• De stelling van deze week luidt:
    Het afmaken van dieren uit de zoo zou verboden moeten worden nadat ze iemand hebben aangevallen. Eens een wild dier, altijd een wild dier.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben het ermee eens. Van te voren weet je dat wilde dieren, wilde dieren zullen blijven. Je kunt ze wel temmen, maar van binnen blijven ze toch altijd nog dat wilde dier. Het is onzin dat als zij doen wat ze in het wild ook gedaan zouden hebben, ze afgemaakt worden. Meestal lokken de mensen het ook zelf uit en om eerlijk te zijn vind ik het houden van wilde dieren ook al heel verkeerd.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 13:41 ]


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Creator schreef:
    Eens. Die dieren hebben geen keuze waar ze terecht komen. Misschien worden ze el gek daar in zo'n hok en alsmaar mensen voor het raam/hek staan kijken. En sowieso je maakt ook geen mensen af die je opeens gaat slaan/stompen?


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Eens, laat ze dan gewoon ergens vrij. Een leeuw bijvoorbeeld in Afrika.


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Creator schreef:
    Eens. Die dieren hebben geen keuze waar ze terecht komen. Misschien worden ze el gek daar in zo'n hok en alsmaar mensen voor het raam/hek staan kijken. En sowieso je maakt ook geen mensen af die je opeens gaat slaan/stompen?


    helemaal mee eens.


    [ "Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring" ]

    Eens
    Maar ik vind ook dat je naar de situatie moet kijken
    want al zou het dier al door het mens opgefokt zijn ja dan snap ik het dat het dier dan agresief wordt

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 15:15 ]


    take pills or become psycho

    Creator schreef:
    Eens. Die dieren hebben geen keuze waar ze terecht komen. Misschien worden ze el gek daar in zo'n hok en alsmaar mensen voor het raam/hek staan kijken. En sowieso je maakt ook geen mensen af die je opeens gaat slaan/stompen?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Dit vind ik echt een moeilijke stelling. In feite ben ik het eigenlijk wel met Square eens.

    Square schreef:
    Wat een ontzettend lange titel. :'D

    OT: Oneens. Natuurlijk blijft een beest altijd een beest en in sommige gevallen is het zelfs de fout van de mens als hij wordt aangevallen, maar als het echt om een agressief dier gaat is er soms gewoon geen andere optie. Het is te gevaarlijk om zo'n dier te houden en hem zomaar in het wild uitzetten gaat ook niet, dus lijkt het me in zo'n geval juist meer humaan om hem te laten inslapen dan hem voor de rest van zijn dagen in een geïsoleerd hokje te stoppen waar hij alleen maar gekker en gekker wordt. De enige manier om dit soort problemen echt op te lossen zou zijn door gewoon helemaal geen dieren meer te houden in dierentuinen, maar dat is ook niet iets wat binnenkort werkelijkheid zal worden.


    Toch ben ook in zekere zin eens, aangezien mensen dieren in verschrikkelijke kleine hokjes stoppen, om daarna te verwachten dat ze gezellig pootjes gaan geven.

    Creator schreef:
    Eens. Die dieren hebben geen keuze waar ze terecht komen. Misschien worden ze wel gek daar in zo'n hok en alsmaar mensen voor het raam/hek staan kijken. En sowieso je maakt ook geen mensen af die je opeens gaat slaan/stompen?


    Daarom ben ik het ook hiermee eens. Dierentuinen zouden wel mogen blijven bestaan, denk ik, als ze meer zouden worden ingericht als een safaripark. Dat lijkt me beter voor de dieren, aangezien dan hun gebruiken en 'dierlijkheid' niet wordt afgeleerd, en zo niet meer kunnen overleven in het wild.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 15:28 ]


    Tijd voor koffie.

    Mee eens. Ik heb sowieso iets tegen dierentuinen, omdat het onnatuurlijk op me overkomt. Maar als een verzorger dan overlijdt door een hongerige tijger, vind ik dat de tijger daar niet voor gestraft zou moeten worden. Dat risico loop je nou eenmaal als je wilde dieren vast gaat houden.


    You are beautiful, you are love.

    Eens, die dieren hebben geen keuze dat ze in de dierentuin zitten en daarbij, dan moeten de verzorgers maar beter oppassen. Hokken goed beveiligen en tijdens het verzorgen ook goed uitkijken, dat is niet het dier zijn fout, maar dat van de verzorger. Het is echt zielig om dan een dier te doden. Zij hebben net zo goed als mensen recht op leven.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Vuelie schreef:
    Zowel eens als oneens. Ik vind dat het volledig afhangt van de situatie of je een dier moet laten inslapen of niet.


    Treat people with kindness

    Eens, die dieren zijn wild. Dus als mensen er te dichtbij in de buurt komen gebeuren er zulke ongelukken.
    Vaak zijn er mensen die die dieren 'plagen' of lastig vallen ...


    A pretty face doesn't mean a pretty heart

    Apodyopsis schreef:
    Ik ben het ermee eens. Van te voren weet je dat wilde dieren, wilde dieren zullen blijven. Je kunt ze wel temmen, maar van binnen blijven ze toch altijd nog dat wilde dier. Het is onzin dat als zij doen wat ze in het wild ook gedaan zouden hebben, ze afgemaakt worden. Meestal lokken de mensen het ook zelf uit en om eerlijk te zijn vind ik het houden van wilde dieren ook al heel verkeerd.


    + wat een lange titel. :')

    Ik ben in het algemeen voor het afschaffen van de zoo als concept. Allemaal goed en wel dat ze dieren redden die met uitsterven bedreigd zijn maar ze dan in hokjes steken en mensen (die zelf ook maar gewoon dieren zijn) naar hen laten kijken voor hun vermaak? Dat zou verboden moeten worden en daarmee is het hele probleem van deze stelling ook opgelost.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Eens en oneens.
    Het ligt aan de situatie. Als het beest uitgedaagd wordt vind ik niet dat zij het recht hebben om het beest af te maken. Alleen wanneer het echt een ernstige situatie is en er niks aan te doen valt.


    Sometimes it's best not to care.

    nerveus schreef:
    Eens, die dieren hebben geen keuze dat ze in de dierentuin zitten en daarbij, dan moeten de verzorgers maar beter oppassen. Hokken goed beveiligen en tijdens het verzorgen ook goed uitkijken, dat is niet het dier zijn fout, maar dat van de verzorger. Het is echt zielig om dan een dier te doden. Zij hebben net zo goed als mensen recht op leven.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"