• Every twenty-five years there is a Quarter Quell edition of the Hunger Games. Quarter Quells mark the anniversary of the districts' defeat by the Capitol, and include special celebrations. The Games involves some sort of twist that makes them more disastrous or difficult to compete in, or watch. A small box contains small yellow envelopes containing specific instructions for each Quarter Quell. These instructions were planned at the founding of the Hunger Games, with plans in place for hundreds of Games. The President at the time selects the appropriate card and reads it on live television to announce the theme of that year's Quell.
    He reads from the square of paper in the same onerous voice he used for ours, informing Panem that in honour of the Quater Quell, there will be twice the number of tributes.


    Regels.
    - GEEN perfecte personages. Iedereen heeft wel een zwaktepunt, en niet iedereen is goed met wapens. Ook is niet iedereen 16 of ouder, ik zou graag ook wat jongere tributen willen.
    - Minimaal vijf regels.
    - Geen anime-plaatjes gebruiken, er zijn genoeg mensen om te gebruiken op internet.
    - Maximaal 3 characters per persoon, maar je moet niet één gaan verwaarlozen.
    - Verdeel de districten een beetje. Ik wil liever niet dat we een groep van twaalf beroeps hebben en dan maar zes gewone tributen.
    - Vrouwen en mannen gelijk verdelen.
    - heb je nog meer, zeg het dan.


    Rollen:
    District 1 - Luxury.
    - Jace Doddler × Limits
    -
    - Aurelynn Jay Quinn × Faisean
    -

    District 2 - Masonry.
    - Nathan Douglas Rhine × Raccoon
    -
    - Ichelle Jill Evans × Europe
    -

    District 3 - Elektronics.
    -
    -
    - Crystal Anna Livery × Amarixe
    -

    District 4 - Fishing. VOL
    - Raleigh Levi Kai × Newton
    -
    - Jessica Caitlin Brandon × Celebration
    - Amy Lavina Wilson × xCinta

    District 5 - Power.
    -
    -
    -
    -

    District 6 - Transportation.
    -
    -
    - Yaelle Faye Golden × Europe
    -

    District 7 - Lumber.VOL
    - Drew Ken Valey × Faisean
    - Austin Blake Rosefields × Raccoon
    - Acacia Willow Racian × Skull
    -

    District 8 - Textiles.
    -
    -
    -
    -

    District 9 - Grain.
    -
    -
    - Dawnelle Eguskine × Rider
    - Rose Yellarms × IsA20

    District 10 - Livestock.
    -
    -
    - Alyssya Megan Broadbent Aravis
    -

    District 11 - Agriculture.
    - Remi Hecciah × IsA20
    -
    -
    -

    District 12 - Cole Mining.
    - Haymitch Abernathy × Ideas
    -
    - Mirte Ellis Cavanough × Loian
    -

    De story.
    Het zeiktopic.


    The Arena.

    Ik raad het sterk aan om dit filmpje te bekijken. Het geeft veel duidelijkheid over de arena. Er zit bloed in.

    Plattegrond:


    Zwart: Niks.
    Mosterdgeel: Hoorn.
    Bruin: Besneeuw berggebied.
    Roze: Giftig bloemenveld.
    Donkergroen: Dodelijk bos. Zodra iemand dit betreed komt er een plaag door de hele arena.
    Felgroen: Bos met verscheidene, onschuldig-lijkende mutilanten.
    Blauw: Giftig water. De stippen zijn poeltjes en de lijnen rivieren.

    Dikgedrukt is al geloot en definitief verdeeld.
    Wapens
    - Bijl.
    District 1(Limits), District 7 (Skull), District 3 (Amarixe)
    - Werpmessenset.
    District 7 (Faisean)
    - Zakmes.
    District 9, (IsA20), District 11 (IsA20), District 10 (Aravis)
    - Drietand.
    District 4 (Celebration)
    - Pijl en boog.
    District 1 (Faisean), District 2 (Europe)
    - Blaaspijp met pijltjes.
    District 9 (Rider).
    - Zwaard.
    District 2 (Raccoon)
    - Speer.
    District 4 (Newton).

    Voedsel.
    - 10 crackers, 4x.
    4, xCinta
    7, Skull
    1, Limits
    2, Europe
    7, Faisean
    9, Rider
    10, HurtedHeart
    - Vijf reepjes gedroogd vlees.
    2, Raccoon
    1, Faisean
    9, IsA20
    3, Amarixe
    10, Aravis



    We beginnen bij de hoorn. Sommige mensen verwonden iemand, sommigen hebben van tevoren al pacts gesloten, en anderen vluchten in hun eentje weg zonder iemand of iets. Iedereen die iets heeft gepakt heeft een verwonding.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2013 - 20:52 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Jessica Caitlin Brandon || District 4
    Plotseling hoor ik het geluid van voetstappen. Er komt iemand aan, misschien wel meerdere personen. Misschien zullen ze me wel vermoorden. Maar ik heb een wapen. Snel spring ik overeind. Ik vlucht niet. Nee, ik ga de uitdaging aan. Ik heb het bloedbad overleeft -al heb ik geen idee hoe- dus zal ik dit ook wel overleven toch? Met mijn drietand in de aanslag loop ik langzaam de richting op van de tribuut.. Mijn hart klopt in mijn keel, terwijl ik mijn komende slachtoffer of moordenaar nader.
    Dan zie ik hem. Raleigh. En nog een ander meisje dat ik niet ken. Opluchting schiet door mij heen. Een bondgenoot, dat heb ik nodig. En Raleigh kan ik wel vertrouwen, toch?
    'Jessica.' klinkt Raleigh's stem. Hij is vast ook verbaasd om mij te zien.
    'Raleigh, thank god, je leeft nog. Hoe gaat het? Wat is er gebeurd?' roep ik naar hem toe. Ik heb zoveel vragen en hij is de persoon die ze kan beantwoorden. Dan valt mijn blik op het meisje achter hem. Een onheilspellend gevoel schiet door mij heen. Zij is waarschijnlijk minder blij om mij te zien. Onwillekeurig pak ik mijn drietand steviger vast. Heeft ze een bondgenootschap met Raleigh? Of wil ze hem juist vermoorden? Zal ze mij erbij willen? Of zal ze samen met Raleigh mij willen vermoorden? Wil ik haar wel als bondgenoot? Allemaal extra vragen schieten door mijn hoofd.
    'Raleigh, wie is dat meisje?' vraag ik met trillende stem.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Jace Doddler.

    Ik zit al een tijdje rustig tegen een boom aan als Amy vraagt of ze mijn bijl mag lenen. Ik ben moe, maar ik heb ook geen zin om het voor haar te doen. Daarbij ben ik sterker dan haar. "Wat wil je ermee doen?" Vraag ik achterdochtig.''Hoe weet je dat'' glimlacht Lynn, waarna ze wat water pakt. “Ik heb opgelet bij de natuurlessen,” grijns ik. Ze drinkt wat van het kommetje. ''Ik had eten in mijn rugzak'' Ze pakt een vleesreepje en scheurt die in vieren. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt honger. Ik het Capitool had ik nauwelijks gegeten, want als je je daar gaat volproppen en hier bijna niks te eten hebt, heb je sneller honger. Ik eet een klein hapje en geef de rest dan aan Mirthe omdat ze aan moet sterken. 'Nog bedankt, voor daarnet. Ik lag daar zowat dood te gaan,' zegt ze ineens. Ik knik. ‘Als je ouder was geweest had ik je waarschijnlijk ook laten liggen. Het is schandalig dat er jonge kinderen aan mee moeten doen. Het hele idee van de Hongerspelen slaat nergens op,’ mompel ik. Ik kijk even naar Mirthe en merk dan haar wonden op. Ze lijkt een gebroken arm te hebben. Ik kruip naar haar toe en pak voorzichtig haar arm beet. ‘Het is gebroken, of uit de kom,’ denk ik hardop.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2013 - 21:19 ]

    ZEIKTOPIC.
    De link staat in de beginpost. Ik wil liever geen ooc meer in het speeltopic.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Nathan Douglas Rhine || District 2

    Acacia glimlachte zwakjes en nam toch haar bij en deed die vervolgens onder het deken ,ik liet haar maar ,stel als we worden aangevallen ,dan heeft ze ook nog iets om haar de verdedigen. Ik hoorde volgens mij iets in de bosjes en keek op ,na even goed gekeken te hebben ,zag ik niets. Het was vast de wind... Ik haalde een hand door mijn blonde haren . Dit kan een hele lange wacht worden. Ik keek even naar Acicia ,ze leek nog wakker.Ik zuchtte zachtjes en keek dan weer voor me uit en daarna naar mijn zwaard ,waar nog bloed aanhing. Zowel en de honderdtallen eekhoorn lijkjes als van de tributen dat ik vandaag gemoord heb. Eigenlijk had ik haar ook zo kunne moorden als ik wilde ,nu nogsteeds ,maar ik kon haar makkelijk gebruiken ,stel als ze nog eens iets giftigs eet ,dan ben ik er als eerste bij,misschien heeft ze nog verborgen talenten ,die erg goed vanpas kon komen. Ik nam mijn rugzak en rommelde er even vlug in ,net zoals haar had ik ook een zeil ,maar ik zocht achter iets anders. Als ik eindelijk de vleesreepjes vind ,haal ik er eentje uit en doe deze in twee ,waarna ik me naar Acacia ,"Hier je moet wat eten."fluister ik tegen haar ,waarna ik haar het reepje vlees geef. Zelf stak ik de andere helpt in mijn mond en keek dan weer even rond.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    -Watnou maar drie regels. ;] -

    Acacia Willow Racian.
    Blijkbaar had Nathan door dat ik nog niet sliep, want hij bood me een stukje gedroogd vlees aan. "Hier, je moet wat etenIk ging overeind zitten en leunde tegen de boom aan met mijn rug. Zacht knabbelde ik op het stukje taaie vlees, en bedacht toen dat ik krackers had. Ik haalde er eentje uit de tas en brak die doormidden, zodat we een crackertje had met wat vlees erop. Het was eigenlijk best een smakelijke combinatie. Ik slikte het door, en wenste ten zeerste dat ik wat water had om het mee weg te spoelen. Ik nodigde door met mijn linkerhand het deken op te houden hem uit om erbij te komen zitten, maar wel in zo'n positie dat hij meteen weer op kon staan. "Kom je erbij?" Om een of andere reden voelde ik me erg veilig bij Nathan, en hij was ook erg vriendelijk voor iemand uit District 2.

    -Pretty bad.-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Amy Lavina Wilson

    "Wat wil je ermee doen?" Vraagt Jace aan mij. ''Punten op de takken maken'' Zeg ik vlug.Terwijl ik de bijl van Jace gebruik om scherpe punten op de takken te maken houd ik in mijn ooghoek in de gaten wat er allemaal gebeurt. ''Hoe weet je dat'' Vraagt Lynn. Ze pakt de kom met water, die Jace gevlochten had. “Ik heb opgelet bij de natuurlessen,” Ik heb ook die lessen gehad. Het verbaasde me wel hoe snel de vingers van Jace zo'n kom vlochten. Alsof hij het al jaren deed.
    ''Ik had eten in mijn rugzak'' Zegt Lynn en deelt stukjes gedroogd vlees uit. Met een dankbare glimlach neem ik het reepje aan. Dan besef ik dat ik nog wat moet drinken. Nou, het moet niet maar het lijkt mij wel zo verstandig. ik pak de kom en drink er rustig van.
    'Nog bedankt, voor daarnet. Ik lag daar zowat dood te gaan,' Zegt Mirthe tegen Jace. Daar was ik nog niet op de hoogte van. Ach, nu wel dus niks aan de hand. Jace antwoordt: ‘Als je ouder was geweest had ik je waarschijnlijk ook laten liggen. Het is schandalig dat er jonge kinderen aan mee moeten doen. Het hele idee van de Hongerspelen slaat nergens op,’ Ik ben het met hem eens. Ik snap het nut niet van de spelen hoor.
    Dan bekijkt Jace de schouder van Mirthe.‘Het is gebroken, of uit de kom,’ Kijk, dat is mijn ding: Verzorgen. Ik vind het zo leuk om mensen beter te maken, of te helpen zodat ze snel genezen zijn van hun wonden. Het maakt mij gewoon blij. Het enige is dat ik niet zo iemand ben die zich zomaar ergens mee bemoeit. Ach, Jace redt het zelf ook wel met de wond. Ik zucht even en zeg dan snel: ''Jullie mogen wel gaan slapen hoor, ik houd wel de wacht. Tenzij iemand anders zich aanbiedt...'' Ik wilde dat deze dag zo snel mogelijk over zou zijn. Ik had iets heel anders van deze dag verwacht.


    imperfection is beauty

    Nathan Douglas Rhine || District 2

    Acacia ging rechtop zitten en knabbelde dan een het stukje vlees.Ze nam haar rugzak en nam een cracker uit ,die ze in twee brak en een stuk aan mij haf. Ik glimlach zwakjes naar haar en nam de cracker aan ,die ik dan ook in kleine hapjes opeet. Ze hield met haar linkerhand haar zeil op en ik kijk haar vragend aan."Kom je erbij?" vroeg ze en ik keek haar fronsend aan. Ergens had ik het wel koud ,maar ik wilde nu ook niet gezien worden als de 'aardige' jongen. Ik keek haar aarzelend aan ,maar ging dan toch naast haar zitten. Ik had mijn zwaard nogsteeds stevig vast en ik ging zo zitten ,dat ik meteen recht kon springen als er wat zou gebeuren."Voel je ,je al wat beter?"vroeg ik haar dan.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    xCinta schreef:
    Amy Lavina Wilson

    "Wat wil je ermee doen?" Vraagt Jace aan mij. ''Punten op de takken maken'' Zeg ik vlug.Terwijl ik de bijl van Jace gebruik om scherpe punten op de takken te maken houd ik in mijn ooghoek in de gaten wat er allemaal gebeurt. ''Hoe weet je dat'' Vraagt Lynn. Ze pakt de kom met water, die Jace gevlochten had. “Ik heb opgelet bij de natuurlessen,” Ik heb ook die lessen gehad. Het verbaasde me wel hoe snel de vingers van Jace zo'n kom vlochten. Alsof hij het al jaren deed.
    ''Ik had eten in mijn rugzak'' Zegt Lynn en deelt stukjes gedroogd vlees uit. Met een dankbare glimlach neem ik het reepje aan. Dan besef ik dat ik nog wat moet drinken. Nou, het moet niet maar het lijkt mij wel zo verstandig. ik pak de kom en drink er rustig van.
    'Nog bedankt, voor daarnet. Ik lag daar zowat dood te gaan,' Zegt Mirthe tegen Jace. Daar was ik nog niet op de hoogte van. Ach, nu wel dus niks aan de hand. Jace antwoordt: ‘Als je ouder was geweest had ik je waarschijnlijk ook laten liggen. Het is schandalig dat er jonge kinderen aan mee moeten doen. Het hele idee van de Hongerspelen slaat nergens op,’ Ik ben het met hem eens. Ik snap het nut niet van de spelen hoor.
    Dan bekijkt Jace de schouder van Mirthe.‘Het is gebroken, of uit de kom,’ Kijk, dat is mijn ding: Verzorgen. Ik vind het zo leuk om mensen beter te maken, of te helpen zodat ze snel genezen zijn van hun wonden. Het maakt mij gewoon blij. Het enige is dat ik niet zo iemand ben die zich zomaar ergens mee bemoeit. Ach, Jace redt het zelf ook wel met de wond. Ik zucht even en zeg dan snel: ''Jullie mogen wel gaan slapen hoor, ik houd wel de wacht. Tenzij iemand anders zich aanbiedt...'' Ik wilde dat deze dag zo snel mogelijk over zou zijn. Ik had iets heel anders van deze dag verwacht.
    - Hé ik snap het niet meer? Heb je het uit zijn handen gepakt of heeft hij je het gegeven? Aangezien je opeens scherpe punten zit te maken? -


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Nyota schreef:
    Allyssya Megan Broadbent || District 10 || hoorn:

    Er stroomt wat bloed uit mijn been. Zo te zien heb ik me ergens aan geschaafd of is er een mes over mijn been gevlogen en heb ik het niet gevoeld, wellicht door de adrenaline.
    Hier en daar worden mensen afgeslacht. Ik kan het niet aanzien. Sommige beroeps rennen weg, anderen blijven gewoon voor de lol onnodig bloed vergieten. Ik had wel kunnen weten dat ik nooit naar de hoorn gerend had moeten zijn. Dit spel is niet voor mij, dit wordt niet gespeeld door 14-jarigen. Die zijn er enkel om af te slachten voordat de echte lol begint.
    De reepjes vlees die in het doosje zitten zijn nog geringer dan wat we thuis kregen. Ze hadden er echt niet meer in kunnen steken.
    Angstig steek ik mijn hoofd omhoog, om te zien of ik ongezien kan weglopen, maar dan zie ik iemand. Een beroeps denk ik.
    Vluchtig buk ik me weer, ik de hoop dat hij me niet gezien heeft.


    @Newton: hier (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Limits schreef:
    Jace Doddler.

    Ik zit al een tijdje rustig tegen een boom aan als Amy vraagt of ze mijn bijl mag lenen. Ik ben moe, maar ik heb ook geen zin om het voor haar te doen. Daarbij ben ik sterker dan haar. "Wat wil je ermee doen?" Vraag ik achterdochtig.''Hoe weet je dat'' glimlacht Lynn, waarna ze wat water pakt. “Ik heb opgelet bij de natuurlessen,” grijns ik. Ze drinkt wat van het kommetje. ''Ik had eten in mijn rugzak'' Ze pakt een vleesreepje en scheurt die in vieren. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt honger. Ik het Capitool had ik nauwelijks gegeten, want als je je daar gaat volproppen en hier bijna niks te eten hebt, heb je sneller honger. Ik eet een klein hapje en geef de rest dan aan Mirthe omdat ze aan moet sterken. 'Nog bedankt, voor daarnet. Ik lag daar zowat dood te gaan,' zegt ze ineens. Ik knik. ‘Als je ouder was geweest had ik je waarschijnlijk ook laten liggen. Het is schandalig dat er jonge kinderen aan mee moeten doen. Het hele idee van de Hongerspelen slaat nergens op,’ mompel ik. Ik kijk even naar Mirthe en merk dan haar wonden op. Ze lijkt een gebroken arm te hebben. Ik kruip naar haar toe en pak voorzichtig haar arm beet. ‘Het is gebroken, of uit de kom,’ denk ik hardop.


    x Mirte Cavanaugh
          Jace en de rest praten een beetje, nemen een slokje water en ik drink nog wat uit het kommetje. Eerlijk gezegd voel ik me slecht op mijn gemak. De sfeer is te luchtig, het is geen 'Hongerspelen' gevoel, dit. We weten allemaal dat we elkaar op het einde zullen vermoorden, dat dit 'bondgenootschap' niet kan blijven standhouden. Ondertussen ben ik een beetje weggedommeld, tot ik van Lynn, en daarna van Jace een lapje vlees krijg. Ik neem een halve hap, en stop de rest in mijn broekzakken.
          ‘Als je ouder was geweest had ik je waarschijnlijk ook laten liggen. Het is schandalig dat er jonge kinderen aan mee moeten doen. Het hele idee van de Hongerspelen slaat nergens op,’ zegt Jace. Ergens ben ik hem dankbaar, want anders was ik nu vast dood, maar langs de andere kant doet dit mijn bloed koken.
          'Verdomme, ik ben dan misschien klein en vel over been, maar ik kan mezelf prima verdedigen,' schreeuw ik bijna. Vervolgens snak ik Lynns boog van de grond, span er een pijl in. Als ik de pijn tot het uiterste wil trekken, protesteert mijn arm en maak ik een pieperig geluidje. Toch laat ik de pijl gaan en schiet daarbij een parelhoen-achtig beest neer, meer door toeval dan door geluk of talent.. Dan gooi ik de boog weer naar de grond toe. Jace zegt dat mijn arm waarschijnlijk gebroken is, of toch uit de kom. Ik wil schreeuwen dat ik dat wéét, dat het zoveel pijn doet en dat we allemaal doodgaan. Degene die overleeft is levenslang getraumatiseerd. Maar in plaats daarvan sta ik op en ga op de parelhoen.
          'Ik weet niet of we dit kunnen opeten, maar zo ja...'

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 10:07 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Faisean schreef:
    (...)- Hé ik snap het niet meer? Heb je het uit zijn handen gepakt of heeft hij je het gegeven? Aangezien je opeens scherpe punten zit te maken? -


    (Volgens mij zat de bijl in de boomstan en heeft Amy die eruit gehaald.)


    imperfection is beauty

    xCinta schreef:
    (...)

    (Volgens mij zat de bijl in de boomstan en heeft Amy die eruit gehaald.)
    - Dat heb ik niet gelezen? Hij zette het onder een boom en pakte hem toen weer om verder te gaan met bomen voor de helft omkappen. - Ja ik lees te nauwkeurig.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Faisean schreef:
    (...)- Dat heb ik niet gelezen? Hij zette het onder een boom en pakte hem toen weer om verder te gaan met bomen voor de helft omkappen. - Ja ik lees te nauwkeurig.


    -Volgens mij was ie klaar met omhakken en daarom vroeg ik ook om de bijl. Wacht... Dit hoort in het praattopic :P-


    imperfection is beauty

    Raccoon schreef:
    Nathan Douglas Rhine || District 2

    Acacia ging rechtop zitten en knabbelde dan een het stukje vlees.Ze nam haar rugzak en nam een cracker uit ,die ze in twee brak en een stuk aan mij haf. Ik glimlach zwakjes naar haar en nam de cracker aan ,die ik dan ook in kleine hapjes opeet. Ze hield met haar linkerhand haar zeil op en ik kijk haar vragend aan."Kom je erbij?" vroeg ze en ik keek haar fronsend aan. Ergens had ik het wel koud ,maar ik wilde nu ook niet gezien worden als de 'aardige' jongen. Ik keek haar aarzelend aan ,maar ging dan toch naast haar zitten. Ik had mijn zwaard nogsteeds stevig vast en ik ging zo zitten ,dat ik meteen recht kon springen als er wat zou gebeuren."Voel je ,je al wat beter?"vroeg ik haar dan.

    Acacia Willow Racian.
    Hij keek me fronsend aan, en ik was bang dat ik iets verkeerd had gezegd. Bang dat hij toch gewoon mijn keel open zou halen, zodat hij twee zeilen, twee waterflessen, negen crackers, het vlees en het zwaard en de bijl voor zichzelf had. Maar dat deed hij niet. In plaats daarvan kwam hij erbij zitten. "Voel je je al wat beter?" Ik keek hem aan en knikte, maar wendde toen mijn hoofd af vanwege een erge hoestbui. Ik vroeg me af of dit een dodelijk gif was, wat langzaam mijn krachten aftapte. Zodra de hoestbui over was, pakte ik mijn rugzak en legde deze achter mijn hoofd. Daar zat ik dan. Rechtop, rugzak tegen mijn nek, bijl in mijn hand, terwijl ik langzaam eindelijk in slaap viel. Omdat ik niet comfortaber zat, besloot ik de rugzak op de grond te leggen en te gaan liggen. Eindelijk dommelde ik in, en algauw werd mijn ademhaling kalm en regelmatig.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    {Oké, wat heb ik gemist?!}


    Tijd voor koffie.