• Ik vraag me af wat voor religie mensen hier hebben.
    Ik zelf ben christelijk (evangelisch/pinkster) en jullie??
    Dit topic open ik niet omdat ik haat of ruzies wil creëren maar omdat ik gewoon benieuwd ben!
    Voel je vrij om te reageren want ik oordeel niet, maar het is natuurlijk logisch dat ik achter mijn eigen geloof sta!
    xx Eva


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Agnost.


    Real eyes realize real lies.

    Ik ben - officieel, katholiek. Ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan. Maar persoonlijk doe ik er heel weinig mee, vroeger gingen we met kerst naar de kerk maar ook dat niet eens meer.


    To infinity and beyond •

    ZWOELZWIJN1D schreef:
    (...)

    Maar zonder dat kan je toch wel gewoon christen zijn?? Of denk ik nu heel krom?? haha


    In principe niet nee. Als je christelijk bent, dan ben je gedoopt en heb je je communie/vormsel gedaan. Officieel dan.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    (...)

    In principe niet nee. Als je christelijk bent, dan ben je gedoopt en heb je je communie/vormsel gedaan. Officieel dan.


    Dat is naar mijn idee maar net hoe je het bekijkt. Het geloof in een God zelf lijkt me daarvoor al genoeg. Maar iedereen heeft zijn eigen opinie daarover.

    Zelf ben ik niet gelovig. Ik geloof wel dat er iets is, maar wat ik geloof vind ik niet zozeer terug in de meeste religies.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik kan niet echt zeggen dat ik een geloof heb. Ik kan namelijk gewoon niet vertrouwen op iets waarvan ik niet zeker weet of het bestaat.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Huf schreef:
    Ik ben - officieel, katholiek. Ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan. Maar persoonlijk doe ik er heel weinig mee, vroeger gingen we met kerst naar de kerk maar ook dat niet eens meer.

    + Elke school waar ik op heb gezeten is katholiek, maar verder heb ik er niet zoveel mee.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Protestants, ook al weet ik het niet 3000% zeker. Ik geloof dat er een God is en dat Jezus de Zoon van God is en ik geloof alles wat er in de Bijbel staat, maar verder zit het niet zo heel diep.

    Ik ben agnost. Ik geloof niet in een God, maar wel in dat er íets is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Proud moslim 💕❤️


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    Non of them, maar als je karma meetelt... xD Ben wel protestants gereformeerd opgevoed (Nog steeds maarja). Maar geloof niet meer, en paste ook niet meer bij mijn levenswijze.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2013 - 16:48 ]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Boeddhisme


    Sticking needles in people is fun. Matt <3

    Atheïst.

    Ik ben atheïstisch opgevoed, maar ik geloof in zekere zin wel in een God, ja. Van wat ik geloof en hoe ik erover denk past het meest bij het remonstrantisme, een afscheiding van de protestantse kerk. Het gaat van het evangelie uit, maar je bent in zekere zin vrij om te geloven en daarbij zijn wijsheden e.d. uit andere godsdiensten ook toegestaan, mocht je je daar prettig bij voelen, als ik alles goed heb begrepen. Dat maakt mij niet per sé chanoeka vieren, maar ik geloof niet dat al die miljoenen mensen die godsdienst hebben beleefd, beleven en zullen beleven het bij het 'verkeerde eind' hebben als ze niet, bijvoorbeeld, protestants zijn. Dat klopt in mijn ogen niet. Ik vind ook dat er een grens is met extremisme, andere mensen godsdienst opdrukken en de grens dat je andere mensen kwaad aan doet.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 16:20 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik denk wel dat er iets is, maar niet wat.

    Officieel gezien ben ik katholiek, maar niemand van mijn familie volgt dat zo streng. We gaan ook bijna nooit naar de kerk. Ik ben wel gedoopt en heb mijn eerste communie en vormsel gedaan.


    help