• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, hoewel ik het soms wel overdreven vind hoe ze doen.


    Alis volat propriis.

    Als je toch alles mag doen en zeggen om je mening te uiten waarom zou dit dan wel verboden moeten worden?
    Ik ben het oneens. Ik zie niet in waarom je hierop een uitzondering zou moeten maken. Je zou vrije meningsuiting dan helemaal moeten gaan inperken met gevolg dat de democratie wel eens zwaar onder vuur zou komen te staan. Lijkt me niet zo'n goed idee. Liever hier en daar wat onzin dan een dictator aan de macht. We moeten dus niet te veel zeuren en blij zijn dat zoiets bestaat, het is in de de geschiedenis en zelf nu nog in de wereld een heel zeldzaam recht die we hebben. Dus als je dit op wereldschaal en historische schaal bekijkt vind ik dit persoonlijk een beetje een verwende nesten stelling waarmee ik het dus zwaar oneens ben.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 22:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nou dat vind ik een domme stelling. Het is belachelijk dat het nìet kan worden getoond, dat er zo'n probleem van word gemaakt als je gay bent. Ik vind de gaypride juist goed, dat mensen er op die manier voor uit komen.

    Nienkeeee schreef:
    Nou dat vind ik een domme stelling. Het is belachelijk dat het nìet kan worden getoond, dat er zo'n probleem van word gemaakt als je gay bent. Ik vind de gaypride juist goed, dat mensen er op die manier voor uit komen.

    Er wordt geen probleem van gemaakt als je gay/bi bent. Alleen ik, persoonlijk, vind het zwaar overdreven om het zo te vieren. Zie je het de hetero's al doen? Zouden men vast heel leuk vinden als dat gebeurd :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nee, ik vind niet dat het verboden moet worden. Wel vind ik het vaak een tikkeltje overdreven. Ik vind dat sommigen ook echt de spot drijven met zichzelf. Dit vind ik persoonlijk niet erg nodig.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Histoire schreef:
    Als je toch alles mag doen en zeggen om je mening te uiten waarom zou dit dan wel verboden moeten worden?
    Ik ben het oneens. Ik zie niet in waarom je hierop een uitzondering zou moeten maken. Je zou vrije meningsuiting dan helemaal moeten gaan inperken met gevolg dat de democratie wel eens zwaar onder vuur zou komen te staan. Lijkt me niet zo'n goed idee. Liever hier en daar wat onzin dan een dictator aan de macht. We moeten dus niet te veel zeuren en blij zijn dat zoiets bestaat, het is in de de geschiedenis en zelf nu nog in de wereld een heel zeldzaam recht die we hebben. Dus als je dit op wereldschaal en historische schaal bekijkt vind ik dit persoonlijk een beetje een verwende nesten stelling waarmee ik het dus zwaar oneens ben.


    Ik vind het nogal bekrompen dat homo's door een festiviteit als deze in een hokje worden gedouwd, terwijl het gros van hen helemaal niets heeft met de gaypride en hun geaardheid er door voor schut wordt gezet. Dus ja, over wiens mening heb je het hier nu? De gaypride spreekt zeker niet voor eenieder met een homoseksuele geaardheid, dus zou een inperking ervan naar mijn mening absoluut de democratie niet "onder vuur" stellen. En de stap naar een dictator... lijkt me enigszins ver gezocht, niet?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oneens, Laat ze toch lekker als ze het zelf willen moeten ze het zelf weten.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Voor mijn part mogen ze, vraag me alleen af of je moet willen dat je geaardheid op zo'n gay manier wordt neergezet :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens. Laat al die mensen lekker. En de Gaypride is niet zomaar onzin, ze laten zien dat ze er mogen wezen. Doen ze iemand kwaad? Volgens mij niet, dus laat lekker.

    Romia schreef:
    Oneens. Laat al die mensen lekker. En de Gaypride is niet zomaar onzin, ze laten zien dat ze er mogen wezen. Doen ze iemand kwaad? Volgens mij niet, dus laat lekker.


    Dat is waar, maar hetero's mogen er toch ook wezen? En zij vieren geen feest om hun geaardheid te laten zien.


    “Don't cry because it's over, smile because it happened."

    Titan schreef:
    (...)
    Er wordt geen probleem van gemaakt als je gay/bi bent. Alleen ik, persoonlijk, vind het zwaar overdreven om het zo te vieren. Zie je het de hetero's al doen? Zouden men vast heel leuk vinden als dat gebeurd :'D

    Als een vrouw zou staan dansen zoals sommige homo's op de gaypride, dan zijn ze meteen sletten. :')


    Take me to wonderland

    Ohara schreef:
    (...)
    Als een vrouw zou staan dansen zoals sommige homo's op de gaypride, dan zijn ze meteen sletten. :')

    Ik keur dat van hun ook niet goed hoor :'D Ik heb het echt niet op de gaypride, zo overdreven.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind niet dat het verboden zou moeten worden maar opzich zou het wel kleiner mogen, zo'n grote commotie hoeft er voor mij namelijk niet omheen.


    nothing is true, everything is permitted.

    Dallis schreef:
    (...)

    Omdat ik het eerlijk gezegd nogal overdreven gedoe vind. Verbieden is dan wel een groot woord, maar naar mijn mening kan het wel wat minder. In roze pakjes gaan staan etc. vind ik nu niet echt nodig. Dat je trots bent, oké, fijn, maar om daar zo'n big deal van te maken... Het is alleen maar een geaardheid en eerlijk gezegd maak je het door zulke grote festiviteiten juist tot iets wat door sommige mensen als aanstootgevend gezien kan worden.


    Daarbij bestaat er ook niet zo iets als 'straightpride' or whatever. Ik snap dat je trots bent als je homo bent en daar voor uit komt, maar om er zo mee te koop lopen vind ik ook raar. Dat doen hetero mensen toch ook niet?
    (no hate)


    Be Your Own Anchor

    Bolognese schreef:
    (...)

    Dat is waar, maar hetero's mogen er toch ook wezen? En zij vieren geen feest om hun geaardheid te laten zien.


    Ja klopt, maar daar zijn niet zo veel problemen mee in sommige landen.