• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een limiet komen aan het aantal buitenlandse spelers per voetbalelftal.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb niks met voetbal, maar vind het wel suf als je Spaans bent en gaat spelen voor Duitsland omdat je daar goed voor wordt betaald.
    Het is gewoon een soort omkoping en overloperij, dat dat in een sport is toegestaan is eigenlijk wel raar als je er over nadenkt :p

    Mensen, mensen, Je bent Nederlands als je een Nederlandse nationaliteit hebt. Je kunt dus ook twee Nederlandse nationaliteiten hebben zoals Ibrahim Afellay, Bruno Martens Indi, Gregory van der Wiel, Jeremain Lens. En Nederland is nu eenmaal een multicultureel land.

    Anders had bijvoorbeeld zwemster Ranomi Kromowidjojo ook niet voor Nederland mogen zwemmen ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    slaat helemaal nergens op. niet mee eens.

    Even een uitleg zoals de stelling imo bedoeld is:

    Het gaat om de clubs uit de Eredivisie, Premier League en alle andere competitieverbanden en of er een limiet moet komen aan het aantal buitenlandse spelers omdat er steeds meer spelers uit het buitenland worden gehaald en de talenten uit eigen land minder kans hebben om door te breken waardoor het nationale team steeds slechter wordt.

    Het Nederlands elftal bestaat uit Nederlandse spelers. Ze kunnen 2 nationaliteiten hebben (dan mogen ze kiezen voor welk land ze uit willen komen), maar één ervan is altijd Nederlands.
    Zelfde geldt voor Duitsland, Frankrijk, Spanje en de rest van de wereld.

    Graag gedaan.

    Ik ben het er wel mee eens
    Bij sommige wedstrijd van bv Manchester staat er geen enkele speler in het veld
    (dit heb ik overigens uit mijn ak boek)

    En dat vind ik niet kunnen, dan zeggen dat je in de Engelse league speelt
    Minstens 2 voetballers die van origine uit dat land komen of er opgegroeid zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Tomas schreef:
    Even een uitleg zoals de stelling imo bedoeld is:

    Het gaat om de clubs uit de Eredivisie, Premier League en alle andere competitieverbanden en of er een limiet moet komen aan het aantal buitenlandse spelers omdat er steeds meer spelers uit het buitenland worden gehaald en de talenten uit eigen land minder kans hebben om door te breken waardoor het nationale team steeds slechter wordt.

    Het Nederlands elftal bestaat uit Nederlandse spelers. Ze kunnen 2 nationaliteiten hebben (dan mogen ze kiezen voor welk land ze uit willen komen), maar één ervan is altijd Nederlands.
    Zelfde geldt voor Duitsland, Frankrijk, Spanje en de rest van de wereld.

    Graag gedaan.


    Goede uitleg :)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Tomas schreef:
    Even een uitleg zoals de stelling imo bedoeld is:

    Het gaat om de clubs uit de Eredivisie, Premier League en alle andere competitieverbanden en of er een limiet moet komen aan het aantal buitenlandse spelers omdat er steeds meer spelers uit het buitenland worden gehaald en de talenten uit eigen land minder kans hebben om door te breken waardoor het nationale team steeds slechter wordt.

    Het Nederlands elftal bestaat uit Nederlandse spelers. Ze kunnen 2 nationaliteiten hebben (dan mogen ze kiezen voor welk land ze uit willen komen), maar één ervan is altijd Nederlands.
    Zelfde geldt voor Duitsland, Frankrijk, Spanje en de rest van de wereld.

    Graag gedaan.

    Ik had het geduld niet om deze overlogische shit uit te leggen. Thanks.


    ars moriendi

    Eens


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Robbery schreef:
    (...)
    Ik had het geduld niet om deze overlogische shit uit te leggen. Thanks.



    Schweinnie word oud Ö


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Oneens. Als er echt talent in - bijvoorbeeld - het jeugdteam zit, dan komt dat ook heus wel uiteindelijk in de Eredivisie terecht.
    Ik heb een betere stelling: Laat er maar een limiet komen op hun gestoord hoge salarissen. Dikke bullshit dat sporters zoveel geld krijgen, sorry. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    1913 schreef:
    (...)

    Schweinnie word oud Ö

    .. en alleen maar beter (;


    ars moriendi

    Ik vind het gewoon simpelweg niet. Oneens dus.
    Zo is het gewoon het loop der jaren gegaan en het is toch logisch dat je het beste team wilt hebben.
    Als de Nederlandse spelers echt goed zijn, komen ze er wel!
    Denk aan een Robben of Snijder, die doen het nu toch ook goed bij goede clubs.
    + Als er wordt gepraat over buitenlanders in een Nederlands team, bv Ajax.
    Daar lopen veel Denen in rond, maar dat is juist omdat het blijkt dat Nederland een goed leer land is,
    dus waarom zou je het tot een limiet brengen, als je team er alleen maar beter van wordt.

    - Sorry als dit nogal onduidelijk is. haha -

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 14:29 ]


    Danmarks Dynamite.

    Het ligt er aan wat het limiet zou worden, dan pas zou ik er een mening over kunnen vormen :)

    Als je dat gaat doen krijg je alleen nog meer mensen die gaan zeiken over racisme.
    Dus oneens. *


    nothing is true, everything is permitted.

    I don't give a sh*t about it of ze nou nationaal of internationale voetballers zijn.
    Als het met buitenlanders erbij een goed elftal wordt, dan is het toch juist goed.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 19:45 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."