• Voor alle geïnteresseerde in het heelal en alles erbij;

    De komeet C/2012 S1 ISON die vorig jaar[2012] ontdekt is zal de komende dagen[en dan begint het morgen de 28ste van November] langs de aarde scheren op nog geen 1,2 miljoen kilometer bij ons vandaan. Hij is met het blote oog te zien.
    Nu hopen wetenschappers dat ISON[zoals deze komeet ook wel genoemd word] de reis langs de zon zal overleven. Als dit zo is, zou het mogelijk zijn om hem te zien.
    ISON is in de positie om helderder te worden dan de maan wanneer deze vol is. Hij zou dus ook zichtbaar kunnen zijn wanneer het dag is.
    Wij in Nederland en België zouden hem moeten kunnen zien


    Nu maar hopen dat het niet bewolkt is. Want ik ga echt proberen de komeet te zoeken. Ik krijg daar altijd zo een kick van ^^

    Vragen en {mogelijk} antwoorden;

    xVixncxiex schreef:
    "Ik wil hem echt zien, lijkt me zo gaaf!
    Maar hoe laat komt ie ongeveer langs dan? (als dat bekend is tenminste)"

    -Hij zou bij zonsopgang sowieso gezien kunnen worden. En voor de rest zou je hem overdag ook gewoon kunnen zien. ^^
    ||
    Stapper schreef:
    "Gaaf. Haha .
    Misschien een domme vraag hoor, maar.. Wat moet ik precies zien? XD
    Kan ik écht zo'n bolletje verwachten, of gewoon een neppe ster x]."

    -Haha, dat is een erg goeie vraag. En helemaal niet dom. Er bestaan geen domme vragen.
    Hetgeen dat je kunt verwachten is een beetje zoals een vallende ster; een bol met een sluier erachter. Deze gaat alleen wel een heel stuk langzamer dan een vallende ster.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 21:32 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @Lotta, dat was ook het eerste wat ik dacht. :')

    OT: cool! Waarschijnlijk vergeet ik toch te kijken/zie ik er niets, maar goed.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb helemaal niets gezien tot nu toe. Die kutwolken ook in Leeuwarden.
    En jullie?


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    Ik heb helemaal niets gezien tot nu toe. Die kutwolken ook in Leeuwarden.
    En jullie?

    Same, ook nog niks gezien.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scorpia schreef:
    Ik heb helemaal niets gezien tot nu toe. Die kutwolken ook in Leeuwarden.
    En jullie?


    Same in Terneuzen -.- Rotwolken


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Awesome :3 Een paar dagen geleden had ik ook al iets raars gezien wat op een komeet leek. Want het was zeker geen vliegtuig. Maar dat is het vast niet en ik weet niet wat het is D:

    Ik heb ook nog niks gezien, maar het is hier ook erg bewolkt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Orchard schreef:
    Je kan de komeet trouwens niet meer zien, hij zit als het goed is al achter de zon. Of bijna dan.

    Ahum.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Ahum.

    Whoepsie.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oh, zo. Whoeps :'). Niet dat ik het heel belangrijk vond of zo.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Nou hij zou er vanmorgen achter vandaan komen;)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Komeet ISON nadert de zon met rasse schreden, voor zover kometen rasse schreden kunnen maken. Aanstaande donderdag 28 november beleeft ‘ie z’n perihelium, waarbij de komeetkern slechts 1,2 miljoen km langs het oppervlak van de zon zal scheren. Dat betekent dat de komeet, die afgelopen tijd ‘s ochtend voor dageraad aan de oostelijke hemel te zien was, te dicht bij de zon is gekomen om nog zonder risico waar te nemen. Zo’n periheliumpassage is voor een uit ijs en rotsen bestaande komeetkern behoorlijk riskant en het resultaat van het ‘koken’ van een komeet kan zijn dat ‘ie uiteenvalt. Mocht komeet ISON het perihelium overleven, dan kunnen we begin december – pakweg vanaf Sinterklaas – een mooi schouwspel aan de westelijke avondhemel meemaken. De laatste ogenblikken van komeet ISON voordat ‘ie de verlichte omgeving van de zon indook zijn vastgelegd vanuit het Teide Observatorium op Tenerife op de Canarische Eilanden, resulterend in onderstaande mooi timelapse video. Tijd om even gedag te zeggen tegen komeet ISON en hopelijk dat ‘ie begin december weer tevoorschijn komt!

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 18:14 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik zie hem vast niet maar wel cool =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Persoonlijk vind ik deze indrukwekkender:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik lees net dat-ie mogelijk is vernietigd door de kracht van de zon.



    It's sure starting to look that way. This newly released photo, via NASA on Twitter, shows a comet that looks as though its lost its nucleus after a fiery encounter with the sun.

    As astronomer Carl Hergenrother explains, over at ALPO, "The comet is now extremely smeared out and the brightest part of the 'coma' is no longer near the expected head of the comet but some ways down the tail."


    "I shut my eyes in order to see.'