• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlandse spelers per voetbalelftal.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Emiko schreef:
    (...)

    Eh.. Mensen kijken daar niet raar van op, dat is hartstikke normaal. In bijna elk goed team spelen buitenlanders en ik vraag me af of je deze stelling wel snapt. Ik vind het niet racistisch, en het 'importeren' van die buitenlanders hoort gewoon bij het spelletje.

    Ik sprak meer over mijn Eigen omgeving hoor. Ik ken mensen dus die echt racistisch zijn en zeggen van 'Kijk die zwarte daar.' Dus vandaar mijn zin.


    -

    Donoghue schreef:
    Absoluut niet. Als bepaalde spelers uit het buitenland beter zijn, wat maakt dat uit? Het gaat om de clubs en de winst pakken en dat doe je met het beste team. En kijk eens naar de Nederlandse spelers in het buitenland die daardoor juist groot zijn geworden. De kansen die ze krijgen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik denk van niet, want de voetbalwereld is een heel apart wereldje geworden, waar het nu gebruikelijk is om goede spelers (over) te kopen.
    Het is alleen jammer dat landen met minder geld/ waar ze hun geld in andere dingen stoppen, zo veel minder kans hebben op de winst.
    Alleen de landen die rijk genoeg zijn kunnen nu spelers overkopen.
    En vaak gaat het dan niet eens zozeer om de prestaties van die speler, maar om wat voor winst het oplevert als ze shirtjes, badges en allerlei andere dingen met de naam van die speler erop kunnen verkopen.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Haha als dit zou doorzetten, is de Eredivisie trouwens helemaal niets meer. De Duitsers zouden zich nog redden, maar wij Nederlanders hebben op het moment gewoon te weinig talent om het te halen bij topclubs als Bayern München, Barca, Real, Chelsea, Borussia Dortmund etc.


    ars moriendi

    Meliuscule schreef:
    Ik denk van niet, want de voetbalwereld is een heel apart wereldje geworden, waar het nu gebruikelijk is om goede spelers (over) te kopen.
    Het is alleen jammer dat landen met minder geld/ waar ze hun geld in andere dingen stoppen, zo veel minder kans hebben op de winst.
    Alleen de landen die rijk genoeg zijn kunnen nu spelers overkopen.
    En vaak gaat het dan niet eens zozeer om de prestaties van die speler, maar om wat voor winst het oplevert als ze shirtjes, badges en allerlei andere dingen met de naam van die speler erop kunnen verkopen.

    Ze gaan echt geen speler van 40 mil kopen omdat dat leuk staat op de shirtjes. Nee, ze kopen zo'n speler omdat ze hopen dat hij het verschil maakt tijdens wedstrijden, ze er meer winnen en er dus meer geld in het laatje terecht komt. Als een speler het goed doet op de shirtjes in de merch is dat alleen mooi meegenomen (zoals bvb van Persie had toen hij van een Gunner een Devil werd). Ze moeten gewoon eens wat beter investeren in de jeugdopleidingen. Duitsland heeft dat bijvoorbeeld altijd gedaan, en daar plukken ze nu de vruchten van met spelers als Götze, Reus, Kroos en Müller.
    Edit: lol ik lees nu pas dat je "landen" schrijft. Dat zijn clubs, girl. :'D Nationale elftallen van een land (het Nederlands Elftal) en professionele voetbalclubs binnen een land (Ajax, Feyenoord, PSV) is een ontzettend groot verschil. :'D

    [ bericht aangepast op 10 nov 2013 - 17:04 ]


    ars moriendi

    Meliuscule schreef:
    Ik denk van niet, want de voetbalwereld is een heel apart wereldje geworden, waar het nu gebruikelijk is om goede spelers (over) te kopen.
    Het is alleen jammer dat landen met minder geld/ waar ze hun geld in andere dingen stoppen, zo veel minder kans hebben op de winst.
    Alleen de landen die rijk genoeg zijn kunnen nu spelers overkopen.
    En vaak gaat het dan niet eens zozeer om de prestaties van die speler, maar om wat voor winst het oplevert als ze shirtjes, badges en allerlei andere dingen met de naam van die speler erop kunnen verkopen.


    Landen kopen geen spelers, dat doen clubs --'
    Big difference.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    eens, als een voetbalteam voor een bepaald land speelt, slaat het nergens op als er geen mensen uit dat land in spelen.


    Be Your Own Anchor

    LostCause schreef:
    eens, als een voetbalteam voor een bepaald land speelt, slaat het nergens op als er geen mensen uit dat land in spelen.


    Zoals hier al vaak gezegd is - wat niet weer gezegd zou hoeven worden als mensen eens de moeite zouden nemen het topic door te lezen -: een elftal van een voetbal club is anders dan het nationale elftal. In een nationaal elftal mogen alleen voetballers spelen, die de nationaliteit van het land van dat elftal hebben, dus geen buitenlandse. Buitenlandse voetballers mogen alleen bij een voetbalclub spelen. Use your brains people.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2013 - 18:29 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    De buitenlanders spelen beter als de Belgen, haha dus ik zou ze echt niet weg willen.. Even serieus, ik vind dit heel beledigend. Het gaat om het spel, niet om de afkomst.


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    LostCause schreef:
    eens, als een voetbalteam voor een bepaald land speelt, slaat het nergens op als er geen mensen uit dat land in spelen.

    Om even in de termen van een zekere (bonds)coach te spreken: Ben ik nou degene die zo slim is? Of ben jij zo dom? (cat)


    ars moriendi

    Jongens, dit heeft zeer weinig, of eigenlijk niets, met racisme te maken.
    Voor de rest heb ik hier niet echt een mening over, omdat het me allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar ik ben het er eerder mee eens dan mee oneens.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Robbery schreef:
    (...)
    Om even in de termen van een zekere (bonds)coach te spreken: Ben ik nou degene die zo slim is? Of ben jij zo dom? (cat)


    Volgens mij weigeren sommige mensen gewoon om het te snappen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Olicity schreef:
    (...)

    Volgens mij weigeren sommige mensen gewoon om het te snappen.

    Mensen die niet eens het verschil snappen tussen nationale teams en clubs, moeten sowieso hun mond houden over deze stelling want dan snap je er nog minder dan niks van en zet je alleen jezelf voor schut. :')


    ars moriendi

    Maar eigenlijk is de stelling dan ook verwarrend voor sommige quizletters. Bij voetbalelftal denken zij aan het nationale elftal. Als er voetbalclub staat, is de stelling al duidelijker (lijkt mij dan).


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Als het om het nationale elftal gaat dan klopt de stelling gewoon niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered