• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Elke school?
    Please, no. Onze school heeft een uniform en ik trek het uit van zodra ik daar de mogelijkheid toe heb. Het is goed tegen pesten, maar je moet kunnen kiezen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Warpipes schreef:
    Heb ik nooit een slecht idee gevonden, ook niet toen ik nog dertien was. Op mijn nieuwe opleiding waar ik start dragen we ook tijdens het merendeel van de tijd uniformen, waarin ook geen onderscheid gemaakt wordt. Enkel klassikaal mag je je eigen kleding aan (tenzij anders opgedragen) en in de praktijk hebben we twee verschillende uniformen, aangepast op man en vrouw. Iedere vrouw in mantelpak, iedere man in pak. In de keukens iedereen in een koksoutfit. That's it, take it or leave it. Ook al is het misschien niet je eigen smaak en is het eerst wat ongemakkelijk, het zorgt wel voor eenheid en ik vind het persoonlijk ook netjes.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Oneens, dat moet elke school zelf bepalen


    ~

    nee
    het help echt niet
    de pesters vinden wel weer wat anders
    bijvoorbeeld: je gezicht of naam
    ik zeg dus:

    [ bericht aangepast op 4 sep 2013 - 13:44 ]


    You dare to gaze upon me?

    daar ben ik mee eens, vooral als je op hoge school zit (middelbare roc)
    zodat we allemaal gelijk zijn, en niemand je kan pesten voor wat je aan het dragen bent


    Live is what you make, so make it beautiful

    Je kleding is een manier om jezelf uit te drukken, dus ik ben ertegen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    No way, iedereen moet gewoon zelf kunnen kiezen wat hij/zij aan wil.
    Pesters vinden altijd wel een manier om iemand te pesten.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Zoals ik zelf ondervond in Engeland, is dat schooluniformen helemaal niet de oplossing is. Je zag nog dat je de uniformen uit andere winkels kon halen en dat het in kwaliteit kon verschillen (Je zag nogal goed het verschil tussen de duurdere en goedkopere versies). Waardoor het hele idee van een uniform weg is,.omdat het alsnog niks tegen pesten om inkomen of uiterlijk doet.


    Can't control my second personality

    Ellery schreef:
    Please no!! Ik heb die ding dertien jaren lang moeten dragen en ik haatte het dag in dag uit.

    Mij lijkt het best grappig als iedereen een week uniforms zou dragen ofzoo, maar ik hoef het niet voor altijd... Hoewel je niet hoeft na te denken wat je moet aantrekken iedere ochtend....

    Je kleding zegt iets over jezelf en in schooluniformen kunnen sommige mensen zich ongemakkelijk voelen. Ook als je niet gepest wordt.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    zandkit schreef:
    nee
    het help echt niet
    de pesters vinden wel weer wat anders
    bijvoorbeeld: je gezicht of naam
    ik zeg dus:



    Twee keer was al genoeg hoor. :)

    [ bericht aangepast op 4 sep 2013 - 21:28 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    NOPE


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Tja aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Het lijkt me wel beter voor het alfagedrag wat op de meeste scholen voorkomt. Ik zelf vind het wel leuk eigenlijk. Met koken hebben we allren dat we een verplicht tshirt aan moeten maar dat is gewoon veiligheid.


    take pills or become psycho

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaah nee!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!