• Ik vraag me af wat voor religie mensen hier hebben.
    Ik zelf ben christelijk (evangelisch/pinkster) en jullie??
    Dit topic open ik niet omdat ik haat of ruzies wil creëren maar omdat ik gewoon benieuwd ben!
    Voel je vrij om te reageren want ik oordeel niet, maar het is natuurlijk logisch dat ik achter mijn eigen geloof sta!
    xx Eva


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Geen idee. Ik zit in een fase waarin ik nog moet uitzoeken waarin ik geloof.


    26 - 02 - '16

    Ik ben Christelijk Orthodox opgevoed, maar ik geloof niet in een God. Ik geloof wel in een hoger iets en in geesten, maar niet in een hemel of een hel.

    Ik ben altijd een beetje half atheïst half boeddhist geweest, maar interesseer me nu steeds meer in het boeddhisme.


    You are beautiful, you are love.

    Rooms katholiek in de zin dat ik ben gedoopt, communie heb gedaan en mijn vormsel .
    Met kerst gaan we naar de kerk en met Pasen ook

    Maar ik weet niet echt wat ik nou zelf geloof. Ik vind het Katholiek geloof nogal tja, hoe zeg ik dat op een manier dat ik niemand beledig. Het katholieke geloof ik nogal slecht in het nieuws de laatste tijd en ik heb er niet zoveel meer mee

    Ik vind de oude culturen heel interresant, ik vind daar meer dingen die bij mij aansluiten. Ik heb het dan over de Inuit, maar ook de grieken en Romeinen. Maar ik weet niet of dat echt een geloof is.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Parachutes schreef:
    Ik ben atheïst, maar wel erg geïnteresseerd in religie, en dan met name onbekende.


    Queer zijn is gewoon alles

    Atheïst, maar ben wel gedoopt, geloof in geesten en het bovennatuurlijke, ben erg geïnteresseerd in de Wicca....


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Een ietsist. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik geloof in de Islam.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Oh ja, de dood is ook een goed punt. Ik ben niet bang voor de dood, noch vraag ik me af wat daarna komt. Mijn instelling is dat wel zie wat er gebeurd als ik dood ga. Als mijn tijd voorbij is, ga ik gewoon dood. Zo sta ik ervoor en daardoor ben ik er ook niet bang voor :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Er zijn zoveel dingen waarin ik geloof. Van 'oorsprong' ben ik Katholiek, maar hier voel ik mij niet in thuis op een aantal punten. Maar ik weet niet wat ik dan wel geloof. Het is zo moeilijk te zeggen. Laat ik het zo zeggen, ik ben verre van atheïst of iets, dat zeker.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind verhalen uit religieuze boeken, zoals de Bijbel, heel erg mooi om te lezen, maar erin geloven of ze op zo'n manier interpreteren dat ze een speciale boodschap hebben, doe ik niet. Ik ben gedoopt en daar blijft het bij. Ik denk niet dat we zullen branden in de hel als we een snoepje uit de pot jatten, maar ik denk wel dat we daar iets van kunnen leren en dat we voor vergiffenis niet drie dagen op onze knieën hoeven te zitten. Eigenlijk heeft ieder geloof wel iets van onze eigen waarheid weg, maar ik voel me nooit genoodzaakt om naar een kerk te gaan en het met anderen te delen. Ik denk trouwens wel dat mijn kijk op de wereld en het leven het meest in de buurt komt bij het boeddhisme. De sfeer in dat geloof is ook zo verschrikkelijk fijn. Jammer dat je dat heel moeilijk in een westerse cultuur als de onze kunt wringen.


    Searching heavens for another earth

    Stormborn schreef:
    Ik ben sowieso tegen vakjes denken. Ik ben er tegen dat andere mensen elkaar regels willen opduwen, en ben daarom tegen de kracht van die uit religies komen. Sure, geloof in een God als je dat wil, maar ik ben bijvoorbeeld tegen de bijbel omdat dat boek al zo vaak is veranderd om het voor Pausen net iets beter uit te laten komen. Dat heb ik dus tegen elk boek dat je wil vertellen hoe je moet leven. Je moet uitgaan van je eigen licht en op die manier een pad vinden, niet omdat iemand anders beweerd dat daar een pad is.


    (ik ben wel gedoopt, door mijn vader, nogwel)


    Dat van dat vakjes denken vind ik ook, tegen de Bijbel ben ik niet.
    Eigenlijk wou ik het niet religie noemen, omdat de 'religie' ook meer alle regels zijn en ik denk dus: Ik geloof in God, hij is voor mij gestorven aan het kruis voor al mijn fouten en zodat ik niet in de hel zou komen. (klinkt heel eigendunkig) En ik geloof dat Jezus nu nog steeds leeft en in de heilige geest, ik bid maar bijbellezen blijft lastig.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Atheïst, maar ik heb het ook op elementen uit de Oosterse filosofie, vooral Boeddhisme.
    Ik kan me ook verzoenen met ietsisten.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2013 - 21:06 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    DarkSavior schreef:
    Oh ja, de dood is ook een goed punt. Ik ben niet bang voor de dood, noch vraag ik me af wat daarna komt. Mijn instelling is dat wel zie wat er gebeurd als ik dood ga. Als mijn tijd voorbij is, ga ik gewoon dood. Zo sta ik ervoor en daardoor ben ik er ook niet bang voor :Y)

    Ik vind het altijd zo raar wat er nou zal gebeuren als ik dood ben en het blijkt dat God niet bestaat (niet dat ik daar niet vanuit ga) maar het lijkt me zo raar, zou je dan voor eeuwig rond blijven zweven of zo?
    En sowieso vind ik het begrip 'eeuwig' zo vreemd en eng... Ik word altijd een beetje bang als ik aan eeuwigheid denk.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik ben atheïst, maar christelijk opgevoed.


    You can't not look cool with a crossbow.