• Sinds 5 jaar heb ik een beste vriend. In het begin was eigenlijk alles best saai, tot ongeveer 2 jaar geleden. We werden steeds closer, en dat vond ik in het begin heel erg eng. Maar ik raak er wel gewend aan. Maar goed, het probleem is.. Als we alleen zijn, wil hij de hele tijd een knuffel. Ik weet niet of ik het durf. Altijd als ik naar huis fiets, krijg ik toch achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Hij is super lief, en hij wilt me ook niet dwingen. Ik vertrouw hem, daar ligt het niet aan.
    Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bang geweest voor contact. Lichamelijk contact valt er ook onder. Hij zegt de hele tijd: Je moet doen waar je zelf achter staat.
    Ik wil het echt heel erg graag! Maar van binnen durf ik het gewoon niet. Elke keer als ik thuis kom, ga ik hem steeds meer missen. Dat is altijd als ik hem net gezien heb, en dan naar huis ga. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Dit is al ongeveer een jaar zo bezig, en nog steeds durf ik het niet.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of in ieder geval tips geven.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)
    I know, je bent ook lief hoor. Het liefste wil ik dat hij me nu vast pakte en me voorlopig niet los zou laten..

    Maar als hij weet dat je het lastig vindt, dan kan hij zelf ook het initiatief nemen om je opeens vast te nemen. Dat lijkt mij ten minste.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    1913 schreef:
    Maar ben je bang voor contact door onzekerheid? Sorry dat ik t vraag.. Verder zeg ik gewoon doen, het lucht op dat je het eindelijk doet, dat je het durft ;)


    Zou best eens kunnen. Ik weet niet precies wat de oorzaak is. Onzekerheid ook, een deel. Ik ga het ook doen, dat beloof ik!


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Morticia schreef:
    (...)
    Maar als hij weet dat je het lastig vindt, dan kan hij zelf ook het initiatief nemen om je opeens vast te nemen. Dat lijkt mij ten minste.


    Eigenlijk wel ja. Ik denk dat ik het moet doen, om te oefenen. Zelf initiatief nemen. Dan durf ik het misschien wat meer.. Ik weet niet of hij dit bedoelt.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Ik kom er net achter dat ik een sociale fobie heb. Het valt onder angststoornissen.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    Ik kom er net achter dat ik een sociale fobie heb. Het valt onder angststoornissen.


    Sociale fobie sucks. Heb het ook en probeer er ook van af te komen. Een cursus voor meer zelfvertrouwen heeft me wel heel erg veel geholpen en ik raad het ook iedereen aan die onzeker is ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    1913 schreef:
    (...)

    Sociale fobie sucks. Heb het ook en probeer er ook van af te komen. Een cursus voor meer zelfvertrouwen heeft me wel heel erg veel geholpen en ik raad het ook iedereen aan die onzeker is ;)


    Ik heb zulke dingen al geprobeerd.. Niks hielp. Zelfs bijn beste vriend dacht dat hij wel door die angst heen zou komen. Maar niet dus.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Op dit moment mis ik hem echt heel erg. Ik heb hem al ge-sms't, maar hij reageert niet.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Just hug him. Knuffels zijn het beste wat er bestaat. (: Succes ermee!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    Just hug him. Knuffels zijn het beste wat er bestaat. (: Succes ermee!


    Daar heb je gelijk in! Knuffels zijn fijn. Oké, ik ga het doen. Het is nu of nooit.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Ugh, ik zat er weer aan te denken onderweg in de bus. En ik denk gewoon de hele tijd dat ik het nog steeds niet durf.
    Wat moet ik doen zodat ik me meer op me gemak ga voelen?


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    ChetUbetcha schreef:
    Je zou het inderdaad gewoon kunnen doen.. als hij om een knuffel vraagt of als jullie uit elkaar zijn zeggen: "mag ik een knuffel?" dat doe ik soms ook.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hey (:
    Ik begrijp dat het moeilijk is.
    En ik snap heel goed hoe raar het gevoel is als je iets heel graag wilt, maar het niet durft van binnen.
    Ik ken het bevoel -helaas- heel goed. Maar als ik jou was zou ik het gewoon een keer doen.
    Gewoon bij jezelf zeggen; ik kan dit, en ik ga dit gewoon doen! En dan geef je hem gewoon een knuffel.
    En dan zie je wel veder. Hij zal het echt wel begrijpen, en er vast niet moeilijk over doen.
    Hij lijkt me echt heel lief en aardig, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Mijn advies is dus; doe het is gewoon.
    Op een random moment zeg je tegen jezelf: 'En NÚ ga ik het doen!'
    En dan doe je het gelijk. Dan je nergens zorgen over maken, of er zo lang over na denken en twijfelen dat je het toch niet doet (:
    Ik hoop dat ik kon helpen!
    x


    It hurts because it mattered † - John Green

    Payno schreef:
    Hey (:
    Ik begrijp dat het moeilijk is.
    En ik snap heel goed hoe raar het gevoel is als je iets heel graag wilt, maar het niet durft van binnen.
    Ik ken het bevoel -helaas- heel goed. Maar als ik jou was zou ik het gewoon een keer doen.
    Gewoon bij jezelf zeggen; ik kan dit, en ik ga dit gewoon doen! En dan geef je hem gewoon een knuffel.
    En dan zie je wel veder. Hij zal het echt wel begrijpen, en er vast niet moeilijk over doen.
    Hij lijkt me echt heel lief en aardig, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Mijn advies is dus; doe het is gewoon.
    Op een random moment zeg je tegen jezelf: 'En NÚ ga ik het doen!'
    En dan doe je het gelijk. Dan je nergens zorgen over maken, of er zo lang over na denken en twijfelen dat je het toch niet doet (:
    Ik hoop dat ik kon helpen!
    x


    Vandaag is de dag. Ik moet het doen, voor mezelf maar ook voor hem. Hij zit er al maanden over in, ik durfde niet.
    Maar vandaag ga ik het anders doen. Beloofd.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)
    Vandaag is de dag. Ik moet het doen, voor mezelf maar ook voor hem. Hij zit er al maanden over in, ik durfde niet.
    Maar vandaag ga ik het anders doen. Beloofd.

    Toi toi toi! :D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Toi toi toi! :D.


    Dankjewel! :-)


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician