• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hoe hebben jullie allemaal je my anime list zo leuk opgemaakt? c:
    Ik had al account op maar ben vergeten dus heb even een nieuwe aangemaakt, moet heb nog wel een keer bijwerken though >3<
    Zet bij mijn leeftijd trouwens maar 15, en zet deze er maar bij MAL, staat nu nog geen informatie op,
    maar moet ik een keer bijwerken dan :3

    Apricity schreef:
    Hoe hebben jullie allemaal je my anime list zo leuk opgemaakt? c:
    Ik had al account op maar ben vergeten dus heb even een nieuwe aangemaakt, moet heb nog wel een keer bijwerken though >3<
    Zet bij mijn leeftijd trouwens maar 15, en zet deze er maar bij MAL, staat nu nog geen informatie op,
    maar moet ik een keer bijwerken dan :3


    Nou, ik heb het gedaan met CSS, code dus. xd
    En dat is best veel werk, ben er 3 a 4 dagen wel aan kwijt geweest om alles een beetje fatsoenlijk te krijgen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, ik heb het gedaan met CSS, code dus. xd
    En dat is best veel werk, ben er 3 a 4 dagen wel aan kwijt geweest om alles een beetje fatsoenlijk te krijgen :)


    Ghehe ja weet ik heb het er een keer met je over gehad c: maar sommigen hebben het wel wat simpeler en dat lijkt me ook wel te doen denk ik, desnoods alleen even achtergrond veranderen, maar heb eigenlijk nu geen tijd voor ook al zou ik dat wel willen o.o

    Apricity schreef:
    (...)

    Ghehe ja weet ik heb het er een keer met je over gehad c: maar sommigen hebben het wel wat simpeler en dat lijkt me ook wel te doen denk ik, desnoods alleen even achtergrond veranderen, maar heb eigenlijk nu geen tijd voor ook al zou ik dat wel willen o.o


    Aahh jaa, xd ik heb eigenlijk geen idee hoe het simpeler moet xd Het simpelste wat ik kan bedenken is een template ergens vandaan plukken, maar uiteindelijk zit je dan ook weer in code te werken, hoewel dat dan beperkt is. Tja, sorry, daarbij kan ik je denk ik niet verhelpen. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb het volgens mij niet met codes gedaan, want daar snap ik helemaal niks van. (':
    Ben er wel even mee bezig geweest though.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Apricity schreef:
    Hoe hebben jullie allemaal je my anime list zo leuk opgemaakt? c:
    Ik had al account op maar ben vergeten dus heb even een nieuwe aangemaakt, moet heb nog wel een keer bijwerken though >3<
    Zet bij mijn leeftijd trouwens maar 15, en zet deze er maar bij MAL, staat nu nog geen informatie op,
    maar moet ik een keer bijwerken dan :3

    Ehm zoeken ;D en daarna met de codes kloten zodat het helemaal naar mijn smaak word.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh, ik heb trouwens ook al Hummingbird aangemaakt, maar het duurt uren en uren om al die anime's er in te zetten... En ik heb er geen zin in. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    HO WACHT!! je kan alles importeren vanaf MAL!!! Daar kwam ik ook pas achter toen ik klaar was.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    HO WACHT!! je kan alles importeren vanaf MAL!!! Daar kwam ik ook pas achter toen ik klaar was.


    WAT ECHT WAAR OMG D:
    HOE?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wutt, jullie hebben al echt 100+ animes gekeken o.o
    Meh ben echt een neppe otaku :c moet er meer tijd aan besteden >:3

    Apricity schreef:
    Wutt, jullie hebben al echt 100+ animes gekeken o.o
    Meh ben echt een neppe otaku :c moet er meer tijd aan besteden >:3


    Er bestaan geen nep otaku's. ;D
    En het is goed dat je er niet zoveel tijd aan besteed, want ik verdoe aaaaaaal mijn tijd eraan terwijl ik veel betere dingen te doen heb. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    WAT ECHT WAAR OMG D:
    HOE?

    Weet je hoe je bij account settings komt?
    Naar je profiel gaan [In mijn geval is het deze link ;d.
    en dan aan de linker zijkant onder aan het lijstje staat account settings.
    Als je daarop heb geklikt en naar onderen ben gegaan staat er MyAnimeList import ;D

    Kan je nagaan dat ik dat niet wist en gewoon 200 animes er op nieuw in heb kunnen zetten?
    Daarna ging ik mijn plaatje veranderen en toen kwam ik dat tegen.. Man wat had ik even gevloekt xd.
    Apricity schreef:
    Wutt, jullie hebben al echt 100+ animes gekeken o.o
    Meh ben echt een neppe otaku :c moet er meer tijd aan besteden >:3

    Maar ik heb geen leven ;D Vandaar dat het 100+ is ;D.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 22:36 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll oeh thanks, hij is bezig. c:
    Heh, ja dat kan ik goed begrijpen. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    EN DONE. C:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll oeh thanks, hij is bezig. c:
    Heh, ja dat kan ik goed begrijpen. ><

    Mag ik je Hummingbird... Kga je stalken ;o...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you