• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlandse spelers per voetbalelftal.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ik vind wel dat er ten minste een paar nederlanders in moeten zitten. Anders lijkt het net een club van bijv. Duitsland. Je kan wel zeggen dat ik het er mee eens ben, maar dan moet je het wel iets anders moet noemen.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Het zal wel raar zijn als er alleen maar buitenlanders in een nederlands of engels of welk land dan ook voetbalelftal zitten...


    Fay is a failure

    Probeer dat maar eens te regelen met Seppy :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Absoluut niet. Als bepaalde spelers uit het buitenland beter zijn, wat maakt dat uit? Het gaat om de clubs en de winst pakken en dat doe je met het beste team. En kijk eens naar de Nederlandse spelers in het buitenland die daardoor juist groot zijn geworden. De kansen die ze krijgen.


    Miep

    [stelling] Er moet een limiet komen aan (het aantal buitenlandse spelers per) voetbal(elftal)

    Dit is de stelling waar ik het mee eens ben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee. (: Ik heb dan wel geen verstand van voetbal, maar het gaat erom dat je zo goed mogelijk speelt, een zo goed mogelijk team samenstelt.
    Ben het eens met Troll wat betreft die bedragen. Van het bedrag dat één elftal gekost heeft, kan je een heel derdewereldland voeden..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sommige mensen moeten eerst even het verschil op zoeken tussen een voetbalelftal in een land en een voetbalelftal van een club in een land.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oneens. Dan zou het pas rasisme worden.
    Maar eerlijk gezegd boeit het me niet, want ik haat voetbal.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Troll schreef:
    Voor mij maakt het niks uit. Ik heb niks met voetbal. Waar ze van mij wel iets aan mogen doen zijn de belachelijk hoge bedragen die sommige voetballers ontvangen.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Eens! Volgens mij doen ze dat in sommige landen al dat er niet meer dan 5 buitenlandse voetbalspelers in de basis mogen. Als ik nu PSV als voorbeeld neem, hebben we op dit moment 3 buitenlanders in de basis en twee op de bank. We hebben inmiddels al een paar wedstrijden gehad dat we alleen Nederlanders op het veld hebben gehad.

    Voor de mensen die deze stelling niet snappen. Dit gaat om een eredivisie(- of een andere competitie)club. Als je alleen maar buitenlanders in je team hebt, is het niet goed voor het nationale elftal, in dit geval het Nederlandse elftal aka oranje. Want doordat je de buitenlanders laat spelen, kunnen de binnenlandse spelers niet doorbreken tot Oranje. Het heeft ook niks met racisme te maken in mijn ogen.

    Ik heb nu de eredivisie en Oranje als voorbeeld genomen maar het kan uiteraard ook met de jupiler league en de Rode Duivels ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    1913 schreef:
    Eens! Volgens mij doen ze dat in sommige landen al dat er niet meer dan 5 buitenlandse voetbalspelers in de basis mogen. Als ik nu PSV als voorbeeld neem, hebben we op dit moment 3 buitenlanders in de basis en twee op de bank. We hebben inmiddels al een paar wedstrijden gehad dat we alleen Nederlanders op het veld hebben gehad.

    Voor de mensen die deze stelling niet snappen. Dit gaat om een eredivisie(- of een andere competitie)club. Als je alleen maar buitenlanders in je team hebt, is het niet goed voor het nationale elftal, in dit geval het Nederlandse elftal aka oranje. Want doordat je de buitenlanders laat spelen, kunnen de binnenlandse spelers niet doorbreken tot Oranje. Het heeft ook niks met racisme te maken in mijn ogen.

    Ik heb nu de eredivisie en Oranje als voorbeeld genomen maar het kan uiteraard ook met de jupiler league en de Rode Duivels ;)


    Dat geldt niet voor alles, want sommige Nederlandse voetballers, die in bij een buitenlandse club spelen, zitten met het EK en WK in het Nederlandse team. Dus veel heeft dat er niet mee te maken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Smoak schreef:
    (...)

    Dat geldt niet voor alles, want sommige Nederlandse voetballers, die in bij een buitenlandse club spelen, zitten met het EK en WK in het Nederlandse team. Dus veel heeft dat er niet mee te maken.


    Klopt, doordat ze al doorgebroken zijn. Maar ook dat zal kunnen als er een limiet tot buitenlandse spelers per elftal in dat competitie zal zijn.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Patholoog schreef:
    [stelling] Er moet een limiet komen aan (het aantal buitenlandse spelers per) voetbal(elftal)

    Dit is de stelling waar ik het mee eens ben.


    Hahahha, die vind ik mooi! :'D

    OT: Hmm, eigenlijk ben ik het er wel mee eens. Niet om racistisch/discriminatie of wat dan ook. Maar in mijn idee, is het zo dat als we voetballen (en dan heb ik het over verschillende landen tegen elkaar, binnen Nederland maakt het mij niet bijster veel uit) dat de voetballers voor hun eigen land voetballen. Het lijkt mij dan een beetje raar als ze plotseling voor hun tegenstanders gaan voetballen. Hoewel, als iemand zich (ik noem maar een voorbeeld) geen Nederlander voelt, ondanks de Nederlandse nationaliteit, en hij voelt zich wel een Belg en hij heeft de kans om voor België te spelen, dan zou ik dat wel weer snappen. (:

    Oke, misschien een ietwat vage uitleg...


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Thefuck is dit voor stelling?


    ars moriendi

    Gylvie schreef:
    Nee want dat zal pas racistisch zijn. Mensen kijken inderdaad raar op als ze een buitenlander in een elftal zien, maar om nu een limiet op te zetten gaat wel erg ver.