• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Orianna schreef:
    De VN bemoeit zich nu ook al met blanke vla.



    Dit vind ik minder erg, ik vind het toch niet zo lekker... Maar zwarte pieten, daar moeten ze van af blijven!!!!!!!!


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Las net dat je vanaf 2015 opgepakt kan worden voor racisme als je als zwarte Piet verkleed over straat gaat... Onzin


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    Las net dat je vanaf 2015 opgepakt kan worden voor racisme als je als zwarte Piet verkleed over straat gaat... Onzin

    Linkje?
    Wel, dan zal ik dat maar expres doen om de politie te irriteren. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Linkje?
    Wel, dan zal ik dat maar expres doen om de politie te irriteren. :')

    +1. "Nee officier, ik ben geen zwarte piet. Ik ben een schoorsteenveger. Daarvoor kunt u mij niet aanhouden." :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben vast de enige die dit eigenlijk best kan volgen.
    Neemt alleen niet weg dat de VN zich met veel belangrijkere zaken bezig zou moeten houden.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:03 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rosarum schreef:
    (...)
    Linkje?
    Wel, dan zal ik dat maar expres doen om de politie te irriteren. :')


    ik zelf las het ook op facebook, met deze foto erbij


    link voor grote foto
    Maar kon het niet zo snel vinden op de telegraaf site..

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:09 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    http://www.petities24.com/zwartepiet
    Ik heb de petitie getekend

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:10 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind dit erg veel onzin! Kom op we vieren al eeuwen sinterklaas, en nu is het opeens racistisch?
    Stelletjes aanstellers die dit vinden ja sorry hoor, ze pakken dit echt af, die arme kinderen.. Zwarte piet en sinterklaas hoort bij ons!
    Echt jammer van de VN kom op, dan moet de joden koek ook anders heten en de blanke vla, wat dat is dan toch ook racistisch?
    Sorry moest dit even kwijt!!


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Al 37.858 ondertekeningen.


    †

    RavensMoon schreef:
    http://www.petities24.com/zwartepiet
    Ik heb de petitie getekend

    ja nee, dat heeft zin..
    al die ''Zwarte mensen' die zich gediscrimineerd voelen, gaan de straat op en schoppen herrie, om zwarte piet van de baan te krijgen. nu krijgen ze hun zin en wat doen doen de Nederlanders? ''Teken deze petitie! om dit tegen te gaan. verander je profielfoto in zwartepiet'' Ja, ik snap wel, waarom we zo onder de voet worden gelopen. Als ik een 'neger' was, zou ik Nederland ook heel hard uitlachen nu.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:19 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Styles schreef:
    (...)
    ja nee, dat heeft zin..
    al die ''Zwarte mensen' die zich gediscrimineerd voelen, gaan de straat op en schoppen herrie, om zwarte piet van de baan te krijgen. nu krijgen ze hun zin en wat doen doen de Nederlanders? ''Teken deze petitie! om dit tegen te gaan. verander je profielfoto in zwartepiet'' Ja, ik snap wel, waarom we zo onder de voet worden gelopen. Als ik een 'neger' was, zou ik Nederland ook heel hard uitlachen nu.

    Nou, het lijkt mij dat alle kleine beetjes zullen helpen, hoor. Ze moeten er niet zo zwaar aan trekken.


    †

    Styles schreef:
    (...)

    ik zelf las het ook op facebook, met deze foto erbij


    link voor grote foto
    Maar kon het niet zo snel vinden op de telegraaf site..

    *leest vluchtig door*
    Hmm, ik denk toch dat het nep is. Als je goed kijkt, zie je dat het vandaag om 08:52 werd gepost in "Binnenland". Nou heb ik dus de historie van de artikelen die in "Binnenland" werden ingedeeld, opgezocht. Blijkbaar zit het er niet tussen.


    Bovendien vind ik de tekst een beetje nep, aangezien dat er nogal wat foutjes inzitten en de woordvolgorde soms niet helemaal klopt.
    "Mocht er in 2015 nog een Piet gevonden worden op straat [komma] dan is de kans groot dat deze in de cel belandt op grond van racisme."
    Het zou nogal onprofessioneel zijn om een dt-fout in een krantenartikel te maken, hoewel ik het soms nog wel zie.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Styles schreef:
    (...)
    ja nee, dat heeft zin..
    al die ''Zwarte mensen' die zich gediscrimineerd voelen, gaan de straat op en schoppen herrie, om zwarte piet van de baan te krijgen. nu krijgen ze hun zin en wat doen doen de Nederlanders? ''Teken deze petitie! om dit tegen te gaan. verander je profielfoto in zwartepiet'' Ja, ik snap wel, waarom we zo onder de voet worden gelopen. Als ik een 'neger' was, zou ik Nederland ook heel hard uitlachen nu.


    Inderdaad. Er moet wel wat meer worden gedaan dan even snel iets ondertekenen.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:33 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik heb echt de neiging om eieren naar de VN en die Gairo te gooien.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Nightray schreef:
    (...)

    Inderdaad. Er moet wel wat meer worden gedaan dan even snel iets ondertekenen.
    beter iets dan niets, maar als er een demonstratie komt loop ik vooraan.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.