• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    trouwens die zeurpieten hebben zich absoluut niet verdiept in de oorsprong van zwartepiet want dat dateert terug uit een germaanse legende/traditie -.-


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    trouwens die zeurpieten hebben zich absoluut niet verdiept in de oorsprong van zwartepiet want dat dateert terug uit een germaanse legende/traditie -.-

    Inderdaad. (cat)
    Trouwens, ik moest wel even lachen om het woord zeurpiet :'). Zwart Piet gaat weg, Zeurderige Piet komt in de plaats.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 22:55 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Inderdaad. (cat)
    Trouwens, ik moest wel even lachen om het woord zeurpiet :'). Zwart Piet gaat weg, Zeurderige Piet komt in de plaats.
    lol jup


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik snap het gewoon niet.
    Ja, oké, ze zijn helpers van Sinterklaas, wat sommige dus zien als slavernij, maar in feite kan je gewoon zeggen dat ze voor hem werken. Bij de supermarkt waar ik werk, werken ook enkele zwarte mensen, die zijn dan ook toch niet gelijk slaven? Bovendien, het zou een chill baantje zijn, gewoon wat snoep en cadeautjes geven aan kinderen en dus enkele die nog wat extra's doen, niet echt slavernij o.i.d. + de Zwarte Pieten zijn toch degenen die "roe" uitdelen? Wat zouden ze er ooit mee moeten als het echt slaven zouden zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ^ Okee, ik moest wel even lachen met dat stukje over een chill baantje :'D. Ik vind overigens dat je helemaal gelijk hebt. Bovendien zijn ze niet eens van nature zwart. Bovendien, mensen, gaat het hier over een kinderfeest, niet over één of ander serieuze mythe of zo. ;]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het sinterklaasfeest is ouder dan de grote immigrantengolf, dus alsjeblieft, gebruik je bovenkamers en aanvaard de Nederlandse tradities. Straks mogen we ook al geen bruin brood meer eten, want ja, "bruin" brood. Ongelooflijk dit.


    Searching heavens for another earth

    Ja, en hoe zit het dan met de elfjes van de Kerstman? Dat zijn toch in feite ook (witte) slaven? Ik zeg afschaffen die handel!
    Sterker nog; in velen gevallen zijn die elfjes zelfs kinderen. Kinderarbeid, ja dat is ook verboden.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 23:29 ]

    Draculea schreef:
    Ja, en hoe zit het dan met de elfjes van de Kerstman? Dat zijn toch in feite ook (witte) slaven? Ik zeg afschaffen die handel!
    Sterker nog; in velen gevallen zijn die elfjes zelfs kinderen. Kinderarbeid, ja dat is ook verboden.


    Eigenlijk is die kerstman dan een pedo. Nog een reden om het af te schaffen.


    26 - 02 - '16

    Weg met de kerstman!


    Queer zijn is gewoon alles

    Dingen die niet door de beugel kunnen en daarom moeten worden afgeschaft
    Zwarte Piet - racisme en slavenarbeid
    Suikerfeest - discriminatie van mensen met diabetes (wat ik trouwens zelf heb :'D)
    Kerstman en Sinterklaas - pedofilie
    Elfjes en rendieren aan de koetsen van de kerstman - slaven- en kinderarbeid, mishandeling
    Bruin brood - racisme
    Roze hemden - discriminatie van homo's
    Wiet - discriminatie van zwarte mensen ("shit")
    ... i hope more? :')

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 23:50 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Blanke vla!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik kwam dit tegen op facebook en ik moet het gewoon even delen:


    Er kwam de sint iets naars ter oren
    Wat hij toch liever niet zou horen
    Jij wilde graag een groene piet
    Een zwarte, nee dat kan echt niet
    Geel of blauw is geen bezwaar
    Desnoods een zilver exemplaar
    Maar bruin of zwart dat is verkeerd
    Omdat je dan discrimineert
    Zo wordt de sint de bonte hond
    Maar ken jij wel de achtergrond?
    Ik denk het niet, maar ’t is niet gek
    Die kleine zorgt voor tijdgebrek
    Daarom legt sint het nu maar uit
    Want van jouw visie klopt geen fluit

    Mijn pieten zijn geen echte negers
    Maar doodgewone schoorsteenvegers
    Ik heb wel wat bewijs daartoe
    Wat dacht je van de piet zijn roe?
    En ook zijn prachtige kledij
    Is functioneel en hoort daarbij!
    Als je vaak door de schoorsteen schiet
    Wordt je vanzelf een zwarte piet
    Knoop dit maar heel goed in je oren
    Mijn zwarte pieten, dat zijn moren
    Een moor, dat is een Arabier
    En ik heb ook nog Berbers hier.

    Ikzelf sluit daarna de rijen:
    Sint Nicolaas komt uit Turkije
    Ik ben in Patara getogen
    Daar is geen letter van gelogen
    Ik zeg het nu dus maar gewoon:
    Ik ben een echte allochtoon
    Het toppunt van de integratie?
    Mijn intocht, waar de hele natie
    Voor een Turk en Marokkaan
    Vrolijk aan de wal gaat staan
    Daar is dus niks racistisch aan....
    Dus voor de blauwe variant
    Ga je maar naar smurfenland...

    Groetjes van de sint


    Even eerlijk gekleurde pieten? Hoe moet je dat aan kinderen gaan uitleggen?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Rosarum schreef:
    Dingen die niet door de beugel kunnen en daarom moeten worden afgeschaft
    Zwarte Piet - racisme en slavenarbeid
    Suikerfeest - discriminatie van mensen met diabetes (wat ik trouwens zelf heb :'D)
    Kerstman en Sinterklaas - pedofilie
    Elfjes en rendieren aan de koetsen van de kerstman - slaven- en kinderarbeid, mishandeling
    Bruin brood - racisme
    Roze hemden - discriminatie van homo's
    Wiet - discriminatie van zwarte mensen ("shit")
    ... i hope more? :')


    De paashaas - Dierenmishandeling
    Tandenfee - Voelen de bejaarden zich weer gediscrimineerd.
    Jodenkoeken - Voelen de Joden zich beledigd


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Draculea schreef:
    Ja, en hoe zit het dan met de elfjes van de Kerstman? Dat zijn toch in feite ook (witte) slaven? Ik zeg afschaffen die handel!
    Sterker nog; in velen gevallen zijn die elfjes zelfs kinderen. Kinderarbeid, ja dat is ook verboden.

    Noh, I like christmas. :c
    Dit hele gedoe is sowieso bullshit, als ze zich nu eens bezighouden met dingen die daadwerkelijk belangrijk zijn.


    Rosarum schreef:
    Dingen die niet door de beugel kunnen en daarom moeten worden afgeschaft
    Zwarte Piet - racisme en slavenarbeid
    Suikerfeest - discriminatie van mensen met diabetes (wat ik trouwens zelf heb :'D)
    Kerstman en Sinterklaas - pedofilie
    Elfjes en rendieren aan de koetsen van de kerstman - slaven- en kinderarbeid, mishandeling
    Bruin brood - racisme
    Roze hemden - discriminatie van homo's
    Wiet - discriminatie van zwarte mensen ("shit")
    ... i hope more? :')

    Tragically schreef:
    De paashaas - Dierenmishandeling
    Tandenfee - Voelen de bejaarden zich weer gediscrimineerd.
    Jodenkoeken - Voelen de Joden zich beledigd

    Father schreef:
    Blanke vla!


    Negerzoenen - Spreekt voor zich.
    Rode pruiken - Misschien dat rood-harigen zich beledigd voelen?
    Paarse truien - Beledigend voor Tinkie-Winkie.
    Hamburgers/Boterham - Er zit niet eens ham in. Ik durf te wedden dat de Ham zich er heel rot over voelt.
    Huidskleurige potloden - Stel je voor dat jou huidskleur niet overeenkomt met een huidskleurig potlood? Dan voel je je toch beledigt omdat de huidskleur gestereotypeert wordt? Wat als je geen huidskleur hebt?
    Gele lampen - Hoezo zijn lampen geel, Aziaten lichten toch niet op?
    Quizlet - Er lopen hier toch niet alleen maar zletten rond?
    Witte zakdoekjes - Alsof witte mensen altijd de neuzen van anderen schoonmaken.

    En kruimelkoekjes, hoe heb ik die kunnen vergeten! Ik kan me niet bedenken hoe kruimels zich voelen.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 4:54 ]


    Tijd voor koffie.