek en is daarom al snel vrouw des huizes geworden. Het nadeel was dat ze deze rol niet kon aanvaarden, ze was gewoon het type daar niet voor. Terwijl haar moeder langzaam wegkwijnde werd Elle een jonge moedige vrouw die wou vechten voor haar rechten en niet de hele dag de was wou doen. Haar vader kreeg dit door, en besloot haar naar het kasteel te sturen. Waar ze meid werd. Hier kreeg ze een nog beter zicht op alles wat er gebeurde en besloot dat het genoeg was. Echter, haar plan was mislukt en ze kwam net op het nippertje weg. Nu zit ze tussen de vluchtelingen een plan te bedenken om de koning toch van zijn troon te stoten.
    Mening over de koning: In principe heeft Elle geen uitgesproken mening over de praktijken van de koning. Ze heeft nooit letterlijk gezegd dat het 'slecht' is wat hij doet. Maar ze vind het echt niet kunnen.
    Extra: Elle heeft geen idee hoe het nu met haar ouders is. Ook weet ze niet of haar moeder überhaupt nog leeft. Aan de ene kant vraagt ze het zich wel af, aan de andere kant hecht ze er geen waarde aan. Dit komt omdat ze nooit een echte ouder-kind band heeft gehad met haar ouders.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 15:53 ]


    Reality's overrated.

    Owhja, Elle is af.


    Reality's overrated.

    Mag ik een mannelijke vluchteling reserveren?


    -

    IsA20 schreef:
    Mag ik een mannelijke vluchteling reserveren?

    Ik zal zien dat ik je er straks bij kan zetten (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Is het mogelijk als ik het zus kan zijn van de koning?

    Dan graag vrouwelijk reserveren in het kasteel

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 18:27 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Ik zal zien dat ik je er straks bij kan zetten (:


    Ik neem aan dat dat een ja is?


    -