• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja en nee, je kunt moeilijk oordelen op iemand met dezelfde kleren als jou. Ik denk dan ook dat er minder gepest wordt ik zeg minder niet niet. Het lijkt me alleen dat je jezelf inderdaad niet kunt laten zien aangezien ik ook lees dat je geen accesoires mag dragen, wat moet kunnen dan.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik zou het wel eens willen doen voor een maand maar ik zou het niet leuk vinden om het hele jaar hetzelfde te dragen.

    Oneens, waar is de vrijheid dan?


    If it is meant to be, it will be !

    Ideas schreef:
    Voor: Kleding wordt een minder issue op school.
    Tegen: Overal wordt je herkent als leerling van die school- Dus in een hokje geplaatst.

    I dunno.


    Als je zelf je kleding mag kiezen dan word je toch ook in een hokje geplaatst?

    Oneens. Het is misschien heel handig om op die manier een massa te maken, totdat je iemand hebt die er niet in past in de lengte/breedte. Als iemand verdrinkt of de hoogwaterlook heeft in een schooluniform heeft het ook geen zin, want dan wordt die wss alsnog gepest.


    The night is dark and full of terrors.

    Aan de ene kant, ja. Je hoeft 's ochtends of 's avonds minder tijd te besteden aan je outfit en je bent gelijk met de rest, waardoor je misschien minder gepest wordt. Oneens, omdat je op school jezelf niet kan zijn, wat ik toch best belangrijk vind.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ja, eigenlijk wel. Dan is iedereen gelijk en kunnen ze je niet meer op je kleding afkijken.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Nouja, ik vind het zelf veel praktischer maar echt nodig is het niet om dat helemaal te verplichten. Maar als de ene school dan wel moet en de andere niet vind ik dat vreemd


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Ik heb in Engeland op school gezeten en ik heb nu echt een hekel aan Schooluniformen.
    Het zijn echt kleding stukken die 50 jaar te laat worden gedragen. Plus ik vind dat iedereen het recht heeft op een eigen stijl.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Als het normale uniformen zijn dan vind ik het wel oke, heb je ook geen zorgen meer welke kleren je moet dragen of dat je word beoordeeld op je kleding.

    Ik ben er voor ik draag al 13 jaar uniform en ben er content mee . Bij ons op school is iedereen gelijk er wordt geen onderscheid gemaakt en je kunt bij je uniform iets van je zelf bij toevoegen hoor bv een trui een tas een kous ik noem maar op als je de naatzakelijke aan hebt die echt moet gedragen worden is dat niet erg en ik vind dat uniform pesterijen vermijd dus een vette ja

    Ancion schreef:
    Ja, eigenlijk wel. Dan is iedereen gelijk en kunnen ze je niet meer op je kleding afkijken.


    Chaos is a ladder.

    Nee, helemaal oneens. Door een schooluniform te dragen in de tijd dat je eigenlijk moet ontdekken wie je bent hou je het kind klein, want kledingsmaak past ook bij jezelf.


    Fuck the world, love yourself

    aan de ene kant: ok, omdat dan die populaire meiden en gasten je niet kunnen uitlachen
    aan de andere kant: liever niet omdat dan die populaire je nog steeds kunnen uilachen omdat het uniform je niet staat

    dus...ik heb het liever niet
    geen schooluniformen!!


    Nothing is true, everything is permitted - Hassan-I Sabbah

    Never een schooluniform dan ga ik dood..


    Love your life because your life is what you have to give ~ Tom Hiddleston