• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Tyrion maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Argus Erasmus Lancaster - Father - 13,1
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Naerys 1,1

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Samira Elisabethe Blade - Achternicht van de koning - Gwenx1D 8,1
    - Lorianna Ainsley Crescent - Dienstmeid van Synon Candira 11,1
    - Arissa Ehlana Dae- Dienstmeisje Sickle 15,1
    -



    Mannen: (Max 4.)
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Hatsumomo 1,1
    - Cenred Michael Blade - Ridder/ Acherneef van de koning - Sickle 2,1
    - Synon Lancaster - Broer van de koning samlaslas 5,1
    -


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Ubiquitous 1,1
    -Reservatie voor VladiFerr
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Evian Lizord Fands - Bakker Gwenx1D 6,1
    -
    -


    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)(VOL)
    - Eleonore Lyra Eddington - zusje van Lord Eddington, een goede vriend van Arthur - Sydrian 1,1
    - Amèlie Nina Billington - Maïtresse van de koning - Beaton 1,1
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin - Bequeath 1,1
    - June Faith - Kind - VladiFerr 3,1
    - Elle Mary Greenfield - Meid - Leam 4,1

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Naerys 1,1
    - Blythe Yates - Jager - Hatsumomo 1,1
    - Francois de la Croix - Circus artiest - Bequeath 1,1
    - Ciad Morningstar - Zoon van de houthakker - LyraPhoenix 8,1
    -
    -

    Speeltopic.
    Praattopic

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 20:39 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Raziel schreef:
    (...)

    Da's William Moseley, Cheryl. :'D


    Ik bedoel op pagina 2, daar staat die Skander dude, maar ik dacht dat VladiFerr hem wilde gebruiken omdat ze zei: "nu hebben we beide jongens van Narnia" en die ander er op reageerde met "Smexy Peter en Edmund".


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ooh. Ik snap het.
    Maar nee, ik had sowieso geen man gereserveerd. Maar snel wel hoe je op dat idee kwam (:


    "Rebellion's are build on hope"

    Maniae schreef:
    (...)

    Ik bedoel op pagina 2, daar staat die Skander dude, maar ik dacht dat VladiFerr hem wilde gebruiken omdat ze zei: "nu hebben we beide jongens van Narnia" en die ander er op reageerde met "Smexy Peter en Edmund".


    Okay. :'D


    help

    Maar goed, er is dus al een smid.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Maniae schreef:
    Maar goed, er is dus al een smid.


    Smidsknecht, maar ik wil het best aanpassen. In iets superorigineelz (nerd)


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Gwenx1D schreef:
    Rol:
    Naam: Evian Lizord Fands
    Leeftijd: 20
    Geslacht: mannelijk
    Beroep: smid
    Uiterlijk mét foto:


    Edian heeft blond haar, blauwgrijze ogen. Meestal draagt hij simpele kleren, maar ergens draagt hij iets door hem zelf gemaakt (in de foto is dat het leeuwtje)
    Innerlijk: Edian is erg op zichzelf, maar wil wel graag mensen helpen als ze bij hem voor een opdracht komen. Hij heeft al vaker zwaarden en messen voor de koning moeten maken, maar die opdrachten heeft hij zonder plezier gedaan. Hij is erg terughoudend, gaat niet graag met mensen om. Verder doet hij met liefde zijn werk, en kan gerust alles om zich heen vergeten als hij bezig is met ijzer en metaal smeden.
    Geschiedenis: Edian heeft het vaak moelijk gehad in zijn gezin, vooral de band met zijn moeder liep niet goed. Het smeden heeft hij van zijn vader geleerd, en sinds hij oud genoeg was heeft hij zelf een winkel opgezet. Hij gaat soms nog naar zijn ouders toe, vaak alleen om zijn vader te zien.
    Edian zou eigenlijk nog een jonger zusje hebben gehad, maar die is een week na haar geboorte overleden.
    Mening over de koning: Hij is terughoudend als het gaat om met mensen om te gaan, maar ook over zijn mening van de koning. Niemand weet dat hij een bloedhekel heeft aan deze man, omdat hij onschuldige mensen vermoord. Verder heeft hij gehoord dat er een onschuldig jong meisje wordt vervolgd, en dat vindt hij echt niet kunnen. Aan iedereen die naar zijn mening vraagt antwoord hij dat hij tussenin zit. Hij wil niet toegeven dat hij een bloedhekel aan hem heeft, maar hij is ook geen trouwe volger van de koning. Iedereen die hem kent zou zeggen dat zijn stem neutraal is.
    Extra: Door het verlies van zijn zusje, heeft hij een kleine liefde opgewekt voor jonge kinderen, en kan het moeilijk over zijn hart krijgen om een onschuldig kind iets aan te doen.




    Mijn meisje komt als Kilgarrah hier toestemming voor geeft.
    Verder heb ik ff een vraagje: wat is in hemelsnaam een maïtresse? Ik heb geen zin om het op te zoeken ;)


    ehm, Florian is 21 en volgens mijn beschrijving is hij al jaren in de leer geweest bij de smid dus het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat de smid 20 is


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Kilgarrah schreef:
    (...)

    ehm, Florian is 21 en volgens mijn beschrijving is hij al jaren in de leer geweest bij de smid dus het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat de smid 20 is


    Er worden wat dingen aangepast, maar nu je toch online bent: is mijn rol als meisje goedgekeurd??

    Ik ga nu ff zijn beroep veranderen, voorsdat er nog meer mensjes gaan klagen


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    Aangepast, nu wel blij?


    I'm F.O.O.D.: Fan Of One Direction, problems?

    @Gwenx1D, ik vind Evian echt een geweldige rol.
    Over het meisje als zus van Cenred, ik vin het goed. Hun vader is overleden en ze hebben een oudere broer die nu hertog is.


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Het rollentopic is aangepast...Kan iedereen eens kijken of hun reservering/rol(len) er tussen staan?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou graag een man willen reserveren in het dorp en vrouw in het kasteel.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Candira schreef:
    Ik zou graag een man willen reserveren in het dorp en vrouw in het kasteel.

    Je staat er tussen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hier is mijn rol van de vrouw... de man komt er nog aan :)

    Naam: Lorianna Ainsley Crescent
    Leeftijd: 19
    Geslacht: vrouw
    Beroep: Dienstmeid van Synon Lancaster
    Uiterlijk mét foto:


    Lorianna heeft lang bruin haar en lichtblauwe ogen. Ze heeft haar haar altijd los, maar soms is het ook wel eens opgestoken, ze is 1.70 lang en draagt altijd jurken, heel soms heeft ze wel eens broeken aan.
    Innerlijk: Lorianna is een heel gewillig, lief, behulzaam meisje. Ze zal altijd bijna alles doen wat je aan haar zou gaan vragen, maar als ze iets moet doen wat zij echt niet wilt dan zal ze in opstand komen. Eigenlijk heeft Lorianna best wel een scherpe tong, maar ze laat dit nooit merken eigenlijk, ze weet wat haar plicht is. Lorianna heeft echt een pure heart, ze doet alles wat zij denkt dat goed is. Ook is ze erg slim en als er problemen komen, heeft ze een oplossing bij de hand. Maar doordat ze een vrouw is, wil niemand haar zien als een slimme meid met goede oplossingen bij de hand. Iedereen ziet haar gewoon als een vrouw, vrouw is laag en moet alles doen wat een man haar opdraagt. Toch heeft Lorianna nooit echt ware liefde gekend, ze is nooit verliefd geweest. Toch als ze af en toe naar het dorp moet gaan, voelt ze zich verlegen bij Florian. Ze weet niet waarom, maar telkens als ze hem ziet dan begint ze spontaan te blozen en voelt ze iets in haar maag wat ze nooit eerder heeft gevoeld. Ze weet niet of dit nou verliefdheid is of niet. Natuurlijk probeert ze alles aan te doen om dit niet te laten merken, maar het wordt steeds moeilijker voor haar.
    Geschiedenis: Lorianna had een hele simpele leven en ook een gelukkig leven, maar alles veranderde op haar tiende jaar. Ze moest als dienstmeid voor Synon dienen, dit gebeurde toen haar moeder overleed. Haar vader wou haar niet meer hebben en dus werdt ze als dienstmeid verkocht. Nu werkt ze voor Synon en probeert haar uiterste best te doen om hem te behagen.
    Mening over de koning: Eigenlijk is ze oneens wat de koning doet, maar zij kan niet tegen hem in gaan, ze is maar een dienstmeid van Synon zijn broer. Ze heeft oplossingen om de problemen die de koning maakt op te lossen, maar ze is bang dat ze hiervoor gedood zal worden en dit wil ze zeker niet en dus houdt ze gewoon haar mond.
    Extra: //

    [ bericht aangepast op 4 juni 2013 - 21:10 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Eh, er staat nu dat ik een vrouwelijke dorpeling als reservatie heb, terwijl ik een hofdame had willen maken. Kan dat wel als dorpeling zijnde?
    Oh sorry, had me vergist (:
    Zal het aanpassen.

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2013 - 12:33 ]


    26 - 02 - '16

    Rol: Een van de mensen uit het kasteel.
    Naam: Wynnfrith Tate
    Leeftijd: 24
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: Hofdame
    Uiterlijk mét foto:


    Wynnfrith kleedt zich altijd erg simpel om niet op te vallen. Ze heeft vaak beige jurken aan of oude kleding die helemaal vaal geworden is. Ze heeft het niet breed genoeg om zich nette en mooie kleding te veroorloven. Ze heeft een erg lief en vriendelijk gezicht die ze vaak verbergt achter een hoed die minstens de helft van haar gezicht bedekt. Ze draagt haar krullende haren vaak in een lange vlecht die net over haar schouders valt. Ze heeft een mooie egale huid waar velen jaloers op zijn. Haar ogen zijn groen/blauw gekleurd en heel af en toe draagt ze sieraden. Deze sieraden heeft ze geërfd van haar overleden oma.
    Innerlijk: Wynnfrith is iemand die veel te verduren heeft gehad in haar jeugd. Hier heeft ze nog steeds moeite mee. Ze probeert het te vergeten, maar het wil gewoon niet. Hierdoor kropt ze van alles en nog wat op en kan ze het niet op een normale manier kwijt. Dit doet haar heel veel pijn. Ze zit met veel geheimen die niemand weet en ze ook niemand zal vertellen. Wynnfrith is een jonge vrouw van weinig woorden. Ze vertelt niet snel hoe ze zich voelt, want ze wil zich niet kwetsbaar opstellen. Wynnfrith voelt zich ook erg eenzaam, omdat ze nog geen vriend heeft. Haar tere hart is vaak gebroken geweest en daardoor voelt ze zich snel eenzaam. Ze is snel jaloers op stelletjes die wel gelukkig zijn. Ze had graag gewild dat zij ook gelukkig kon zijn.
    Geschiedenis: Wynnfrith heeft een lastige jeugd gehad. Ze was de dochter van een hertogin die veel aanzien had. Ze had het geweldig naar haar zin tot ze moest trouwen met iemand die veel ouder was dan haar. Hij had een affaire met een ander en zij ging er vandoor met een zak geld die ze snel had gepakt. Ze knipte haar haren af en begon haar leven als Wynnfrith een vrouw met weinig aanzien. Haar moeder, die al die tijd niks van haar hoorde, dacht dat ze dood was en pleegde zelfmoord. Haar vader was er al erg lang niet meer en ze had nergens recht meer op. Ze probeerde bij vele kastelen een baan te krijgen. Dit leek nergens te lukken tot ze het bij dit kasteel probeerde. Wynnfrith werkt nu ongeveer twee jaar lang in het kasteel en ze heeft het goed naar haar zin.
    Mening over de koning: Wynnfrith is doodsbang voor de koning en durft daarom geen mening over hem te vormen.
    Extra: Wynnfrith heeft een trauma aan paarden.


    26 - 02 - '16