• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens want sommige kinderen zijn arm en die hebben dan geen tot weinig merkkleding.


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    Patholoog schreef:
    Eens. Er zijn genoeg mensen die zich onzeker voelen over hun kleding, die gepest worden om hun kleding en op deze manier krijg je dan ook uniformiteit onder de leerlingen. Ik zeg; eens.


    Het werkt in Engeland ook, waarom zou het hier dan niet werken.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Oneens, ik vind dat iedereen moet kunnen dragen wat diegene zelf wil..


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Requille schreef:
    Alleen als ik dan wel een Japans schooluniform krijg, then yes please. :'D

    Haha, dat was ik ook aan het denken! :3


    Let the Night embrace you

    Oneens. De middelbare school is er ook om te ontdekken wie bent, wat je leuk vind en hoe je je wilt kleden en als er uniformen zijn dan is dat er niet meer.

    Aan de ene kant eens, aan de andere kant oneens. Ik weet het niet helemaal.. Het grote, grote voordeel is dat je elkaar niet meer kunt pesten of buitensluiten of zo omdat hij of zij andere kleding draagt dan 'normale mensen'. Uhm. Ik draag totaal geen merkkleding. Ik draag wat ik leuk vind, en that's it. Als dat nou geen onderbroek van Bjorn Borg is van 35 euro, boeit mij echt niks. :')
    Aan de andere kant.. we zijn een vrij land - dunno of dat er wat mee te maken heeft - en mogen zelf weten wat we dragen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voor: Kleding wordt een minder issue op school.
    Tegen: Overal wordt je herkent als leerling van die school- Dus in een hokje geplaatst.

    I dunno.


    Tijd voor koffie.

    Eens: Dan is er misschien minder onderscheid en wordt er, hopelijk minder gepest
    Veel mensen hier zeggen dat je dan je eigen stijl niet kan ontdekken, maar dat kan je toch gewoon thuis doen?
    Ik kleed me ook anders als ik gewoon een dagje thuis ben dan als ik naar school moet, vooral omdat ik niet zo zeker ben van mezelf


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Onnodig, maar als het een leuk uniform zou zijn zoals ze op Hogwarts hebben or something like that, dan vind ik het goed ^^


    they come, they go

    Ik zou het geen slechte idee vinden, want zo kan niemand je pesten of belachelijk maken om je kleding want je draagt dan toch hetzelfde.


    Ge smak daun, gyon op nodotaim.

    oneens:S(N):(

    Nee, persoonlijk ben ik er absoluut op tegen . Vaak zijn ze heel erg lelijk , en het is juist heel fijn om je eigen kleding te kunnen kiezen !
    Als je arm(er) bent snap ik dat het niet fijn is dat mensen dat aan je kleding kunnen zien , maar ja , dat blijft in je hele verdere leven zo. Op je werk later hoef je ook geen uniform te dragen , als je oud bent ook niet !

    En het pesten op basis van kleding gebeurt minder , en als je niet gepest wordt om je kleding , kun je altijd nog gepest worden om iets anders.
    En pesters pesten je niet om je kleding , ze gebruiken je kleding als excuus om je te pesten .

    Kleding hoort ook gewoon bij je eigen ontwikkeling , en wat je mooi vindt , en hoe je jezelf wilt presenteren.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Imagined schreef:
    Oneens. Het zou de keuze aan de school zelf moeten zijn. Ik denk dat het voordelen en nadelen heeft om WEL een uniform te moeten dragen. Je hoeft niet over je kleding na te denken en iedereen is gelijk. Je kunt niet worden nagekeken over hoe je jezelf kleedt op school, maar kleding geeft je wel de kans om jezelf te zijn. Natuurlijk maakt iedereen modeblunders, maar op dat moment vind je het mooi en is dat wie je bent. Ik denk dat dit ook een grote waarde heeft. Uiteindelijk moet het aan de school zijn of ze besluiten of het nut heeft om een uniform verplicht te maken op hun school. Dit hoeft niet verplicht te zijn voor ELKE school.

    Dat vind ik zeer goed uitgelegd.
    Ik persoonlijk ben echt geen modequeen ofzoiets, dus het lijkt me soms wel praktisch een uniform te hebben, maar op de meeste scholen moeten meisjes gelijk een rokje aan, en ik wil absoluut niet elke dag een rokje aan.


    effort never betrays you

    Patholoog schreef:
    Eens. Er zijn genoeg mensen die zich onzeker voelen over hun kleding, die gepest worden om hun kleding en op deze manier krijg je dan ook uniformiteit onder de leerlingen. Ik zeg; eens.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Comanche schreef:
    Graaaaaag. Ik hou van uniformen en het zou veel geld schelen voor ouders en mij. :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'