• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Hoe willen ze anders een hart o.i.d. uit iemand halen?

    ik zeg dat je het zelf niet weet. Niet dat ze het niet doen.
    je bent dood, je hebt je lichaam niet meer nodig.

    Ik heb best begrip voor de mensen die het niet doen. Ik bedoel, iedereen zijn eigen keuze. ik snap alleen nooit zo goed, waarom niet.
    en dan vind ik ''een naar gevoel'' gewoon een stom argument en best egoïstisch.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Dus dan moeten die mensen maar sterven als ze iets nodig hebben?


    Wat mij betreft niet maar zoals ik al zei mocht ik het nodig hebben en ik ben geen donor dan wil ik het niet.


    Physics is awesome

    en een oud klasgenootje zag er ook verminkt uit toen ze overleed , ma ze is daarna met make-up en kleding zo bijgewerkt dat dat je de verminking niet echt ziet . was geen donor maar t is het zelfde idee mocht er besloten worden om daarna alsnog afscheid te kunnen mogen nemen.


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Astoria schreef:
    (...)

    je familie neemt gwn afscheid op de normale manier, ze hoeven verder toch niks van je te zien???
    dat is niet zo, stel voor jij sterft volgende week ((niks tegen jou maar voorbeeld) en jou ouders willen heel graag dat jij nog thuis gekoeld een paar dagen blijft voor afscheid. Als jij donor bent moet het zoals ik las binnen 20 uur die organen eruit zijn. Dus dat zou betekenen of je organen zijn dood, of je familie kan geen afscheid nemen zoals zij dat graag gewilt en misschijn jij ook wel, en als je open gesneden bent is het niet lekker. Ik snap aan de ene kant je punt maar aan de andere kant ook weer niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Astoria schreef:
    ma even voor de duidelijkheid dat is gwn hoe ik t zie. als ik een nier geef aan iemand en ik heb later ook iets nodig van diezelfe persoon (gwn even alsof er ma 1 persoon is die t kan geven) en die geeft t niet is het gwn te egoistisch van ik ben gered ma ik laat jou stikken. nogmaals dit is hoe ik t zie en zo is dus ook bepaald wie mijn organen mogen krijgen.


    Kan je dan aangeven wie je organen mogen krijgen? Voor zover ik weet namelijk niet.


    Physics is awesome

    Astoria schreef:
    ma even voor de duidelijkheid dat is gwn hoe ik t zie. als ik een nier geef aan iemand en ik heb later ook iets nodig van diezelfe persoon (gwn even alsof er ma 1 persoon is die t kan geven) en die geeft t niet is het gwn te egoistisch van ik ben gered ma ik laat jou stikken. nogmaals dit is hoe ik t zie en zo is dus ook bepaald wie mijn organen mogen krijgen.

    Ohplease, dat zet je ook weer lekker gevat neer. Dit is hoe jij het ziet, maar dan is er iets niet goed, want als je dat van alle mensen denkt die geen donor zijn... Mijn God, zeg. Het is egoïstisch als je gaat oordelen over een ander leven, als je voor de Dood gaat spelen en zegt "Die moet gaan, want tja, die wilt geen donor zijn. Pech gehad, hoe cru het ook is."


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Astoria schreef:
    en een oud klasgenootje zag er ook verminkt uit toen ze overleed , ma ze is daarna met make-up en kleding zo bijgewerkt dat dat je de verminking niet echt ziet . was geen donor maar t is het zelfde idee mocht er besloten worden om daarna alsnog afscheid te kunnen mogen nemen.
    Geloof me tussen verminkt en 'leeg gehaald' zijn zit echt wel een verschil. Al s jij ook je botten laat doneren ben je net een slappe zak, als je je huid laat doen is het alleen erger. Ze kunne het vast redelijk goed in staat krijgen maar ik snap ook dat mensen zoiets hebben van als die dood is wil ik wel een fijn beeld achterhoduen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)dat is niet zo, stel voor jij sterft volgende week ((niks tegen jou maar voorbeeld) en jou ouders willen heel graag dat jij nog thuis gekoeld een paar dagen blijft voor afscheid. Als jij donor bent moet het zoals ik las binnen 20 uur die organen eruit zijn. Dus dat zou betekenen of je organen zijn dood, of je familie kan geen afscheid nemen zoals zij dat graag gewilt en misschijn jij ook wel, en als je open gesneden bent is het niet lekker. Ik snap aan de ene kant je punt maar aan de andere kant ook weer niet.


    ma organen zitten binnen in je lichaam, als je geen huid doneert wordt die toch gwn gehecht? en daarbij je krijgt gwn kleding aan toch? je ligt toch niet naakt in die kist?


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    IrishNialler schreef:
    (...)dat is niet zo, stel voor jij sterft volgende week ((niks tegen jou maar voorbeeld) en jou ouders willen heel graag dat jij nog thuis gekoeld een paar dagen blijft voor afscheid. Als jij donor bent moet het zoals ik las binnen 20 uur die organen eruit zijn. Dus dat zou betekenen of je organen zijn dood, of je familie kan geen afscheid nemen zoals zij dat graag gewilt en misschijn jij ook wel, en als je open gesneden bent is het niet lekker. Ik snap aan de ene kant je punt maar aan de andere kant ook weer niet.


    je word gewoon weer netjes dichtgemaakt en daarna netjes opgebaard in een kist en mensen kunnen gewoon afscheid van je nemen. een dood persoon word sowieso eerst meegenomen. daar zit geen verschil in.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 19:59 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Styles schreef:
    (...)
    ik zeg dat je het zelf niet weet. Niet dat ze het niet doen.
    je bent dood, je hebt je lichaam niet meer nodig.

    Ik heb best begrip voor de mensen die het niet doen. Ik bedoel, iedereen zijn eigen keuze. ik snap alleen nooit zo goed, waarom niet.
    en dan vind ik ''een naar gevoel'' gewoon een stom argument en best egoïstisch.


    Je hebt er begrip voor, maar het is wel egoïstisch? Mag een mens dan over zoiets niet egoïstisch zijn? Al vind ik "geen donor willen zijn" niet egoïstisch.


    There is nothing more badass than being yourself

    IrishNialler schreef:
    (...)Geloof me tussen verminkt en 'leeg gehaald' zijn zit echt wel een verschil. Al s jij ook je botten laat doneren ben je net een slappe zak, als je je huid laat doen is het alleen erger. Ze kunne het vast redelijk goed in staat krijgen maar ik snap ook dat mensen zoiets hebben van als die dood is wil ik wel een fijn beeld achterhoduen


    ik snap t ook wel hoor, ma dit is gwn hoe ik t zie ik zeg niet dat iedereen t MOET zijn, ma t blijft je eigen keuzen als je die zelft hebt mogen maken dan dat moeten je nabestaanden toch ook accepteren ?


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Nee. Ik vind dat niks dat ik na mijn dood wordt leeggeplukt. Ik ben gelovig, dus ik wil verbranden worden met organen en alles.
    Wel wil ik super graag bloeddonor worden, maar helaas. Als je nét twee kilo te licht bent, mag je niet doneren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Astoria schreef:
    (...)
    ma organen zitten binnen in je lichaam, als je geen huid doneert wordt die toch gwn gehecht? en daarbij je krijgt gwn kleding aan toch? je ligt toch niet naakt in die kist?

    Begrip voor een andere mening is ook zo lastig, hé.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    IrishNialler schreef:
    (...)Geloof me tussen verminkt en 'leeg gehaald' zijn zit echt wel een verschil. Al s jij ook je botten laat doneren ben je net een slappe zak, als je je huid laat doen is het alleen erger. Ze kunne het vast redelijk goed in staat krijgen maar ik snap ook dat mensen zoiets hebben van als die dood is wil ik wel een fijn beeld achterhoduen


    Ligt er natuurlijk ook aan waar ze huid weg halen. Alle mensen liggen netjes aangekleed in de kist dus als ze het weg halen van de armen en benen, wat voor mij twee van de logische plaatsen om huid weg te halen, dan heb je als nabestaande alsnog een fijn beeld.


    Physics is awesome

    Morticia schreef:
    (...)
    Ohplease, dat zet je ook weer lekker gevat neer. Dit is hoe jij het ziet, maar dan is er iets niet goed, want als je dat van alle mensen denkt die geen donor zijn... Mijn God, zeg. Het is egoïstisch als je gaat oordelen over een ander leven, als je voor de Dood gaat spelen en zegt "Die moet gaan, want tja, die wilt geen donor zijn. Pech gehad, hoe cru het ook is."



    mijn mening toch? mij zou die persoon toch ook gwn laten stikken ? enigste voor wie ik uitzondering maken is mensen met reden dat ze gwwn donor kunnen zijn of mijn eigen kinderen (mocht ik die ooit krijgen)


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy