• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Patholoog schreef:
    Nee. Ik vind dat niks dat ik na mijn dood wordt leeggeplukt. Ik ben gelovig, dus ik wil verbranden worden met organen en alles.
    Wel wil ik super graag bloeddonor worden, maar helaas. Als je nét twee kilo te licht bent, mag je niet doneren.


    niet dat ik donor wil worden, maar echt? Mag je dan niet doneren? oké, ergens is 't wel weer logisch, maar ja. haha. Dan kan ik ook niet doneren.. moet ik waarschijnlijk vijf kilo aankomen, minstens. x]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    dance4ever schreef:
    (...)

    Ik ook, ik heb een erfelijke ziekte, denk dat ikzelf het idee ook niet prettig zou vinden en donor te krijgen van een "ziek"iemand. Tenzij ik weet dat t 100% veilig is.
    De oplossing in de toekomst voor mijn ziekte of gentherapie... nou nee dankje eig

    Bij mij is het niets erfelijk, maar wel iets dat ik al sinds mijn geboorte heb en dat ook niet meer zal verdwijnen. Ik mag alleszins geen bloed geven en het zou me verbazen als organen geven wel zou mogen, maar ik ben niet zeker.
    Wat bedoel je met: 'De oplossing in de toekomst voor mijn ziekte of gentherapie...'?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Als je dood bent (geen aanval o.i.d.), bepaal jij niet naar wie jou organen gaan.


    je nabestaanden kunnen toch ook beslissen? als zij net iemand kennen die het heel hard nodig heeft dan is het na iemand gegaan waar zelf voor gekozen is . ma ag wordt toch verbrand, weg bn ik toch -.-


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Astoria schreef:
    (...)

    ma dan telt die vraag niet die daarover werd gesteld want dat kiezen de nabestaanden daarvoor , ma het ging gwn over het algemeen voor de nabestaanden die alleen afscheid willen nemen


    Nee, daar heb je een punt. Het spijt me, mocht mijn reactie een beetje bot overkomen. Mijn ouders werken beiden op een uitvaartcentrum en mijn moeder heeft een tijd lang doden opgebaard, daarom weet ik er dus heel erg veel vanaf en kan ik het niet zo goed hebben als anderen iets zeggen wat niet helemaal klopt. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tuala schreef:
    (...)
    Bij mij is het niets erfelijk, maar wel iets dat ik al sinds mijn geboorte heb en dat ook niet meer zal verdwijnen. Ik mag alleszins geen bloed geven en het zou me verbazen als organen geven wel zou mogen, maar ik ben niet zeker.
    Wat bedoel je met: 'De oplossing in de toekomst voor mijn ziekte of gentherapie...'?

    sorry dat was me autocorrect. Of moet is zijn^^
    Nja bij mij zit m'n ziekte dus in m'n dna geen idee of dat uitmaakt


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Presence schreef:
    (...)

    Nee, daar heb je een punt. Het spijt me, mocht mijn reactie een beetje bot overkomen. Mijn ouders werken beiden op een uitvaartcentrum en mijn moeder heeft een tijd lang doden opgebaard, daarom weet ik er dus heel erg veel vanaf en kan ik het niet zo goed hebben als anderen iets zeggen wat niet helemaal klopt. (:


    maakt niet uit hoor :) ik weet er ook niet alles van daarom zeg ik ook gwn hoe ik t zie. ik had mss de vraag erbij moeten zetten


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Nym schreef:



    Zo cute <3


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Patholoog schreef:
    Nee. Ik vind dat niks dat ik na mijn dood wordt leeggeplukt. Ik ben gelovig, dus ik wil verbranden worden met organen en alles.
    Wel wil ik super graag bloeddonor worden, maar helaas. Als je nét twee kilo te licht bent, mag je niet doneren.

    Hoe zwaar moet je daar dan voor zijn?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)
    Hoe zwaar moet je daar dan voor zijn?


    50 kg. Geen discussie mogelijk. Ik heb geprobeerd. :Y)

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 20:45 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Astoria schreef:
    (...)

    je nabestaanden kunnen toch ook beslissen? als zij net iemand kennen die het heel hard nodig heeft dan is het na iemand gegaan waar zelf voor gekozen is . ma ag wordt toch verbrand, weg bn ik toch -.-


    Ik dacht van niet, maar misschien heb ik het wel mis.


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Ik dacht van niet, maar misschien heb ik het wel mis.


    maakt verder ook niet zoveel uit. ma zolang ik kan kiezen na wie, doe ik dat ook :) en dan bedoel ik meer van mocht mn moeder iets hebben (op nieren na dan) kan ik daar wel voor kiezen om donor te zijn toch.


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Ik ben geen donor, omdat ik het gewoon een eng idee vind dat ze na je dood in je lichaam gaan snijden.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Patholoog schreef:
    (...)

    50 kg. Geen discussie mogelijk. Ik heb geprobeerd. :Y)


    Oh.. Dan kom ik ongeveer zo'n 13 kilo te kort :[


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    I agree. Daarbij, dat las ik net hier ook ergens in het topic, vind ik het ook naar voor de nabestaanden. Ik zou me er niet lekker bij voelen als ik wist dat bijvoorbeeld mijn ouders of zus nog opengehaald worden wanneer zij dood zijn. Het is puur een gevoelskwestie en ik vind dus niet dat je mensen er op af kan rekenen als ze geen donor zijn.

    Indeed. Nogmaals, iedereen denkt daar anders over, maar ik vind het ook gewoon niet fijn klinken als je weet dat bijvoorbeeld je vader overleden is, maar ze eerst nog dingen in zijn lichaam gaan zitten doen voordat het lichaam compleet met rust gelaten wordt.