• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Symmetry schreef:
    Oneens, dat is geen onzin. De gaypride is namelijk ook een manier voor hen om te laten zien dat ze er mogen wezen. En aangezien dat nog steeds niet voor iedereen als normaal gezien wordt, vind ik het goed dat ze standpunt op die manier laten zien. En wij mogen dat dan overdreven vinden, maar ze doen niemand kwaad dacht ik zo. Van mij mogen ze er zijn.


    Precies.


    We can learn to love again.

    Oneens. Zo worden mensen die er tegen zijn ermee geconfronteerd en kunnen ze het aanvaarden. Laat ze doen wat ze willen.


    My eyes were sweating - Harry Styles

    ik vind de GAYPRIDE juist heel leuk zo laten mensen zien dat homoseksualiteit niet negatief is maar ook positief kan zijn het is altijd gezellig en creatief tijdens de gaypride alleen maar leuk


    xoxo Vita

    Waar ik een beetje op vastloop is dat als er een 'Straight Pride' god dat klinkt echt niet zou zijn het discriminerend over zou komen.
    Daarnaast willen alle homo/bi-mensen wel geaccepteerd worden, maar sommigen er wel een groot drama van dat ze zo zijn.
    Dus ik weet niet zeker wat ik vind.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nee echt niet, mijn buren zijn gay en zij doen het ook. Maar wel netjes hoor! Ik vind het gewoon leuk en verbieden is triest! Ze proberen alleen dat je overal op de wereld gay mag zijn maar er zijn plekken dat je zelf niet eens mag kiezen! Het is je eigen leven dus ik vind dat alles moet blijven zoals het nu is. Weet je wie er pas weg mogen? Stropers! !


    You dare to gaze upon me?

    VitaHoran schreef:
    ik vind de GAYPRIDE juist heel leuk zo laten mensen zien dat homoseksualiteit niet negatief is maar ook positief kan zijn het is altijd gezellig en creatief tijdens de gaypride alleen maar leuk

    Kijk dit bedoel ik bedankt dat jij er ook zo over denkt VitaHoran!


    You dare to gaze upon me?

    Oneens, zo is er tenminste aandacht voor dingen zoals homoseksualiteit.


    You're never fully dressed without a smile

    gedeeltelijk eens, het gaat soms té ver. ik ken genoeg homo mensen, die de gaypride over de top vinden. geef een gaypride, maar hou het wel normaal. we zijn allemaal gewoon mensen.

    Oneens, homoseksuele hebben ook rechte en als een gaypride willen moeten ze dat lekker doen

    VitaHoran schreef:
    ik vind de GAYPRIDE juist heel leuk zo laten mensen zien dat homoseksualiteit niet negatief is maar ook positief kan zijn het is altijd gezellig en creatief tijdens de gaypride alleen maar leuk

    Oneens de gaypride is hun feest en ze laten zo zien dat ze zich niet schamen dat ze vallen op het zelfde geslacht

    Ik vind het geen onzin, ik vind het alleen jammer dat dit slechts een bepaalde groep onder de homoseksuelen zijn.
    Door alle media aandacht wordt deze groep gezien als het algemene beeld van homoseksualiteit en dat is onzin.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    Ik vind het geen onzin, ik vind het alleen jammer dat dit slechts een bepaalde groep onder de homoseksuelen zijn.
    Door alle media aandacht wordt deze groep gezien als het algemene beeld van homoseksualiteit en dat is onzin.


    En ligt dat dan aan die groep homoseksuelen? Ik weet dat dat niet is wat je zegt maar het is wel iets wat je je af kunt vragen vragen; door wie zo'n beeld nu gecreeërd wordt. De een gedraagt zich anders dan de ander (dit heb je ook onder de homoseksuele) en de een zal gaypride ook leuker vinden, uitbundiger meedoen. Maar het is de media die de aandacht op een bepaalde groep richt en daarmee het stereotype creëert. Niet die groep zelf. En natuurlijk kun je het overdreven vinden (of je nou zelf homoseksueel bent of niet) maar verbieden slaat nergens op. Zoals al gezegd is; wat je er ook over zegt wanneer jij de gay pride gaat verbieden zal dit gezien worden als discriminatie omdat je dan mensen verbiedt te vieren wat zij willen vieren (terugkomend op het bericht van KillTheSun is gaypride ook meer dan vieren dat je homo bent. Het is bijvoorbeeld ook laten zien dat je er voor durft uit te komen, etc.) en wanneer jij mensen dit verbiedt, hun dwingt iets niet te vieren, waar mensen nota bene trots op zijn, dan is dit discriminatie. Vind jij het overdreven? goed, ik vind het best hoor, maar doe dan gewoon niet mee, besteed er geen aandacht aan. Als jij dat ene weekend niet eens in amsterdam bent (of ergens anders waar het gevierd wordt) dan zul je er amper wat van merken. Het is echt geen belemmering, je hebt er toch geen last van?

    Verder terugkomend op een 'hetero pride'. Wat ik zelf heb meegekregen is dat we tijdens de gay pride ook vieren dat wij in een land zijn waar wij openlijk homoseksueel kunnen en mogen zijn (en hetero's zijn volledig welkom om dit mee te vieren). Maar er bestaat tegenwoordig nog steeds zoiets als een speciale telefoonlijn voor homo's om te bellen wanneer er (zinloos) geweld wordt gebruikt tegen homoseksuelen vanwege hun geaardheid. En zolang ditsoort dingen nog nodig zijn is het ook nog 'nodig' om een gaypride te hebben (en ja natuurlijk is het ook leuk, gezellig, etc.) Maar zover ik weet worden er nergens hetero's onderdrukt, geen doodstraf wanneer je hetero bent, geen discriminatie vanwege je heteroseksualiteit, geen zinloos geweld tegen je, geen haat op je geaardheid, etc, etc, etc, en hierom is een heteropride niet nodig. Wil je vieren dat je als hetero openlijk uit kan komen voor je heteroseksualiteit en dat je trots bent omdat je in een land woont waar je dat kan?

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 22:09 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik ga zeggen Eens, en dat is absoluut niet omdat ik tegen homo's of lesbiennes ben, maar persoonlijk heb ik het gevoel dat we in onze maatschappij wel op een punt gekomen zijn dat we geen hele festivals en optochten meer nodig hebben om trots te zijn op wie we zijn. Bovendien zou iedereen helemaal over de zeik gaan als er een hetro versie van de gaypride kwam, ze zouden het igg raar vinden. Ik vind gewoon dat je je geaardheid iets genuanceerder moet uiten dan door rond te springen op een boot en met borden en spandoeken te zwaaien.

    1DxUnionJ schreef:
    Oneens, homoseksuele hebben ook rechte en als een gaypride willen moeten ze dat lekker doen


    Staat hier ergens dat homoseksuelen geen rechten hebben?

    En los van dat: De homoseksuelen zouden ook pissig worden als ik bijvoorbeeld als hetero zo'n feest zou organiseren. Bovendien vind ik het behoorlijk over de top, dat hele gaypride. Het is vet overdreven en sommige homoseksuelen zijn helemaal niet zo uitbundig/blij dat ze homoseksueel zijn. Dus ja, ik vind het nogal onzin dat het op zo'n manier getoond moet worden.


    26 - 02 - '16