• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soumei schreef:
    (...)

    Ik erger me echt aan dat tweede deel.
    Maar ik vond het eerste deel echt heel mooi. TvT
    Dat tweede deel voelt voor mij aan als een tweede seizoen. C,x
    Ik vind ook dat dat hele "liefde" gedoe rond dat zusje irritant is,
    en ik vind het jammer dat ze hun eigen gezichten niet meer hebben. *pouts*
    Het eerste deel is nooit echt "awkward" (naakt) maar dat deel met Azuna en die enge dude was echt.... gruwelijk.
    Ook vond ik de reden van Alfheim dom "hersenen overnemen". En toen Alfheim klaar was was er niets gebeurd. Tssk.


    Jaaa, klopt. Maar daarom is het zo jammer voor een in potentie een hele goede anime.
    Ik had er echt zoveel meer van verwacht en ik ben een grote voorstander van Kirito x Asuna.
    Alleen dat hebben ze blijkbaar omgegooid -.- Wat gewoon dom is, want Asuna is het personage waar de kijker echt een binding mee heeft en wordt gesnapt waarom Kirito en zij verliefd zijn. Opeens komt dat zusje er tussendoor vliegen en dan is zij plotseling zijn ware liefde -.- KOm op zeg xd Het mooie was ook dat ze de kus scene tussen Kirito en Asuna lang uitstelde en op precies het juiste moment naar mijn mening erin gooide. Daarna ging het misschien wat snel dat ze huisje kregen, kindje en samenwonen, maar het is een visual world, dus daar kan ik mee leven. En dan is het eind miss wat afgeraffeld dat Kayaba opeens Heathcliff blijkt te zijn, maar ze sloten heel mooi af met dat Kirito het ziekenhuis doorliep met dat infuus, dus ik kon er nog mee leven. Alleen Alfheim heeft echt de doodssteek gegeven xd Ik had echt iets van: "Welke idioot is er in godsnaam opgekomen om fucking elfjes in SAO te verwerken? Fucking Elfjes! xd" Dat vind ik zo'n teleurstelling en toen ben ik doorgaan kijken, maar het werd alleen slechter. :'(


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind de elfjes niet zo heel erg erg, *is zelf een elfje in een game* hehe. Maar inderdaad een beetje raar in SAO.
    Hou je wel van geweren? Sword art online2 gaat daar toch over? Ik las er een artikel over op een app, >v< Wel meer eigenlijk.
    Dat van Heathcliff trouwens, ik vond dat niet al te snel afgeraffeld, maar ik baalde ervan dat ze pas op floor 70 waren ofzo.
    En toen ik ging nadenken: Kirito had die dude best snel verslagen terwijl de eindbaas daarvoor een stuk moeilijker was.
    Dat maakte Heathcliff geen goede laatste eindbaas.
    Ook was het verschil tussen het vechten en het KiritoxAsuna liefde stukje een beetje te groot.
    Het ene moment was hier de ene bijna dood ervaring na de andere en daarna was het grootste probleem die enorme vis. >v<
    Heb je die sword art online film gezien? Het is vooral herhaling van wat er allemaal is gebeurd enzo, met tussen door stukjes over het zusje dat zwemles krijgt (dammit daardoor kon je niet skippen!) maar aan het einde gaan ze op een quest om walvissen te zien. Ik vond die film echt heel slecht. Alleen de laatste 5 minuten waren leuk en sommige stukjes met het zusje en Asuna.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    Ik vind de elfjes niet zo heel erg erg, *is zelf een elfje in een game* hehe. Maar inderdaad een beetje raar in SAO.
    Hou je wel van geweren? Sword art online2 gaat daar toch over? Ik las er een artikel over op een app, >v< Wel meer eigenlijk.
    Dat van Heathcliff trouwens, ik vond dat niet al te snel afgeraffeld, maar ik baalde ervan dat ze pas op floor 70 waren ofzo.
    En toen ik ging nadenken: Kirito had die dude best snel verslagen terwijl de eindbaas daarvoor een stuk moeilijker was.
    Dat maakte Heathcliff geen goede laatste eindbaas.
    Ook was het verschil tussen het vechten en het KiritoxAsuna liefde stukje een beetje te groot.
    Het ene moment was hier de ene bijna dood ervaring na de andere en daarna was het grootste probleem die enorme vis. >v<
    Heb je die sword art online film gezien? Het is vooral herhaling van wat er allemaal is gebeurd enzo, met tussen door stukjes over het zusje dat zwemles krijgt (dammit daardoor kon je niet skippen!) maar aan het einde gaan ze op een quest om walvissen te zien. Ik vond die film echt heel slecht. Alleen de laatste 5 minuten waren leuk en sommige stukjes met het zusje en Asuna.

    Ik heb de Film of eigenlijk Ova ook gezien. Idd veel recapes van de serie zelf alleen vond ik de stukje met Suguha ook wel leuk. Verder vond ik het tweede deel van de ova leuker dan het eerste deel.


    Kawaii ^w^

    Soumei schreef:
    Ik vind de elfjes niet zo heel erg erg, *is zelf een elfje in een game* hehe. Maar inderdaad een beetje raar in SAO.
    Hou je wel van geweren? Sword art online2 gaat daar toch over? Ik las er een artikel over op een app, >v< Wel meer eigenlijk.
    Dat van Heathcliff trouwens, ik vond dat niet al te snel afgeraffeld, maar ik baalde ervan dat ze pas op floor 70 waren ofzo.
    En toen ik ging nadenken: Kirito had die dude best snel verslagen terwijl de eindbaas daarvoor een stuk moeilijker was.
    Dat maakte Heathcliff geen goede laatste eindbaas.
    Ook was het verschil tussen het vechten en het KiritoxAsuna liefde stukje een beetje te groot.
    Het ene moment was hier de ene bijna dood ervaring na de andere en daarna was het grootste probleem die enorme vis. >v<
    Heb je die sword art online film gezien? Het is vooral herhaling van wat er allemaal is gebeurd enzo, met tussen door stukjes over het zusje dat zwemles krijgt (dammit daardoor kon je niet skippen!) maar aan het einde gaan ze op een quest om walvissen te zien. Ik vond die film echt heel slecht. Alleen de laatste 5 minuten waren leuk en sommige stukjes met het zusje en Asuna.


    Tja, maar het is nog niet zo zeer de elfjes zelf, maar het is die overgang dat mij zo stoort. Je gaat van een awesome rpg game naar een fucking elfjeswereld xd Daar zit geen logica in xd Vind het gewoon niets, die elfjes xd

    Jaaa, ik heb het gehoord van sword art online 2, maar dan is Kirito plotseling een meisje :P Why? xd hahaha, dat vond ik echt niet kunnen, toen ik dat zag xd Ik ga die denk ik niet kijken, uit respect van Sword Art Online de eerste 14 epi's xd haha.

    Jaa, maar dat is dus wat ik bedoel, je stopt eigenlijk al, terwijl je nog geen eens driekwart zo ver bent in het spel. De eindbazen moet je een hele strategie voor verzinnen en met duizenden man aanvallen, terwijl Kirito Heathcliff uiteindelijk in zijn eentje verslaat op een onlogische manier dat zelfs als cheaten kan worden gezien xd Net als het gevecht bij Oberon -.- En tja, ik vond het gewoon niets dat einde, maar gelukkig dekte dat moment dat kirito wakker wordt en met het infuus door het ziekenhuis loopt veel van de serie :) Dus ik vond het acceptabel tot dan toe.

    Ik heb niet de film gezien, want na de 14 epi's ben ik niet meer zo grote fan ervan, hoewel ik het nog altijd wel een goede serie vind in dit stuk. Ze kunnen het wel en hebben meerdere keren laten zien, dat ze wel weten wat ze doen, maar soms dan is het gewoon net te overdreven en te over de top voor een serei die zichzelf wel serieus neemt, vind ik, maar gelukkig gebruiken ze daarvoor een virtuele wereld waarin veel is toegestaan, dat de schade heel goed dekt :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Youkoso, Chantal! ^^
    Ik zet je in de lijst als ik straks thuis ben, want met m'n mobiel gaat het zo moeilijk. ;p

    Voor de rest ben ik nu even Shizuo want ik heb verder niks onthouden van wat jullie allemaal hebben gepost. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ghehe ook weer een nieuw Japans woordje geleerd .__.
    Hoe goed is jullie Japans eigenlijk geworden o.a. door het anime kijken enzo? ^^
    Ik ken maar een paar woordjes, maar er zijn wel vrienden die gewoon hele zinnen kunnen enzo, wil ik ook x3
    En jullie favoriete woordjes in het Japans? ^^
    Ik ga denk ik om 18:08 even mijn username in Gomenasai veranderen xD

    Apricity schreef:
    Ghehe ook weer een nieuw Japans woordje geleerd .__.
    Hoe goed is jullie Japans eigenlijk geworden o.a. door het anime kijken enzo? ^^
    Ik ken maar een paar woordjes, maar er zijn wel vrienden die gewoon hele zinnen kunnen enzo, wil ik ook x3
    En jullie favoriete woordjes in het Japans? ^^
    Ik ga denk ik om 18:08 even mijn username in Gomenasai veranderen xD


    Haha, ik weet wat je bedoel. Ik heb vrienden die kunnen gewoon japanse boeken en pagina's lezen, terwijl ik amper een paar woordjes ken en een paar teken. Ik ben dus niet de expert op dat gebied, maar ik krijg weleens wat dingen mee over Japans :)


    Mijn favoriete japans woordje is denk ik Baka! :'D of Arigatou, want ik vind Arigatou een hele mooie klank hebben. maar Baka vind ik gewoon geweldig klinken, dat is echt een geniaal woord xd haha. Ik zeg ook allang niet meer idioot tegen iemand of zo, ik zeg altijd Baka! xd haha, ik zou bijna zeggen dat het een stopwoordje van me begint te worden xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kan enkel basiszinnetjes en dingen die heel vaak in anime terugkomen. Maar vanaf februari ga ik een cursus Japans volgen, dus dan hoop ik daar verandering in te brengen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Haha, ik weet wat je bedoel. Ik heb vrienden die kunnen gewoon japanse boeken en pagina's lezen, terwijl ik amper een paar woordjes ken en een paar teken. Ik ben dus niet de expert op dat gebied, maar ik krijg weleens wat dingen mee over Japans :)


    Mijn favoriete japans woordje is denk ik Baka! :'D of Arigatou, want ik vind Arigatou een hele mooie klank hebben. maar Baka vind ik gewoon geweldig klinken, dat is echt een geniaal woord xd haha. Ik zeg ook allang niet meer idioot tegen iemand of zo, ik zeg altijd Baka! xd haha, ik zou bijna zeggen dat het een stopwoordje van me begint te worden xd


    Haha klopt~
    Ik gebruik ook wel is gewoon Baka en Arigatou :3
    Ik wilde Baka eerst ook als username maar die was al bezet >3<
    Verder gebruik ik Gomen ook wel is gewoon in reallife of kawaii.
    Lijkt me ook echt vet als je van die Chibigezichtjes er bij kan trekken xD

    Parachutes schreef:
    Ik kan enkel basiszinnetjes en dingen die heel vaak in anime terugkomen. Maar vanaf februari ga ik een cursus Japans volgen, dus dan hoop ik daar verandering in te brengen. ^^


    Dat is zo vet! Ging jij ook niet voor een paar jaar naar Japan ofzo ? Of iemand hier igg.

    Parachutes schreef:
    Ik kan enkel basiszinnetjes en dingen die heel vaak in anime terugkomen. Maar vanaf februari ga ik een cursus Japans volgen, dus dan hoop ik daar verandering in te brengen. ^^


    Tip! Tip!
    Speel pokemon op je gameboy, Ds of wat dan ook in het japans :P
    Dat is een leuke manier om de hiragana te leren, want doordat pokemon een spel voor kinderen is, staat dat als het goed is volledig in hiragana! :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Minke jup, dat ben ik! ^^ Dat is ook vooral waarom ik die cursus ga doen. (: Maar het is zes maanden, niet een paar jaar, haha.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh en voor degene die straks het nieuwe topic opent: ik zal daar wel even de beginpost een reactie plaatsen, dan hoef je niet alles opnieuw op te zoeken en zo. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Oh en voor degene die straks het nieuwe topic opent: ik zal daar wel even de beginpost een reactie plaatsen, dan hoef je niet alles opnieuw op te zoeken en zo. :'D


    Is het alweer zo ver? xd
    Haha, we gaan wel erg snel door die topic's heen.
    Otaku revolution! xd hahaha, geweldig. xd

    Maar is idd wel handig datje ff een reactie plaats van die info :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    -enter Shizuo plaatje hier-
    Te lui in opzoeken.. Ben halverwege gestopt met lezen xd.
    Maar wie zei dat in de 2e helft dat zusje ineens de ware liefde is van Kiroto?? Want dat is niet waar? o-o..
    Ok ik geef toe in het tweede helft werd het wel erg veel aandacht gelegd op dat zusje.. Omdat dat zusje verliefd was op die character van Kirito..
    Ik snap niet dat zo veel mensen de tweede helft niet leuk vinden.. Het was niet beter dan de eerste helft.. Maar om nou te zeggen dat ik het niks aan vond ;o...


    Oh en heb nog gelezen dat iemand vroeg hoe het met onze Japans ging..
    Ik ken alleen nutteloze woordjes -Yuki, Yume, Mirai, Yumekui, Sora- kleine woordjes dus..
    Of van die zinnetjes die in het Japans 1 woord is.. -Itadakimasu, Arigatou, Gomenasai, Yoroshiku of zo...-
    Ik hou het wel op dat ;D en op de dingen die ik nog op pak uit anime ;d.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you