• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Nog echte underdog onbekende anime die ik wel leuk vond :
    Lamuna
    Midori days
    Saki
    So ra no wo to
    Tiger&bunny
    True tears
    Sensei no ojikan: doki doki school hours
    Megane na kanojo
    This ugly yet beautiful world
    Ikoku metro no crosee
    Happiness!
    Gift: Eternal rainbow
    Chi's Sweet home
    Bottle fairy
    Princess tutu
    Working!

    Haha volgens mijn zijn dit echt onbekende anime die wel super leuk waren :Y)


    Kawaii ^w^

    Maybe this helps:



    Dat engels is kak, vooral dat einde, in het Japans zegt ze altijd (geen idee hoe je het spelt) Nè Nana.. Blablabla

    [ bericht aangepast op 10 dec 2013 - 16:22 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Midori schreef:
    (...)
    Nog echte underdog onbekende anime die ik wel leuk vond :
    Lamuna
    Midori days
    Saki
    So ra no wo to
    Tiger&bunny
    True tears
    Sensei no ojikan: doki doki school hours
    Megane na kanojo
    This ugly yet beautiful world
    Ikoku metro no crosee
    Happiness!
    Gift: Eternal rainbow
    Chi's Sweet home
    Bottle fairy
    Princess tutu
    Working!

    Haha volgens mijn zijn dit echt onbekende anime die wel super leuk waren :Y)


    Oh wow, ik zal eens kijken!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Oh wow, ik zal eens kijken!

    Succes (A)


    Kawaii ^w^

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Oh gene probleem hoor, wil alleen graag weer eens iets kijken (:
    De minder bekende of ondergewaardeerde anime's.


    Let's see...
    Nu airing:
    Yozakura Quartet: Hana no Uta. Je moet er heel erg inkomen op het begin, omdat het niet echt duidelijk is waar het nu precies over gaat, maar als je eenmaal bezig bent, zal je merken dat het plot eigenlijk best wel goed is. Ten minste, ik vind dat wel, en ben er nu echt aan gehecht om het iedere week weer te kijken. ^^

    Al afgelopen:
    11eyes. Dit is echt best wel een awesome anime, maar niet echt bekend. Het plot is echt heel gaaf, het enige minpunt is dat er behoorlijk wat fanservice in voorkomt, wat dan ook het zwakke punt van de anime is. Maar als je dat een beetje negeert is het echt gewoon een goed en spannend verhaal.
    Ef - a tale of memories. Gewoon een heel erg goede anime in de trant van Clannad, Angel Beats, Air, en dergelijke.
    Hakkenden: Touhou Hakken Ibun. Het tweede seizoen is net pas een paar maanden klaar met airen (wow, dat is volgens mij geen normaal Nederlands xd.), en ik vond het echt een geweldige anime. Ook hier moet je een beetje inkomen, vooral omdat de eerste dingen die je ziet geloof ik pratende kraaien en rondspringende oogballen zijn... Maar het is echtechtecht een leuke anime. ;D
    Karneval. Als je hier een impressie van wil krijgen; ik heb hier net gisteren een AMV over gemaakt die ergens in dit topic rondzwerft. ;D Hij is trouwens een stuk minder blij en shoujo als de MAL pagina laat denken...
    Mai-HiME. Deze heb ik heel lang gelden gezien, maar blijft leuk. Er zit veel actie in, maar emoties spelen ook een hele grote rol erin.
    No. 6. Dit is echt één van mijn favoriete anime's. Het heeft gewoon een prachtig verhaal. Ik ben dol op apocalyptische toekomst sci-fi dinges verhalen en dat doet deze anime perfect. ;D Het is niet echt apocalyptisch of zo, maar laat wel een toekomstvisie zien en je kunt het verhaal een klein beetje met het boek Nineteen Eighty-Four vergelijken, al dan wel een stuk minder extreem.
    Shinsekai yori. Ook één van mijn favorieten. Dit is wel behoorlijk apocalyptisch en speelt ook in een nogal wrede toekomst. Ik vind het echt geweldig. (:
    X. Deze heb ik al eens eerder genoemd als beste 'onbekende anime'. Er zijn een hoop anime's die ik beter vind, maar X is echt onbekender dan hij verdient. Het is een behoorlijk oude anime, dus laat je alsjeblief niet afschrikken door de tekenstijl. Ik vind de stijl ook niet perfect, maar het verhaal is wel heel erg goed. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Whoe dank u, aantal toegevoegd en ze zijn lekker kort! _O_


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Whoe dank u, aantal toegevoegd en ze zijn lekker kort! _O_


    Oh haha, nu je het zegt, ja, er zitten bij mij een hoop van maar dertien of minder eps bij. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Heb je de trailer van Nana al gekeken? :Y) Ik denk dat ik als eerst nana ga herkijken.. De langste anime die ik wil zien en dan de rest (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Heb je de trailer van Nana al gekeken? :Y) Ik denk dat ik als eerst nana ga herkijken.. De langste anime die ik wil zien en dan de rest (:


    Ik heb hem net even gekeken ja. ^^ Maar mweh, ik weet nog steeds niet of ik het wel wat ga vinden. >< In ieder geval heb ik eerst nog wel een paar anderen op mijn lijst die ik eerst wil zien en ik zal daarna eens kijken. Want ik wil 'm wel ooit een keer geprobeerd hebben aangezien iedereen er zo lovend over is, haha. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wait.
    Wat.
    Wat.
    WAAAAAAAAAAAAT.
    Oké, Yozakura Quartet had voor één episode een andere opening en nu is de oude weer terug. XD
    Niet dat ik het erg vind, want ik miste de oude al. XD

    Is er trouwens iemand hier die deze anime volgt? ;o

    [ bericht aangepast op 10 dec 2013 - 16:46 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb hem net even gekeken ja. ^^ Maar mweh, ik weet nog steeds niet of ik het wel wat ga vinden. >< In ieder geval heb ik eerst nog wel een paar anderen op mijn lijst die ik eerst wil zien en ik zal daarna eens kijken. Want ik wil 'm wel ooit een keer geprobeerd hebben aangezien iedereen er zo lovend over is, haha. (':


    Ja damn, het was één van de échte anime's die ik keek (dus shugo chara en dergelijke even achterwege latend) en bam. Die kwam binnen hoor :') Maar als je character development en goed uitgewerkte emoties en dergelijke zoekt, it's purrrr-fect.


    Iemand zin om samen met mij Nana te kijken? Dus dat je elke week bv 1 ep kijkt en dan kan je samen fangirlen, haha :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    OMG HOE KON IK JIGOKU SHOUJO VERGETEN D: Ooooh wat erg, die anime was ook leuk, maar heb het nooit afgekeken..

    [ bericht aangepast op 10 dec 2013 - 16:49 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Met het otaku zijn bedoel je? Natuuuurlijk! Hoe meer zieken, hoe meer vreugd, ghehe. ;D


    Ik heb beetje bij lopen lezen wat hier allemaal gezegd is.. En dat is het enige wat ik heb onthouden..
    Hoe meer zieken hoe meer vreugd.. Volgens mij hoe meer zieken hoe meer het een kots festijn word haha xd.
    Oh en ik heb je AMV gezien, hij is echt leuk ;D EN HET LIEDJE!!!! Awesome ;D

    @Wie de underdog animes aan vroeg.. Ik zal straks eens in mijn lijstje kijken en proberen een paar onbekende eruit te vissen ;d.
    Ik zet er geen dingen in die al eens genoemd zijn (Zoals Karneval & No,6) want daar heb je vrij weinig aan denk ik xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dankje! (:


    Hehehe.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh trouwens heb je een MAL? Volgens mij had je die hier ergens al gegooid.. Wil ik even tussen kijken welke je al gezien heb ;d. Zodat ik in die genre kan blijven ;d. Tenzij je een compleet andere genre wil.. Dat is ook goed xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you