• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *pokes schouder* Pssst.... mag ik mee doen? :3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Xionn schreef:
    *pokes schouder* Pssst.... mag ik mee doen? :3


    Met het otaku zijn bedoel je? Natuuuurlijk! Hoe meer zieken, hoe meer vreugd, ghehe. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dankjewel! ^^
    Het is van de anime Karneval. ;D Dat met die tekst, daar heb ik nog heel erg over zitten twijfelen, maar uiteindelijk vind ik het ook wel aardig gelukt. ^^


    Ik vind het wel een meerwaarde hebben aan het filmpje, want anders is het ook zo leeg. Hoewel je de tekst ook miss een kleur kon geven, maar ja dat zijn allemaal details en niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat het filmpje een goed verhaal verteld dat mij tenminste nieuwsgierig maakt naar de anime en dat heb je wel goed gedaan. Je zet ook op de juiste momenten een tekst eronder, zodat het filmpje ook niet zo heel druk is en vind ik ook wel goed gedaan. Ik ga eens een keer meer kijken/lezen over die anime Karneval./ Hij lijkt me in ieder geval erg interessant :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ik vind het wel een meerwaarde hebben aan het filmpje, want anders is het ook zo leeg. Hoewel je de tekst ook miss een kleur kon geven, maar ja dat zijn allemaal details en niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat het filmpje een goed verhaal verteld dat mij tenminste nieuwsgierig maakt naar de anime en dat heb je wel goed gedaan. Je zet ook op de juiste momenten een tekst eronder, zodat het filmpje ook niet zo heel druk is en vind ik ook wel goed gedaan. Ik ga eens een keer meer kijken/lezen over die anime Karneval./ Hij lijkt me in ieder geval erg interessant :)


    Yay, mission accomplished! (cat)
    Ok, nee grapje. (': Maar wel mooi dat je er nieuwsgierig van wordt.
    Wat ik vooral irritant vind, is dat de subs er nog onder staan. Soms zijn ze er juist wel handig bij, zoals bij dat stuk van 'a place to go back to, I don't have such a place blabla', maar op andere momenten vind ik ze maar irritant, overbodig, of zelfs in de weg staan. (': Maar ik heb echt geen idee hoe ze weg te halen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yay, mission accomplished! (cat)
    Ok, nee grapje. (': Maar wel mooi dat je er nieuwsgierig van wordt.
    Wat ik vooral irritant vind, is dat de subs er nog onder staan. Soms zijn ze er juist wel handig bij, zoals bij dat stuk van 'a place to go back to, I don't have such a place blabla', maar op andere momenten vind ik ze maar irritant, overbodig, of zelfs in de weg staan. (': Maar ik heb echt geen idee hoe ze weg te halen.


    Daarom heb ik beeld materiaal gekozen zonder subs, want anders moet je ze wegknippen en dat is vaak ook weer jammer.Daarom is het vinden van goed beeldmateriaal bij zo'n filmpje ook al een enorme uitdaging xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Daarom heb ik beeld materiaal gekozen zonder subs, want anders moet je ze wegknippen en dat is vaak ook weer jammer.Daarom is het vinden van goed beeldmateriaal bij zo'n filmpje ook al een enorme uitdaging xd


    Ja, ik was ook al blij dat ik überhaupt wat kon vinden. xd Ik ben altijd wat sceptisch tegenover download links enzo, dus ik haal ze gewoon van Youtube, maar daar staat lang niet altijd alles op.
    Ik was ook echt de meeste tijd kwijt aan filmpjes zoeken, downloaden en stukjes knippen xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, ik was ook al blij dat ik überhaupt wat kon vinden. xd Ik ben altijd wat sceptisch tegenover download links enzo, dus ik haal ze gewoon van Youtube, maar daar staat lang niet altijd alles op.
    Ik was ook echt de meeste tijd kwijt aan filmpjes zoeken, downloaden en stukjes knippen xd.


    Aahh jaa, daarom kijk ik altijd naar de kwaliteit. Vaak kan ik wel iets vinden van 720p dat vind ik goed genoeg, hoewel ik persoonlijk oo wel kan leven met 1080p. HAhaah, jaa, ik wil goede kwaliteit film xd MAar als je ze niet download of van youtube haalt dan snap ik wel dat het ontzettend veel tijd in beslag neemt, maar toch knap van je dat je er zo iets moois van hebt kunnen maken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nou... Die laatste episode van Diabolik Lovers was echt flut... Hij duurt zeg maar 8 minuten, de episode. XD

    Ik ergerde me echt kapot aan die monotone stemmen waarmee ze zaten te zeggen van: 'Oh. Is er niet iets wat we kunnen doen?' 'Oh. We kunnen niks doen hè?' En dan komt Reiji aan met z'n drankjedinges en dan. 'Oh, we kunnen toch iets doen. Wat fijn.' Alleen Subaru schoot ergens tussendoor een beetje in de paniek, de rest zat echt zo emotieloos te kijken XD. En toen... BAAAAAAAAAAM Yui is back! En toen BAAAAAAAAM 'I'm thirsty.' BAM ENDING. O_________o
    En ik ergerde me ook kapot aan die verhaaltjes na de ending... -_______-
    Echt wat een stom einde. Het sloeg echt nergens op, vond ik. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nope, sorry. Kijk ik niet xd.

    Heeft iemand nog tips voor goede anime's die ik gezien moet hebben? Ik heb er net weer één afgerond en ben nu aan het twijfelen wat ik hierna moet gaan kijken. (':


    Wat ik aanraad:
    Black blood brothers
    Myself;yourself
    Karin chibi vampire
    Rozen maiden
    Sola


    Kawaii ^w^

    Ubiquitous schreef:
    Heeft iemand nog leuke underdog anime's voor mij? Ben bereid (bijna) alles te proberen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Parachutes schreef:
    Hmmmm ik weet niet. Mij lijkt Nana gewoon altijd niet echt mijn genre... Maar ik zal het wel een keer proberen, denk ik. ^^

    Van Nana heb ik zelf eerst aan de manga begonnen de anime loop bijna het zelfde alleen is de manga uitgebreider. Parachutes wat is dan eigenlijk jouw genre anime ??


    Kawaii ^w^

    Ubiquitous schreef:
    (...)


    Woeps, sorry, reactie gemist. ><
    Ehm, wat bedoel je precies met 'underdog anime's'? ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Woeps, sorry, reactie gemist. ><
    Ehm, wat bedoel je precies met 'underdog anime's'? ;s


    Oh gene probleem hoor, wil alleen graag weer eens iets kijken (:
    De minder bekende of ondergewaardeerde anime's.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Midori schreef:
    (...)
    Van Nana heb ik zelf eerst aan de manga begonnen de anime loop bijna het zelfde alleen is de manga uitgebreider. Parachutes wat is dan eigenlijk jouw genre anime ??


    Hmm wow, daar stel je me eens een vraag. :'D Ik weet niet zo goed wat 'mijn genre anime' eigenlijk is...
    Ik hou van fantasy en sci-fi, maar ook niet alle anime's binnen dat genre vind ik goed of leuk. Ik denk dat ik shounen prefereer over shoujo, maar ik houd niet van de typische shounen anime's als Dragon Ball en One Piece. En sommige shoujo's vind ik dan juist weer geweldig.
    Ik denk dat ik het dichtste in de buurt kom van een omschrijving van mijn genre, als ik zeg dat ik van anime's houd die een goede opbouw hebben in een plot, emoties heel goed weergeven en overbrengen en je laten nadenken, zelfs als je klaar bent met kijken.
    Of zo.
    (':
    Natuurlijk weet ik niet goed of Nana daar op van toepassing is, maar ik heb sowieso nooit zo'n voorkeur voor slice of life anime's, behalve als ze echt heel goed zijn (zoals de anime's van key, en bijvoorbeeld Sukitte Ii na yo, wat ik echt een geweldig goede anime vind.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hmm wow, daar stel je me eens een vraag. :'D Ik weet niet zo goed wat 'mijn genre anime' eigenlijk is...
    Ik hou van fantasy en sci-fi, maar ook niet alle anime's binnen dat genre vind ik goed of leuk. Ik denk dat ik shounen prefereer over shoujo, maar ik houd niet van de typische shounen anime's als Dragon Ball en One Piece. En sommige shoujo's vind ik dan juist weer geweldig.
    Ik denk dat ik het dichtste in de buurt kom van een omschrijving van mijn genre, als ik zeg dat ik van anime's houd die een goede opbouw hebben in een plot, emoties heel goed weergeven en overbrengen en je laten nadenken, zelfs als je klaar bent met kijken.
    Of zo.
    (':
    Natuurlijk weet ik niet goed of Nana daar op van toepassing is, maar ik heb sowieso nooit zo'n voorkeur voor slice of life anime's, behalve als ze echt heel goed zijn (zoals de anime's van key, en bijvoorbeeld Sukitte Ii na yo, wat ik echt een geweldig goede anime vind.)


    Nana for sure. De personen maken echt ontwikkelingen door en het gaat niet over slechts twee hoofdpersonen, er zijn meerdere verhalen enzo (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.