• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok ik vatte dat einde niet helemaal..
    Hij en zijn zusje... Jeanne die een kaart trekt met Lovers.. Hoe zit dat? Xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ok ik vatte dat einde niet helemaal..
    Hij en zijn zusje... Jeanne die een kaart trekt met Lovers.. Hoe zit dat? Xd


    Ja dat vond ik ook vaag. De enige conclusie die ik kon trekken is dat broer en zus verliefd op elkaar zijn, maar dat lijkt me een beetje ver gaan. (':
    Tenzij ze zichzelf af vroeg hoe zij en Nobu tegenover elkaar stonden of zouden gaan staan, want het lijkt me logischer als die twee samen eindigen. Maar dan klopt het niet dat dat zusje er ineens is. >< Tenzij ze jaloers was of zo, op dat zusje, en ze zichzelf daarom die vraag ging stellen, maar dat lijkt me ook sterk want zo leuk vond ze 'm op het begin nou ook weer niet.

    Ah ja, ik weet het gewoon niet. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Misschien broer en/of zus complex? xd
    Ze leken trouwens ook niet echt op elkaar...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dat zou goed kunnen, dan gaan ze Hiromi achterna. :'D
    Maar dat vond ik ook wel ja... Misschien zijn ze niet echt broer en zus?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    I dunno ;O Ik ga ook niet te veel nadenken...
    Maar weetje.. Zo ziet zo beetje et schema uit van mij van anime droppen de hele week;

    Zondag/maandag/dinsdag bijna elke dag een stuk of 3… woensdag rustdag ofzo.. donderdag weer een stuk of 4.. dan weer een rust dag en dan zaterdag ineens basketbal die eerst op vrijdag kwam... Maar die schuif ik meestal door naar Zondag.. Zaterdag kijk ik meestal geen anime.. Misschien moet ik dat een dag maken dat ik animes kijk die al helemaal klaar zijn mar airen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik kan nooit zo goed onthouden op welke dag wat komt. >< Ik weet nog wel dat Fairy Tail altijd op zaterdag kwam, maar dat is nu helemaal niet meer. (': Oh en de FT manga op vrijdag, maar die volg ik ook niet eens meer...
    Nu ik Durarara!! heb afgezien ga ik denk ik Nabari no Ou kijken, daar ben ik ook echt benieuwd naar. En daarna K project. En dan heb ik er nog duizend op m'n lijst staan. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nabari no Ou o-o doe doe doe doe doe.. Ik kan namelijk niet stil blijven maar het moet ;O....
    oh en K is ook leuk ;D.. Alleen 1 of 2 episodes vond ik wat minder.. Ze gaven mij iets te veel en iets te lang informatie xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik was al een keer begonnen aan K maar kwam niet door de eerste epi heen. >< Maar nu ga ik doorzetten!
    En nu maar slapen denk ik, want het is alweer laat... Oyasumi~


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat heb ik met Pandora Hearts ;D Of ik heb de eerste wel gezien maar kom ik niet door de 2e heen..
    Welke episode is dat 1 of 2 dat hij bij zo'n groot feest moet zijn?...
    Hmm zal ook maar eens gaan slapen xd..
    Trusten!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb op mijn anime list nu het SAO theme haha: =3
    Maar ik vond deze ook wel vet:



    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 1:01 ]

    Apricity schreef:
    Ik heb op mijn anime list nu het SAO theme haha: =3
    Maar ik vond deze ook wel vet:




    Hoe kun je eigenlijk je lijst thema veranderen of is dat allen via google Chrome ??

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 11:57 ]


    Kawaii ^w^

    Apricity schreef:
    Ik heb op mijn anime list nu het SAO theme haha: =3
    Maar ik vond deze ook wel vet:





    Wooooo awesome! Hoe doe je dat? ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb het al gevonden. ;o Omg dit is awesome. Maar ik kan echt niet kiezen.
    Ik heb nu deze. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik heb het al gevonden. ;o Omg dit is awesome. Maar ik kan echt niet kiezen.
    Ik heb nu deze. ;D


    Wah, zo nice!
    Ik weet dus echt niet hoe MAL werkt, haha. :'D Ik gebruikt anime-planet. Veel overzichtelijker als je 't mij vraagt. (;


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Wah, zo nice!
    Ik weet dus echt niet hoe MAL werkt, haha. :'D Ik gebruikt anime-planet. Veel overzichtelijker als je 't mij vraagt. (;


    Anime-planet ken ik niet eens. ;o Ik wist helemaal niet dat er zoveel manieren waren om anime bij te houden. (':
    Psssst, wil je op de lijst? :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)