• Hier is ie dan, het grote Hobbit fan topic! Deel hier alles wat met The hobbit te maken heeft. Gif's, foto's, quotes, verhalen, quizen, alles mag! Ook is dit een leuke plek om te praten met andere Hobbit fans.








    ''Far over the misty mountains cold,
    To dungeons deep and caverns old,
    We must away, ere bre'ak of day,
    To find our long forgotten gold.

    The pines were roaring on the height,
    The winds were moaning in the night,
    The fire was red, it flaming spread,
    The trees like torches blazed with light."


    Hobbit fans:

    Wil je ook op de lijst? Meld dit dan even :] Naamsveranderingen graag doorgeven.
    We hebben op dit moment wel 50 Hobbit fans!

    Hobbit stories:


    Hobbit quizen:

    Plaats je Hobbit stories en quizen, dan komen deze erbij te staan.



    Omdat the desolation of smaug nog maar net uit is, werken wij met de spoiler knop. Dit houd in, dat als je iets spoiled, je het tussen
    zet. Dit is voorlopig even zo, maar zal worden verandert zodra de film niet meer draait.


    Overigens is het de bedoeling dat we het gezellig houden. Ruzie's mogen lekker in elkaars Pb of Gb. FiIi zal mij helpen het topic een beetje in de gaten te houden.


    De andere topic's
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 9:53 ]

    LakeTown schreef:
    In totaal geloof ik, maar hij word niet bijgewerkt dus het komt vaak voor dat ze meer kudo's hebben dan daar staat...

    Ik heb vandaag een 'uitleg' boek gekocht van The Hobbit (1). Heel erg leuk, alle karakters uit film 1 staan er in beschreven, net zoals wat wargs nou eigenlijk zijn en hoe het zit met de geschiedenis van Orcs (dat ze misschien elfen geweest zouden zijn). Wisten jullie bijvoorbeeld al dat Bifur een deel van een bijl van een Orc in zijn hoofd heeft, en dat hij daardoor alleen maar kan brabbelen in de taal van de dwergen? En dat Bofur eigenlijk een enorme pestkop tegenover zijn broer Bombur is? Echt heel erg bijzonder om allemaal te lezen ^^
    Ik ben nu opzoek naar het boek dat Tolkien heeft geschreven met de beschrijving van alle karakters, de talen en nog veel meer. Er staat volgens mij ook wat over Elvish enzo in, het lijkt me wel leuk! Weet iemand hoe het boek heet?

    (...)

    Helemaal niet ziek veel, je hebt dat (en je story is nog veel meer abbo's waard) zeker verdiend!



    De boek die jij bedoeld heet The silmarillion van J.R.R. Tolkien.
    Het is alleen zo'n pil om te lezen. Veel moeilijker dan Lord of the rings triologie en The hobbit.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Venomis schreef:
    Het is sowieso een openbaring dat Bofur en Bombur broers zijn. O.o'
    Hoe heet dat boek? Hij lijkt me heel cool. ^^

    (...)
    Zo lief (:
    Ik sta nu weer op 1. Wauw. :$


    Dat is toch wel een (extra) hoofdstukje waard toch? *wink wink*
    Op de voorkant staat;

    The Hobbit
    An Unexpected Journey

    Wegwijzer
    Jude Fisher
    Voorwoord door Martin Freeman


    Het is echt heel gaaf om te lezen! Er zit ook een hele mooie kaart van Middle Earth in. Alleen ik kan Gondor er maar niet op vinden, dat bestond toch al in die tijd?
    Ook een leuk fact trouwens, de naam Óin is afgeleid van het Engelse woord 'Ointment' en dat betekend zalf/balsem. Óin is namelijk degene die voor de gewonden zorgt, een echte heelmeester (net zoals met Kíli, hij was degene die met hem achterbleef).




    @ Leora,
    Die bedoelde ik, bedankt! (:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 20:35 ]

    Bofur en Bombur zijn broers en Bifur is hun neef, toch?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik dacht dat Bofur en Bifur broers waren. :x
    En okee, je hebt wel gelijk ja. Ik verblijd jullie wel me een extra hoofdstukje. ;'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Leora schreef:
    (...)


    De boek die jij bedoeld heet The silmarillion van J.R.R. Tolkien.
    Het is alleen zo'n pil om te lezen. Veel moeilijker dan Lord of the rings triologie en The hobbit.


    Dat is zo'n mooi boek, heb het zelf ook, geweldig, echt alles staat er in, het begin van Midde aarde, de eerste vijand, dat is dus niet Sauron, de komst van de elven en mensen en de dwergen. verhaal van Luthien en Beren, het verhaal van de bomen en de Noldor (Elven dus) de drie juwelen gemaakt door Fëanor ( de Silmarillions) en nog veel meer


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    LakeTown schreef:
    In totaal geloof ik, maar hij word niet bijgewerkt dus het komt vaak voor dat ze meer kudo's hebben dan daar staat...

    Ik heb vandaag een 'uitleg' boek gekocht van The Hobbit (1). Heel erg leuk, alle karakters uit film 1 staan er in beschreven, net zoals wat wargs nou eigenlijk zijn en hoe het zit met de geschiedenis van Orcs (dat ze misschien elfen geweest zouden zijn). Wisten jullie bijvoorbeeld al dat Bifur een deel van een bijl van een Orc in zijn hoofd heeft, en dat hij daardoor alleen maar kan brabbelen in de taal van de dwergen? En dat Bofur eigenlijk een enorme pestkop tegenover zijn broer Bombur is? Echt heel erg bijzonder om allemaal te lezen ^^
    Ik ben nu opzoek naar het boek dat Tolkien heeft geschreven met de beschrijving van alle karakters, de talen en nog veel meer. Er staat volgens mij ook wat over Elvish enzo in, het lijkt me wel leuk! Weet iemand hoe het boek heet?

    (...)

    Helemaal niet ziek veel, je hebt dat (en je story is nog veel meer abbo's waard) zeker verdiend!


    Staat er ook bij waar baby orks vandaan komen? :'D


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Niniel schreef:
    (...)
    Dat is zo'n mooi boek, heb het zelf ook, geweldig, echt alles staat er in, het begin van Midde aarde, de eerste vijand, dat is dus niet Sauron, de komst van de elven en mensen en de dwergen. verhaal van Luthien en Beren, het verhaal van de bomen en de Noldor (Elven dus) de drie juwelen gemaakt door Fëanor ( de Silmarillions) en nog veel meer

    Ik ben stiekem fan van Melkor ehehe.


    Caution first, always.

    Oeh! Dat boek wilde ik laatst ook kopen.. Toch maar niet gedaan, omdat ik centjes moet bewaren voor in Amersfoort (stage in de dierentuin, heb nog een kamer nodig).. Maar als ik daarvan terug ben, koop ik hem alsnog! ;D


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Took schreef:
    (...)

    Staat er ook bij waar baby orks vandaan komen? :'D

    Tolkien heeft eens geschreven dat orcs zich voortplanten als mensen en elven (ik weet alleen even niet meer waar). You do the math :')


    Caution first, always.

    ThranduiI schreef:
    (...)
    Tolkien heeft eens geschreven dat orcs zich voortplanten als mensen en elven (ik weet alleen even niet meer waar). You do the math :')


    Wait... Bestaan er dan ook vrouwelijke orks? Misschien zijn orks gewoon zo lelijk dat je in hun gezicht geen onderscheid kan maken tussen vrouw en man... :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Took schreef:
    (...)

    Wait... Bestaan er dan ook vrouwelijke orks? Misschien zijn orks gewoon zo lelijk dat je in hun gezicht geen onderscheid kan maken tussen vrouw en man... :')


    Volgens mij wel... Bolg is de zoon van Azog, of anders om. (heb ik van Wikipedia geplukt, ik weet niet of het waar is..) Dat is dus het bewijs dat er ook vrouwelijke orks bestaan. Aaargh, ik wil de Silmarillion lezen. Maar eerst moet ik mijn exemplaar van ROTK vervangen, hij valt uit elkaar :(


    I dress to kill, but tastefully

    Het lijkt me dat er vrouwelijke orks zijn, haha.

    Yeaah we did it! Courage heeft vandaag alle 1D-stories verslagen! ;3


    Every villain is a hero in his own mind.

    BluesSister schreef:
    (...)

    Volgens mij wel... Bolg is de zoon van Azog, of anders om. (heb ik van Wikipedia geplukt, ik weet niet of het waar is..) Dat is dus het bewijs dat er ook vrouwelijke orks bestaan. Aaargh, ik wil de Silmarillion lezen. Maar eerst moet ik mijn exemplaar van ROTK vervangen, hij valt uit elkaar :(


    Ja dat klopt. Bolg is de zoon van Azog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ThranduiI schreef:
    (...)
    Ik ben stiekem fan van Melkor ehehe.

    Nee, O.O, hij is evil,
    en trouwens ik wil niet eens weten hoe orks zich voortplanten. al waren de eerst orks wel elven, omdat Morgoth, Melkor wel te verstaan, graag zelf levende dingen wilde creeren zoals mensen tot leven wekken enzo. zo heeft hij dus toen de elven ontwaakte elven mannen en vrouwen gevangen en gemarteld. de bastard


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Venomis schreef:
    (...)

    Ja dat klopt. Bolg is de zoon van Azog.


    Joehoe! *maakt vreugdedans* Mijn opa en oma zijn vanavond naar de 3D voorstelling van de Hobbit geweest (yeah)!


    I dress to kill, but tastefully