• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Anime-planet ken ik niet eens. ;o Ik wist helemaal niet dat er zoveel manieren waren om anime bij te houden. (':
    Psssst, wil je op de lijst? :Y)


    Meh, ik had die lijst nog niet eens gezien. :'D
    Ofcouuurse. (:
    Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet


    | Reality is for people that lack imagination |



    Hoorde ik daar "Junjou"? *grin*

    Ik hou van voice acteurs. *v*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:



    Hoorde ik daar "Junjou"? *grin*

    Ik hou van voice acteurs. *v*


    Junjou, waar Junjou? D:
    Ik hou van Junjou. :Y)
    Maar eigenlijk stiekem meer van Sekaiichi :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Junjou, waar Junjou? D:
    Ik hou van Junjou. :Y)
    Maar eigenlijk stiekem meer van Sekaiichi :3


    Holy, het is alweer van bladzijde 11 dat ik het woord "Junjou" zag vallen. Cx
    Ik zette even een liedje op en we waren alweer 2 bladzijdes verder!
    Jullie hadden het over voice actors.

    Ik ben een Junjou fan, omdat er in de hele anime van Sekaiichi geen enkele keer de zin "I love you" uit Ritsu's mond komt. En dat ergerde me, (#^^#)
    Ook vond ik Junjou schattiger, :3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Bleh, ik weet niet meer of ik van Izaya houd of hem verschrikkelijk haat. Those damned complicated characters. D:
    Volgens mij zit er sowieso ook veel meer achter zijn persoonlijkheid dan ze in de anime van Durarara laten zien, maar het is geloof ik een novel, en het duurt zo lang om dat allemaal te lezen. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soumei schreef:
    (...)

    Holy, het is alweer van bladzijde 11 dat ik het woord "Junjou" zag vallen. Cx
    Ik zette even een liedje op en we waren alweer 2 bladzijdes verder!
    Jullie hadden het over voice actors.

    Ik ben een Junjou fan, omdat er in de hele anime van Sekaiichi geen enkele keer de zin "I love you" uit Ritsu's mond komt. En dat ergerde me, (#^^#)
    Ook vond ik Junjou schattiger, :3


    Nah, ik vond Sekaiichi schattiger, omdat ze elkaar van vroeger uit al kenden en daar een heel drama omheen hadden gebouwd. ^^ Plus ik vond dat hele gedoe met het publiceren van manga echt superleuk om te zien. :'D
    Maar je hebt wel gelijk met dat "I love you", eigenlijk hadden ze dat er gewoon nog bij moeten stoppen. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Bleh, ik weet niet meer of ik van Izaya houd of hem verschrikkelijk haat. Those damned complicated characters. D:
    Volgens mij zit er sowieso ook veel meer achter zijn persoonlijkheid dan ze in de anime van Durarara laten zien, maar het is geloof ik een novel, en het duurt zo lang om dat allemaal te lezen. ><



    Ain't nobody got time for reading.
    Manga en Anime zijn veel beter.

    (Haha, vorig jaar toen ik nog niet heel erg aan de anime was begonnen *pas een jaar otaku* las ik elke drie dagen een boek uit. Fail)


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    Ain't nobody got time for reading.
    Manga en Anime zijn veel beter.

    (Haha, vorig jaar toen ik nog niet heel erg aan de anime was begonnen *pas een jaar otaku* las ik elke drie dagen een boek uit. Fail)


    Hahahah, dat is bij mij echt precies hetzelfde! :'D Ik las vroeger echt veeeeel meer maar anime en manga hebben mijn hele leesleven geruïneerd. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hahahah, dat is bij mij echt precies hetzelfde! :'D Ik las vroeger echt veeeeel meer maar anime en manga hebben mijn hele leesleven geruïneerd. (':


    Alles op z'n tijd, soms manga, soms anime, soms een boek en soms Pokémongames spelen. :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Alles op z'n tijd, soms manga, soms anime, soms een boek en soms Pokémongames spelen. :Y)


    Oh ja, ook nog Pokémon. :'D Dat doe ik de laatste tijd ook al veel minder. Ik geef ook de schuld aan Tumblr, daar verdoe ik veel te veel van mijn tijd. xd
    En dan heb je ook nog zoiets als huiswerk, waaraan ik vanochtend al wilde beginnen, maar dus nog steeds niet heb gedaan...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hahahah, dat is bij mij echt precies hetzelfde! :'D Ik las vroeger echt veeeeel meer maar anime en manga hebben mijn hele leesleven geruïneerd. (':


    Stiekem ruïneert het wel meer. C,:
    Socialiteit. Geld (manga). Tijd. Huiswerk.
    Maar omigosh, het is zo verslavend!!
    (klemt zich vast aan een manga'


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    Stiekem ruïneert het wel meer. C,:
    Socialiteit. Geld (manga). Tijd. Huiswerk.
    Maar omigosh, het is zo verslavend!!
    (klemt zich vast aan een manga'


    Ik ben het helemaal met je eens. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik heb het al gevonden. ;o Omg dit is awesome. Maar ik kan echt niet kiezen.
    Ik heb nu deze. ;D


    Ikr had ik ook! Ik wil eigenlijk ook nog een andere maar moet ik maar andere keer naar zoeken o.o

    Van welke animes zijn die gifs in de begin post?
    Meh ik blijf maar vragen bij elk topic welke animes het in de begin post zijn.
    Ze zijn gewoon leuk uitgekozen en ze spreken me aan >3<

    Apricity schreef:
    Van welke animes zijn die gifs in de begin post?
    Meh ik blijf maar vragen bij elk topic welke animes het in de begin post zijn.
    Ze zijn gewoon leuk uitgekozen en ze spreken me aan >3<


    1. Durarara!! - dat is echt een enorme aanrader, ik vond het een hele leuke anime. ^^
    2. Tokyo Ravens - deze is nu nog ongoing, hij krijgt in totaal 24 episodes en heeft er nu 13.
    3 & 4. Deze zijn allebei van Yozakura Quartet: Hana no Uta. Ook een aanrader, hoewel bijna niemand hem heeft gezien of kent. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)