• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlandse spelers per voetbalelftal.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Voor degene die geen voetbal kennen maar wel volleyball of hockey etc.
    Als je een volleyball/hockey team hebt met alleen maar buitenlanders, kunnen de binnenlandse spelers niet doorbreken tot het nationale team. Dan zakt het nationale team op de wereldranglijst

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 10:55 ]


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Gylvie schreef:
    Nee want dat zal pas racistisch zijn. Mensen kijken inderdaad raar op als ze een buitenlander in een elftal zien, maar om nu een limiet op te zetten gaat wel erg ver.

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 13:19 ]


    Tijd voor koffie.

    Tesserae schreef:
    (...)


    Het is heel normaal dat er buitenlandse spelers bij een club voetballen. Niks raars aan.

    Btw het gaat hier waarschijnlijk om de grotere clubs in bijvoorbeeld Nederland en niet om het Nederlands elftal, want die bestaat natuurlijk gewoon uit alleen maar Nederlandse spelers net als het team van Frankrijk, Duitsland, België etc. Daarbij heeft het ook helemaal niks met racisme te maken. Het gaat erom dat grote clubs eigenlijk te veel spelers wegkopen bij ander clubs/landen, waardoor de eigen jeugd (eigen nationaliteit) minder kansen heeft om door te breken, goed te worden en uiteindelijk in het nationale team te eindigen. Waardoor ook dat team achteruit gaat. Dus ja, ik vind wel dat er een minimum aan spelers uit eigen land mag komen, maar dan wel een laag limiet. Het zou toch raar zijn als er bijvoorbeeld bij Feyenoord alleen maar Scandinaviërs, Spanjaarden en Italianen voetballen en geen Nederlanders..

    Oneens.

    Off-topic
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlanders in Nederland.
    We zijn economisch een van de slechtste herstellende landen in de EU maar we nemen wel alles en iedereen aan terwijl er genoeg mensen in Nederland zijn die zowat doodgaan van alle ellende.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Nee, belachelijk, maar het land mag zelf de keuze maken of ze buitenlandse mensen in hun team willen hebben. het zou echt racistisch zijn als Nederland bijvoorbeeld, geen buitenlanders in het team zou hebben. Dan krijgen de buitenlandse mensen een verkeerd idee van Nederland, net of Nederlandse mensen niet respecteren dat er buitenlandse mensen in hun team zitten.

    Britsanity schreef:
    Oneens.

    Off-topic
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlanders in Nederland.
    We zijn economisch een van de slechtste herstellende landen in de EU maar we nemen wel alles en iedereen aan terwijl er genoeg mensen in Nederland zijn die zowat doodgaan van alle ellende.


    Het ligt niet alleen aan de regering. Er zijn genoeg Nederlanders die te lui zijn om te werken en ook genoeg die veel werk te laag voor hun vinden. Ze moeten daar gewoon veel strenger op controleren


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eigenlijk vind ik van wel. En dan niet racistisch bedoeld.. Maar ik vind het echt lelijk dat er in een Nederlands elftal, grotendeels geen Nederlanders zit.. Ik vind dat een Nederlands elftal vooral uit Nederlanders bestaan moet, Duits elftal uit Duitsers, Frans uit Fransen enz. enz. Als er een paar buitenlanders in zitten, is dat niet erg.. Maar als er meer buitenlanders als Nederlanders inzitten, vind ikniet dat ze de titel Nederlands elftal moeten hebben..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Eigenlijk vind ik van wel. En dan niet racistisch bedoeld.. Maar ik vind het echt lelijk dat er in een Nederlands elftal, grotendeels geen Nederlanders zit.. Ik vind dat een Nederlands elftal vooral uit Nederlanders bestaan moet, Duits elftal uit Duitsers, Frans uit Fransen enz. enz. Als er een paar buitenlanders in zitten, is dat niet erg.. Maar als er meer buitenlanders als Nederlanders inzitten, vind ikniet dat ze de titel Nederlands elftal moeten hebben..


    Je kan alleen in het Nederlands elftal komen als je de Nederlandse nationaliteit hebt..
    Zelfde geldt voor andere landen ;) Alleen spelers met een dubbele nationaliteit kunnen kiezen voor welk land ze uit willen komen.

    Stapper schreef:
    Eigenlijk vind ik van wel. En dan niet racistisch bedoeld.. Maar ik vind het echt lelijk dat er in een Nederlands elftal, grotendeels geen Nederlanders zit.. Ik vind dat een Nederlands elftal vooral uit Nederlanders bestaan moet, Duits elftal uit Duitsers, Frans uit Fransen enz. enz. Als er een paar buitenlanders in zitten, is dat niet erg.. Maar als er meer buitenlanders als Nederlanders inzitten, vind ikniet dat ze de titel Nederlands elftal moeten hebben..


    En nog iemand die er helemaal niks van snapt >.<


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Annelisa schreef:
    Nee, belachelijk, maar het land mag zelf de keuze maken of ze buitenlandse mensen in hun team willen hebben. het zou echt racistisch zijn als Nederland bijvoorbeeld, geen buitenlanders in het team zou hebben. Dan krijgen de buitenlandse mensen een verkeerd idee van Nederland, net of Nederlandse mensen niet respecteren dat er buitenlandse mensen in hun team zitten.


    Just so you know, dat mag niet eens.
    Het is niet voor niets een nationaal team, geen random landen team.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Donoghue schreef:
    Absoluut niet. Als bepaalde spelers uit het buitenland beter zijn, wat maakt dat uit? Het gaat om de clubs en de winst pakken en dat doe je met het beste team. En kijk eens naar de Nederlandse spelers in het buitenland die daardoor juist groot zijn geworden. De kansen die ze krijgen.

    dit ja.


    effort never betrays you

    Tomas schreef:
    (...)

    Het is heel normaal dat er buitenlandse spelers bij een club voetballen. Niks raars aan.

    Btw het gaat hier waarschijnlijk om de grotere clubs in bijvoorbeeld Nederland en niet om het Nederlands elftal, want die bestaat natuurlijk gewoon uit alleen maar Nederlandse spelers net als het team van Frankrijk, Duitsland, België etc. Daarbij heeft het ook helemaal niks met racisme te maken. Het gaat erom dat grote clubs eigenlijk te veel spelers wegkopen bij ander clubs/landen, waardoor de eigen jeugd (eigen nationaliteit) minder kansen heeft om door te breken, goed te worden en uiteindelijk in het nationale team te eindigen. Waardoor ook dat team achteruit gaat. Dus ja, ik vind wel dat er een minimum aan spelers uit eigen land mag komen, maar dan wel een laag limiet. Het zou toch raar zijn als er bijvoorbeeld bij Feyenoord alleen maar Scandinaviërs, Spanjaarden en Italianen voetballen en geen Nederlanders..


    Oh, wacht- Ik heb iets verkeerds gequote. Ik bedoelde dit:
    Kaytjeee schreef:
    Daar ben ik het niet mee eens. Dat zou Racistisch zijn. Dit is echt flauwekul. Het slaat helemaal nergens op. Ze gaan inderdaad wel erg ver.


    Ik vind ook niet dat buitenlandse spelers 'bijzonder' zijn, alleen ik quote per ongeluk Gylvie in plaats van Kaytjeee.

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 13:23 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik snap dat er sommige mensen zijn die het willen, maar het zou erg racistisch zijn als er een limiet zou komen.


    why don't you speak it out loud instead of living it in your head? - the 1975

    Gylvie schreef:
    Nee want dat zal pas racistisch zijn. Mensen kijken inderdaad raar op als ze een buitenlander in een elftal zien, maar om nu een limiet op te zetten gaat wel erg ver.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik vind het soms wel raar als ik ineens een Nederlands elftal zie met alleen donkere mannen, haha. Ik heb er verder niet echt een mening over, al kan ik begrijpen dat het niet de bedoeling is dat er voor het Nederlands elftal niet ineens 10 Chinezen spelen om maar even wat te noemen. Het heet niet voor niks het Nederlands elftal, dus dan moeten het wel Nederlanders zijn, als in dan ze dus wel een Nederlands paspoort hebben en de taal beheersen en dergelijke.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.