• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Not yet. Maar ik vind 't zonde om iets weg te doen wat nog goed is. Als andere mensen er baat bij hebben, waarom niet? (: Alleen trek ik wel een grens: geen huid, geen hoornvlies.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Voor iedereen hier die zegt dat het ook niet leuk is voor de nabestaanden o.i.d. dat het lichaam dan "leeggeplukt" is, ik denk dat veel mensen daar niet echt over nadenken als een geliefde dood is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik moet me nog steeds aanmelden al wil ik dat al een aantal jaar...


    ©1998

    Smoak schreef:
    Voor iedereen hier die zegt dat het ook niet leuk is voor de nabestaanden o.i.d. dat het lichaam dan "leeggeplukt" is, ik denk dat veel mensen daar niet echt over nadenken als een geliefde dood is.

    Tuurlijk wel. Er zijn genoeg mensen die het lichaam van hun geliefde in ere willen houden en niet "kapot maken".


    ars moriendi

    Robbery schreef:
    (...)
    Tuurlijk wel. Er zijn genoeg mensen die het lichaam van hun geliefde in ere willen houden en niet "kapot maken".


    Voor mij geldt dat wel. Mijn zus is ook donor, maar als zij dood zou gaan, dan zou ik er echt niet steeds aandenken dat haar lichaam "leeggeplukt" is, dan heb ik dat echt niet aan mijn hoofd en ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astoria schreef:
    (...)

    je nabestaanden kunnen toch ook beslissen? als zij net iemand kennen die het heel hard nodig heeft dan is het na iemand gegaan waar zelf voor gekozen is . ma ag wordt toch verbrand, weg bn ik toch -.-


    ben je fout in hoor. Je familie mag beslissen of je gaat doneren of niet, maar naar wie beslist de wachtlijsten. Al is de patient aan de andere kant van Europa, als die hoger in de wachtlijst staat dan een of andere vriend die iets nodigs heeft, gaat het naar die mens ver weg.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Daniellaaa schreef:
    Ik ben geen donor, omdat ik het gewoon een eng idee vind dat ze na je dood in je lichaam gaan snijden.


    El Diablo.

    OT:
    ik heb een briefje in mijn portemonnee zitten waarin staat dat als ze mijn organen mogen nemen wat er gebruikt kan worden, maar ik twijfel eraan. Mijn nieren zijn al enkele keren ontstoken geweest en zijn heel gevoelig voor ontsteking dus die zouden denk ik quasi direct agestoten worden, ik zie toch niets zonder bril en er staat letterlijk 'van mijn haar en gezicht blijf je af, mnr/mvr de dokter'.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik denk dat op deze leeftijd mijn ouders hiervoor een definitieve beslissing zullen maken mocht er iets gebeuren, maar ik zou het wel willen zijn. Misschien liever zonder de ogen, maar tja als iemand ze echt nodig mocht hebben...
    Ik ben echt een voorstander. Mijn nichtje werd geboren met het syndroom van Hurler, en een beenmergtransplantatie is de behandeling die ze daarvoor meestal toepassen. Haar leven hing echt op een randje, omdat er maar geen juiste donor gevonden werd. Uiteindelijk is er toch een donor gevonden in het Europese netwerk vanuit Italië.
    Ik weet dat dit een andere vorm is van donor zijn, maar gewoon het idee dat ik ooit iets gelijkaardigs terug zou kunnen doen voor een andere familie lijkt me zo groots dat ik me niet kan voorstellen dat ik het zou weigeren.


    effort never betrays you

    Grizzly schreef:
    (...)

    ben je fout in hoor. Je familie mag beslissen of je gaat doneren of niet, maar naar wie beslist de wachtlijsten. Al is de patient aan de andere kant van Europa, als die hoger in de wachtlijst staat dan een of andere vriend die iets nodigs heeft, gaat het naar die mens ver weg.


    oh naja sorry voor die fout dan.
    dan doen ze dat maar :)


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Ik ben donor en zonder een aantal dingen uit omdat dat van mij is, en ik vind dat niemand anders daar aan mag komen ^^
    Ik ben het al op mijn veertiende geworden, omdat ik de Ja of Nee reclames zag op tv. Toen kwam ik erachter dat ik mijzelf ook al kan aanmelden, als veertienjarige zijnde en dat heb ik ook direct gedaan ^^
    Mijn reden is trouwens eigenlijk: waarom niet? Is eigenlijk een drogreden voor mijzelf, maar ik vind dat ik het gewoon moet geven, als ik dat kan. Mijn botten, bloedvaten, pezen, hoornvlies en huid heb ik uitgezonderd omdat ik dit te persoonlijk vind. Vraag me niet waarom, maar daar blijven ze gewoon vanaf.

    Ik wordt trouwens in januari achttien en dan wil bloeddonor worden. En ik heb gekeken en ik heb genoeg kilo'tjes ^^

    Over de mensen die zitten te zeuren over een openbaring van een persoon tijdens een begrafenis: wanneer je donor bent, zorgen ze ervoor dat je er normaal uitziet. Ze gaan niet ineens huid van je gezicht halen, terwijl dat net zo goed van een plek kunnen halen die niet zichtbaar zal zijn, zoals je buik of iets dergelijks. Wees daar maar niet bang voor ;P

    [ bericht aangepast op 25 okt 2013 - 19:05 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben dankzij dit topic nog eens goed gaan nadenken, en heb besloten donor te worden met uitzondering van mijn hoornvlies, botten en huid. Heb het snel op DigiD ingevoerd, dus ja, ik ben vanaf nu ook donor. (;


    ars moriendi

    Volgend jaar moet ik zelf de keuze maken.
    Ik wil best donor worden, maar dan pas als ik overleden ben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Nope, geen donor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb het liever niet en daarom word ik ook geen donor. Ik wil me graag laten cremeren, en dus wil ik ook dat álles verbrand wordt, anders neemt het voor mijn gevoel het principe van crematie weg en zelfs al zou ik in plaats daarvan bloed donor kunnen worden, ik word niet snel zwaarder dan 46 kilo, waardoor ik dus te licht ben.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''