• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Nightray schreef:
    (...)

    Oh, daar ben ik het wel mee eens hoor. :]
    Het gaat me er meer om dat Draculea vind dat je geen Nederlander bent als je tegen zwarte pieten bent.

    Het gaat mij er om dat ik vind dat er zoveel mensen 'ons' land binnen komen en vervolgens onze tradities gaan zitten aanpassen omdat het in hun ogen niet goed valt. Nou moet je dit niet verkeerd gaan lezen en denken dat ik wat tegen buitenlanders heb, want dat is niet zo. Over het algemeen zijn het niet de Nederlanders zelf die tegen de zwarte pieten zijn, want die zijn hiermee opgegroeid en ze zullen dit dan ook niet snel gaan verwerpen.
    Zucht, nouja, het gaat me er gewoon om dat mensen altijd iets te zeiken hebben. Deze traditie is al zo oud. Men heeft vast gedacht; goh, we vervelen ons. Wat zullen we dit keer eens gaan aanpakken?

    Draculea schreef:
    (...)
    Het gaat mij er om dat ik vind dat er zoveel mensen 'ons' land binnen komen en vervolgens onze tradities gaan zitten aanpassen omdat het in hun ogen niet goed valt. Nou moet je dit niet verkeerd gaan lezen en denken dat ik wat tegen buitenlanders heb, want dat is niet zo. Over het algemeen zijn het niet de Nederlanders zelf die tegen de zwarte pieten zijn, want die zijn hiermee opgegroeid en ze zullen dit dan ook niet snel gaan verwerpen.
    Zucht, nouja, het gaat me er gewoon om dat mensen altijd iets te zeiken hebben. Deze traditie is al zo oud. Men heeft vast gedacht; goh, we vervelen ons. Wat zullen we dit keer eens gaan aanpakken?


    Oh, zo. In dat geval ben ik het wel met je eens ja. ^^


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Wat een onzin heey... :S
    Het is al jaren zo en opeens gaan mensen er een punt van maken. Dat is toch diep triest xD Achja, laat ze maar lastig doen. Ik denk niet dat het opeens verboden gaat worden, dan kunnen ze net zo goed meteen heel sinterklaas verbieden. Die zouden ze nog eens kunnen zien als een bisschop die kindjes verkracht... Goh.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    HAHAHAHA, is dit for real? :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Draculea schreef:
    (...)
    Het gaat mij er om dat ik vind dat er zoveel mensen 'ons' land binnen komen en vervolgens onze tradities gaan zitten aanpassen omdat het in hun ogen niet goed valt. Nou moet je dit niet verkeerd gaan lezen en denken dat ik wat tegen buitenlanders heb, want dat is niet zo. Over het algemeen zijn het niet de Nederlanders zelf die tegen de zwarte pieten zijn, want die zijn hiermee opgegroeid en ze zullen dit dan ook niet snel gaan verwerpen.
    Zucht, nouja, het gaat me er gewoon om dat mensen altijd iets te zeiken hebben. Deze traditie is al zo oud. Men heeft vast gedacht; goh, we vervelen ons. Wat zullen we dit keer eens gaan aanpakken?

    Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de buitenlanders zijn die hier over begonnen, eerder Nederlanders/Belgen zelf. Dus nee, ik vind niet dat je het op hen mag afschuiven.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Als we zo gaan beginnen is alles racistisch


    It's high noon.

    Het zijn schoorsteenvegers, daarom zijn ze zwart. Negers, stop met zeiken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Tuala schreef:
    (...)
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de buitenlanders zijn die hier over begonnen, eerder Nederlanders/Belgen zelf. Dus nee, ik vind niet dat je het op hen mag afschuiven.

    Ik schuif het niet per se op hun af, ik zeg alleen maar dat het meestal niet de Nederlanders zelf zijn die voor dit soort dingen zorgen.
    Bovendien was degene die hierover begon Quinsy Gario. Niet bepaald een Nederlandse naam.

    Draculea schreef:
    (...)
    Ik schuif het niet per se op hun af, ik zeg alleen maar dat het meestal niet de Nederlanders zelf zijn die voor dit soort dingen zorgen.
    Bovendien was degene die hierover begon Quinsy Gario. Niet bepaald een Nederlandse naam.


    precies. Ik vind dat jij gewoon gelijk hebt.(Y)(Y)

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 21:18 ]

    ik vind het gezeik, laten die mierenneukers zich druk maken over mensenhandel, vrouwenbesnijdenissen, uithuwelijking van kinderen, ect. kom op zeg. we doen alsof dit een mega crime is terwijl in de wereld anno 2013 nog zoveel gruwelijkheden zijn.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Father schreef:
    Het zijn schoorsteenvegers, daarom zijn ze zwart. Negers, stop met zeiken.


    Schoorsteenvegers? Sinds wanneer?


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vond dit al onzin vanaf het begin. Ik vond als kind zwarte piet zelfs veel "cooler" dan sinterklaas en ze zijn er al geweest sinds het begin van het sinterklaas feest. Plus wil je duizende kinderen laten huilen als de zwarte pieten er opeens niet meer zijn.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Scorpia schreef:
    (...)

    Schoorsteenvegers? Sinds wanneer?


    Sinds altijd al het verhaal is dat ze zwart zijn door het roet van de schoorsteen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Incedunt schreef:
    (...)

    Sinds altijd al het verhaal is dat ze zwart zijn door het roet van de schoorsteen.


    Ze vegen, zover ik weet, de schoorsteen niet. Ze gaan door de schoorsteen heen om als ze beneden zijn cadeautjes te leggen. Maar vegen?


    Some people are art and do art at the same time

    Mijn Hel, deze blog ook echt...

    "Afwijzen
    De uitleg dat Zwarte Piet helemaal niet 'zwart' is, maar zwart is van het roet in de schoorsteen, helpt niet echt. Want waarom heeft hij dan kroeshaar en niet een paar zwarte vegen op een blanke snuit?

    Wat de laatste jaren opvalt, is dat vooral 'blanke' Nederlanders nogal heftig reageren op het afwijzen van 'hun' Zwarte Piet. Zo verloor maandag de kandidaat-burgemeester van Utrecht Henk Westbroek zijn zelfbeheersing in een televisiedebatje over Zwarte Piet met de (zwarte) kunstenaar Quinsy Gario, die zelf heel rustig bleef."