• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en Oneens
    Eens want zo zal er niemand meer worden buitengesloten vanwege kleding
    Oneens want je moet jezelf kunnen uiten en de vrijheid hebben om te dragen wat je wilt


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    daar ben ik mee eens, vooral als je op hoge school zit (middelbare roc)
    zodat we allemaal gelijk zijn, en niemand je kan pesten voor wat je aan het dragen bent


    het helpt dan alleen voor kleding maar niet als je bijvoorbeeld niet zo mooi bent ook al heb je je zelf niet gemaakt!!!!!
    nee dus, gewoon nee.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2013 - 15:54 ]


    You dare to gaze upon me?

    Hier ben ik het mee oneens. Ja, er zullen dan wel minder pesterijen komen over je kledingstijl, maar alsnog. Misschien vindt je het uniform wel heel erg afschuwelijk, maar dan is 't verplicht om het te dragen. En ergens vind ik dat het dan té saai gaat worden en verwarrend.

    Nee.


    Some people are art and do art at the same time

    zandkit schreef:
    (...)

    het helpt dan alleen voor kleding maar niet als je bijvoorbeeld niet zo mooi bent ook al heb je je zelf niet gemaakt!!!!!
    nee dus, gewoon nee.



    Hou nou eens op joh, dit is geloof ik al de 5e keer dat je precies hetzelfde zegt. Na de eerste twee keer was het ook al duidelijk hoor. :')


    Til hug og blod.

    Er zijn zowel voor en nadelen, maar als het mooie kledij is zou ik er nog mee kunnen leven.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Nope nope nope...
    Ik draag zelf een uniform op school en vind dat helemaal niet erg maar ik HAAT het als mensen over het uniform zagen en zeggen dat ze het niet willen of dat het stom is...
    Als je naar een uniformschool wil gaan, ga er dan naartoe, maar verplicht het aub niet in elke school!
    Nu is er bij ons ook een soort disipline, er zit een bepaald soort 'publiek' als ik het zo moet zeggen. Mijn ouders hebben daarom ook die school voor mij voorgesteld. Als het uniform overal verplicht zou worden zou het verschil in die scholen ook meteen wegvallen.
    En ik denk gewoon dat sommige mensen meer nood hebben aan disipline dan anderen, dus vind ik het helemaal niet erg dat er op dat vlak heel wat verschillende scholen bestaan.
    Nee dus :)


    "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain" ~ Bob Marley

    Oneens. Je moet ook de kans krijgen om jezelf te zijn. En aan te doen wat jìj wilt.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik vind het helemaal zo'n slecht idee niet. Als iedereen een schooluniform zou dragen, zouden ze niet meer gepest kunnen worden om hun kleding. De laatste tijd worden jongeren zovaak gepest omdat ze geen merkkleding dragen, gewoon omdat hun ouders die niet betalen kunnen.
    Als je geen merkkleding hoeft te dragen op school, hoef je ook niet te stelen, krijg je ook geen taakstraf en gaat het een stuk beter met al die "probleemkinderen". (als je even héél ver nadenkt..)
    En ja, dan zul je gepest krijgen over dikke kinderen, lange kinderen, korte kinderen, haarkleur, huidskleur, enz.. Maar je kunt niet alles tegengaan.

    Maar het moet niet verplicht worden.. Er moet wel een keuze blijven ofzo.. Njaa.. Mn mening hangt er tussen, denk ik. x']]

    Ik zou het niet erg vinden om een schooluniform te moeten dragen, zolang meisjes maar niet verplicht een rokje hoeven en ook gewoon, net als de jongens, een lange broek mogen dragen! :Y)

    [ bericht aangepast op 7 sep 2013 - 20:48 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.
    Oneens. Scholen willen dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar dan moeten ze leerlingen ook de kans geven door ze zichzelf te laten kleden naar waar zij zich lekker bij voelen. Ik denk overigens dat een uniform het pesten alleen maar versterkt, gezien zo'n uniform simpelweg niet iedereen staat. Bij sommige mensen past het gewoon niet bij het postuur of de lengte. Naar mijn mening lok je het als school dan uit. Soms heb ik zin om de wereld wakker te schudden, het is 2013. Sommige mensen blijven hangen in het verleden, ze blijven ouderwets en klampen zich vast aan de regeltjes uit 'hun' tijd. Kom op, dit is de toekomst.

    Oneens.
    Ik denk als je op elke school uniformen in gaat voeren dat kinderen minder van zichzelf kunnen laten zien. Dat iedereen dan op een ander gaan lijken en dat ze minder uniek worden.


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    nee, echt niet. we hebben het wel eerder over gehad in de klas over
    uniformen en het duurde wel een les uur! ik ben het oneens
    het is gewoon je eigen smaak wat je bepaalt. negeer reacties wat mensen van je denken.
    dit is mijn punt.