• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:45 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ariana was weg. Emily had de hele dag gespendeerd aan een zoektocht naar haar, maar uiteindelijk had Rodey haar verteld dat ze het bos in was. Ze was naar Venomis gegaan.
    Emily staarde verslagen voor zich uit. Wat moest ze nou? Ze probeerde zichzelf in toom te houden, maar kon niet anders dan zich zorgen maken over het lot dat ze Ariana had toegebracht. Met Maerle in haar armen ijsbeerde ze door de hotelkamer, als de dood voor de gevolgen van haar stomme actie. Ze wenste vurig dat Ariana snel vrijgelaten zou worden. Dat ze leefde en wel weer een toekomst kon opbouwen, wat Venomis - via Emily - probeerde af te pakken.
    Maerle begon zachtjes te snikken. Soms had Emily het gevoel alsof ze precies aanvoelde wat haar moeder aanvoelde. Als Emily gelukkig was, was Maerle dat ook. Als ze dat niet was - en dat kwam de laatste tijd veel vaker voor - dan was Maerle het ook niet. Het was alsof Maerle en zij een bepaalde emotionele verbinding met elkaar hadden. Hoewel het troostend voelde, hoopte Emily dat dat niet zo was. Emily voelde zoveel emoties, het zou niet goed zijn als Maerle die allemaal ook zou voelen. Een kleine baby mocht niet opgezadeld worden met de problemen en verantwoordelijkheden van haar moeder.
    Maerle gaapte; Emily legde haar voorzichtig in de wieg en zag hoe haar dochter al snel in slaap viel. Emily gaf een kleine aai over haar zachte haren. Heel even glimlachte ze. Hoe ouder ze werd, hoe meer Maerle op haar vader begon te lijken. Maerle was het mooiste geschenk dat ze ooit gekregen had en het was op het moment één van de weinige pluspunten in haar leven.
    Langzaam ging haar blik naar haar buik. Er was nog een baby’tje op komst. Dat had ze in ieder geval gedacht… Haar buik was wel een klein beetje dikker dan hij was, hij was zeker wel wat gegroeid, maar hij was nog niet zo dik als toen ze van Maerle zwanger was geweest. Terwijl ze terugdacht, besefte ze dat ze nu ongeveer drie maanden in verwachting was. Moest het ei niet bijna komen? Ze had nauwelijks iets van haar zwangerschap gemerkt. Geen hartkloppingen van het kindje, geen dikke buik...
    Een verschrikkelijke gedachte schoot door haar hoofd. Limany had niet geweten of het goed zou komen met haar zwangerschap, nadat ze alcohol had gedronken. Ze had niet kunnen zeggen of het kind het had overleefd of niet. Zou Emily haar eigen kleine baby, nog verstopt in een ei, vermoord hebben door zo roekeloos met haar zwangerschap om te gaan?
    Emily greep haar haren vast en trok er hard aan. Ze was altijd roekeloos geweest en had nooit gedacht aan de gevolgen van haar daden, maar dat kon niet langer zo. Ze kon niet zomaar doen zonder na te hebben gedacht, want ze had nu de verantwoordelijkheid voor een gezin. Ze was niet geschikt als moeder en ze verdiende dit tweede kind niet eens. Maerle verdiende een betere moeder; Baiel een geschiktere vrouw. Het liefst zou ze vluchten, maar dan hadden Baiel en Maerle niemand meer. Ze zouden geholpen worden door Kato en Cordelia, maar die hadden hun eigen gezin en hun eigen problemen. Bovendien kon Emily ook niet zonder hen; vluchten was geen optie.
    Een oplossing was er echter ook niet. Emily had zo vaak nagedacht wat ze mogelijk kon doen om de situatie beter te maken, maar een goede mogelijkheid was er gewoon niet. Ze hadden het geld niet om een dokter in te huren die Baiel zou kunnen genezen en de enige andere mogelijkheid om Baiel van zijn ziekte af te helpen, was met de hulp van Ariana, maar die kans had Emily ook verpest.
    Hoe had ze het zo ver kunnen laten komen? Hoe was ze zo erg in de penarie gekomen? Behalve Baiels ziekte kwam het allemaal door haar eigen toedoen: ze had haar kind gedood met de alcohol en Ariana was weer in gevangenschap doordat Emily Venomis had opgezocht. Ze kon niemand anders dan zichzelf de schuld geven van de gehele situatie; niemand had haar ertoe gedwongen veel te drinken en niemand had haar ertoe gedwongen Venomis op te zoeken. Sterker nog, als ze het aan iemand had voorgelegd, had die op alle mogelijke manier geprobeerd om het idee uit haar hoofd te praten.
    En terecht. Hoewel Emily nog steeds vragen over Venomis had en graag wilde weten waarom ze bepaalde dingen eiste, had ze direct kunnen weten dat Venomis haar niet zomaar zou laten gaan. Als ze net even wat langer had nagedacht, was ze op een andere manier op onderzoek uit gegaan naar dat monster.
    Het was altijd haar probleem geweest. Eerst doen, dan pas denken. Het had nooit iets uitgemaakt. Maar dat was niet langer het geval. Vanaf nu zou ze eerst goed nadenken voordat ze overging tot actie. Ze moest dat doen. Voor Baiel, voor Maerle.

    ‘Hé, lieverd.’ Emily ging naast Baiel op zijn bed zitten.
    ‘Hé.’ Baiel kwam een beetje meer overeind. ‘Heb je Ariana nog gesproken?’ vroeg hij. Zijn stem werd steeds zwakker en onherkenbaarder.
    ‘Ze is al weggegaan. Zonder iets te zeggen.’ Emily sloeg haar ogen neer. ‘Maar misschien is dat beter. Ik kan me voorstellen dat ze me niet meer aan kan kijken.’
    Baiel pakte haar hand. ‘Em, het was echt beter geweest als je mij had laten gaan.’ Hij keek haar aan met zijn blauwe ogen, die als enige onveranderd waren gebleven sinds hij ziek was geworden.
    Ze knikte. ‘Het was eerlijker geweest, misschien. Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in dat je weer beter wordt, Baiel. Ik heb je nodig en Maerle heeft haar vader nodig.’
    Hij legde zijn hand voorzichtig op haar buik, maar Emily schudde droevig haar hoofd. ‘Ik - ik ben bang dat de zwangerschap niet is gelopen zoals het zou moeten.’
    ‘Wat bedoel je?’
    ‘Het feest, twee maanden geleden...’ Emily pakte zijn hand. ‘Ik wist niet dat alcohol schadelijk was voor het kind, dus toen heb ik dat gehad.’ Ze zuchtte zachtjes. ‘Veel.’
    Baiel keek haar geschrokken aan. ‘Is het dood?’
    ‘Ik hoop het niet, m-maar ik ben bang van wel. De stress zal het ook niet goed gedaan hebben...’ Emily haalde diep adem. ‘Ik heb toen domme dingen gedaan.’ Ze had Rodey ook gekust, al durfde ze hem dat niet te vertellen. Deels omdat ze bang was dat het hem fataal zou worden en deels omdat ze er met haar verstand spijt van had gehad, maar diep vanbinnen had het toen heel goed gevoeld en dat zou ze nooit tegen Baiel kunnen zeggen.
    Baiel haalde zijn hand van haar buik. ‘Heeft Limany er nog naar gekeken?’ vroeg hij, terwijl hij zijn blik op haar buik gericht hield.
    Emily schudde haar hoofd. ‘Ik was er helemaal niet zo mee bezig,’ gaf ze schuldbewust toe. ‘Ik had het zo druk met jouw ziekte en het verzorgen van Maerle… Het spijt me, Baiel. Dat ik geen betere vrouw voor je ben. Geen betere moeder.’
    ‘Emily, zeg dat nou niet.’ Hij hoestte even.
    ‘Jij bent veel te lief! Veel te redelijk. Ik doe zoveel fout en jij wordt nooit boos op me.’
    ‘Ik hou van je.’ Baiel glimlachte aarzelend.
    ‘Dat weet ik, maar je kunt niet alles zomaar accepteren wat ik doe?’ Emily legde haar hoofd op zijn schouder en ging naast hem liggen. ‘Cordelia en Kato houden ook van elkaar, maar als Cordelia iets fout doet, dan is Kato wel boos op haar.’
    ‘Ik ben Kato niet en jij bent Cordelia niet, Em.’ Hij kuste haar haren.
    ‘Dat weet ik… Ik hou ook van jou, Baiel. Dat weet je, hè?’ Emily draaide zich omhoog en keek hem aan.
    ‘Natuurlijk weet ik dat. Dat laat je me niet vergeten.’ Hij lachte zachtjes, maar keek toen even pijnlijk.
    ‘Heb je hoofdpijn? Wil je slapen?’
    Baiel schudde zijn hoofd. ‘Ik heb hoofdpijn, ja. Maar ik wil niet slapen. Ik wil nog even van dit moment genieten. Het gaat wel.’
    Emily legde haar hoofd weer terug op zijn schouder en sloot haar ogen. Ze genoot ook van deze momenten. Baiel had zijn arm om haar schouder geslagen en liet zijn vingers door haar haren glijden; Emily wreef haar hand over zijn magere borst. Ze leunde naar voren en kuste zijn wang. Ze had hem sinds hun huwelijk niet meer op de mond gekust; sinds die nacht hadden ze niet meer met elkaar geslapen. Het was allemaal zo erg achteruit gegaan en Emily durfde zijn lippen niet meer te kussen, bang dat ze ook besmet zou worden door zijn vreselijke, onbekende ziekte. Ze miste het. Ze miste zijn aanrakingen, zijn plagerige kusjes in haar nek. Ze miste het bedrijven van de liefde, wat ze nog maar twee keer hadden gedaan en wat beide keren zo goed had gevoeld. Ze miste Baiels oude uiterlijk, zijn prachtige gezicht. Wat zou ze graag willen dat Baiel Maerle weer in zijn armen kon sluiten, zonder bang te zijn dat hij flauw zou vallen. Ze wilde haar man terug, gezond en wel, die haar in zijn armen sloot en die haar zou helpen met het oplossen van haar problemen. Ze hadden, sinds ze samen waren, zo weinig gelukkige momenten gehad. Hun ei was gestolen en toen Maerle was geboren, raakte Baiel al vrij snel ziek. Sindsdien was het alleen nog maar meer achteruit gegaan.
    Ze had er spijt van dat ze niet eerder had gezien dat Baiel zo’n geweldige man was. Als ze het op het instituut al had gezien, hadden ze zoveel minder tijd verspild! Tijd die nu zo kostbaar bleek te zijn. Hoeveel tijd hadden ze nog samen? Baiel werd langzaam maar zeker zieker en zieker; misschien was de tijd met hem bijna voorbij. Ze had jaren langer van hem kunnen genieten, als ze het maar ingezien had.
    Maerle huilde. Ze krijste de hele boel bij elkaar en verpestte daardoor het enige moment sinds dagen dat Emily even tot rust was gekomen. Ze opende haar ogen en maakte zich los uit Baiels armen. ‘Ga maar weer slapen,’ fluisterde ze. ‘Ik kom later nog wel terug.’
    Ze dacht er even aan om Cordelia vanmiddag op te zoeken, maar besloot dat toch niet te doen. Ze had even geen behoefte aan de buitenwereld. Dat zou morgen wel weer komen; dan moest ze ook weer aan het werk. Nu wilde ze gewoon even bij haar gezin zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Gezellig!' Afleiding was goed. Afleiding van Wyatt.
    Athiabbe deed het vuur uit, omdat het behoorlijk warm begon te worden en ze het huisje niet wilde verlaten voor de kolen waren gedoofd.
    'Ik zal Liae wel dragen.' Nykin kon inmiddels zo goed zelf lopen, dat hij het wel een tijdje zou volhouden. Bovendien kon Athiabbe hen beide wel dragen, als ze Liae op haar rug zou binden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Fijn,' glimlachte Cordelia. 'Zou je trouwens tegen niemand willen zeggen hoe dit gebeurd is?' zei ze vertwijfeld. 'Ik wilde het er maar op houden dat ik ober Nykins speelgoed gestruikeld ben.' Ze vond het te persoonlijk om aan iemand te vertellen. Men zou veel te snel een oordeel vellen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Toen Weather wakker werd, voelde ze wat gekriebel op haar schouder. Ze draaide haar hoofd en zag dat een klein eekhoorntje aan een nootje knabbelde. Het diertje dacht waarschijnlijk dat ze een boom was geweest, doordat haar lichaam vrijwel volledig in een boom veranderde als ze sliep. Als ze echter wakker werd, kreeg haar lichaam menselijkere vormen: haar zijtakken veranderden in twee armen met handen en de stam maakte plaats voor twee benen, inclusief knieën en tenen. Toch was ze niet in een mens veranderd. Haar nagels waren langer dan die van een mens en ze waren puntvormig en scherp. Een gedeelte van haar linkeronderbeen was nog steeds bedekt met een stukje mos. Naarmate een treeture ouder werd, dekte het mos steeds Het jurkje dat ze gisteren had gedragen - een met bladeren in elkaar vervlochten jurkje met plooien bij het rokje - zat nog steeds netjes om haar slanke, ietwat groenige huid en haar groenblonde haren stonden recht overeind. Al met al was ze een doorsnee treeture, behalve dan dat ze niet in een bos woonde, maar in een park.
    Het eekhoorntje scheen te ontdekken dat zij geen boom was en sprong daarom op de stam van een andere boom. Het beestje bekeek haar nieuwsgierig en zij keek net zo nieuwsgierig terug. Ze had wel eerder eekhoorntjes gezien, maar deze deinsde niet terug, in tegenstelling tot de eekhoorntjes die zij in haar bos in Frankrijk had gekend. Bovendien was deze rood; de eekhoorns die zij kende, hadden een bruinige vacht gehad.
    'Hallo klein diertje,' fluisterde ze. 'Dacht je soms dat ik een boom was?' Ze glimlachte en stak voorzichtig haar lange hand naar het kleine wezentje uit.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat ben je toch ook?' giechelde Stimpy.'Hoe komt het dat jij kunt praten?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Weather keek het diertje geschrokken aan. 'Hoe kan het dat jíj kan praten?' vroeg ze verbijsterd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Eh, geen idee?' zei Stimpy. 'Ik weet niet beter..'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Kunnen alle rode eekhoorns praten?' vroeg Weather zich luidop af.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Natuurlijk zal ik niets zeggen.'
    Athiabbe bond Liae in haar draagdoek rond haar torso en zei tegen Nykin dat hij zijn moeders hand vast moest houden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Niet dat ik weet,' zei Stimpy.'kunnennalle bomen praten?'

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 22:12 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Weather schoot in de lach. 'Ik ben geen boom. Ik ben een treeture.' Ze stak haar armen omhoog. 'Zie? Geen takken meer.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dank je.' Het was een zonnige dag en Cordelia genoot van de warmte op haar gezicht. 'Komen er veel mensen op je feestje? Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wat is dat?' vroeg Stimpy nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hoe moest ze dat uitleggen? 'Ik - leef rondom bomen. Ik leef het liefst in een bos. En als ik tegen een boom aan ga staan en mijn ogen sluit, verander ik binnen een minuut ook in een boom.' Dat was nog best een goede uitleg.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Een boom dus,' lachte Stimpy.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?